Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Fin allroundsadel, funkar superbra! (förlåt för dom dåliga bilderna)" *två bilder på barn och lurvig ponny som hoppar*

Det är hela annonsen.

Och i kommentarerna till annonsen frågar någon om bättre bilder kan ordnas, "absolut, ska ta bättre bilder när jag kommer till stallet för sadeln är där"

Varför inte bara vänta en dag med att lägga ut sadeln på annons och ta vettiga bilder först?:D

En lång annons, kopierar in det som är förvirrande:

"Vi har annonserat och efterlyst en äldre, t-märkt lr bara allmänt lugn ponny (mellan 125-145cm) ett bra tag nu.

Om byte är av intresse så har vi ett varmblod av nätt modell 165 cm som XY ridit tidigare men som nu behöver en lättare ryttare.

... XY ... Han är en enormt snäll, lugn, konsekvent och stark människa. Och det är i huvudsak han som ska rida och hantera vår nya familjemedlem."

Jag fattar inte varför de då söker en ponny. :confused: En ponny behöver väl en lättare ryttare än ett varmblod på 165 cm. :confused:

En lång annons, kopierar in det som är förvirrande:

"Vi har annonserat och efterlyst en äldre, t-märkt lr bara allmänt lugn ponny (mellan 125-145cm) ett bra tag nu.

Om byte är av intresse så har vi ett varmblod av nätt modell 165 cm som XY ridit tidigare men som nu behöver en lättare ryttare.

... XY ... Han är en enormt snäll, lugn, konsekvent och stark människa. Och det är i huvudsak han som ska rida och hantera vår nya familjemedlem."

Jag fattar inte varför de då söker en ponny. :confused: En ponny behöver väl en lättare ryttare än ett varmblod på 165 cm. :confused:
Såg också den där och tänkte också :confused:

Om ponny är 145 kan den ju ridas av mannen beroende på hur stor han är, finns ju korta karlar och det är gott om vuxna som rider på islänningar som är ponnyer per definition.

Så står det ju inte. Jag ser inget om något kallblod :confused: Står ju "vår nya familjemedlem" Alltså en, ponny.

Letade rätt på annonsen igen och det står:

"Vi har annonserat och efterlyst en äldre, t-märkt lr bara allmänt lugn ponny (mellan 120-145cm) ett bra tag nu. Också ett kallblod av större typ (nordis kanske).

Det är så att vi har plats för de som skogsmulle/majja,

Och det är i huvudsak han (mannen antar jag) som ska rida och hantera vår nya kallblod-familjemedlem. Och dottern ponnyn (med vårt stöd)."

Tycker det är en trevlig annons där det verkar som att familjen vill få med all information så att det blir rätt, men på grund av att annonsen är superlång är ju just risken att saker missas i textflödet. :P

Letade rätt på annonsen igen och det står:

"Vi har annonserat och efterlyst en äldre, t-märkt lr bara allmänt lugn ponny (mellan 120-145cm) ett bra tag nu. Också ett kallblod av större typ (nordis kanske).

Det är så att vi har plats för de som skogsmulle/majja,

Och det är i huvudsak han (mannen antar jag) som ska rida och hantera vår nya kallblod-familjemedlem. Och dottern ponnyn (med vårt stöd)."

Tycker det är en trevlig annons där det verkar som att familjen vill få med all information så att det blir rätt, men på grund av att annonsen är superlång är ju just risken att saker missas i textflödet. :P
Så där stod det inte när jag läste den så den är nog ändrad sen dess. Eller så har de två olika annonser. Det stod definitivt inget om något kallblod. Hade det stått , så där som du citerat så hade jag ju inte reagerat på att det var konstigt.

Edit: Letade fram annonsen (den är här på buke) och där står inget om något kallblod.

Senast ändrad:
Så där stod det inte när jag läste den så den är nog ändrad sen dess. Eller så har de två olika annonser. Det stod definitivt inget om något kallblod. Hade det stått , så där som du citerat så hade jag ju inte reagerat på att det var konstigt.

Edit: Letade fram annonsen (den är här på buke) och där står inget om något kallblod.

Hon har haft flera annonser. Bland annat är en helt annan annons från henne redan upplagd här om ett halvblod tror jag med supermyckey text :)

Om ponny är 145 kan den ju ridas av mannen beroende på hur stor han är, finns ju korta karlar och det är gott om vuxna som rider på islänningar som är ponnyer per definition.
De har ju ett varmblod som de vill bli av med för att den behöver en lättare ryttare, jag tolkar det så att han då inte är lätt nog för en ponny.

"Hej jag heter Kiara (tillfelit namn) född den 6/8. Både mamma och pappa är Tchitsu, Maltes. Jag är lekfull och glad gillar att gosa också. Jag ska säljas och jag vill ha en familj som är ansvarig, snäll och som älskar djur. Just nu är jag inte vaccinerat, ingen chip, mm därför kostar jag 4.500 kr. Snart kommer har att bli de då kostar jag 6.500 kr. Är du seriös och ansvarig person kontakta min farmor helst genom pm."

:banghead: :banghead: :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 473
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 420
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30