Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp, de är så mjälla att sätta tänderna i. :d
Senaste var en knatte som satt på mammas arm och sträckte in handen till den söta lilla ponnyn som snällt stoppade in handen i munnen innan den bet. :eek: Jag hann inte varna innan det var försent. :o

Åh hjälp, jag borde inte skratta men kan inte låta bli!
Verkar vara rätt vanligt att folk tror att bara för den är liten är den alltid genomsnäll, och självklart barnvänlig. "Gillar barn" får en helt ny innebörd.. :D

Japp, de är så mjälla att sätta tänderna i. :d
Senaste var en knatte som satt på mammas arm och sträckte in handen till den söta lilla ponnyn som snällt stoppade in handen i munnen innan den bet. :eek: Jag hann inte varna innan det var försent. :o

Åh, det låter som min shettis :meh: fast han var inte en mini. Skitsöt dock, snacka om falsk marknadsföring.

Vi har en 2 cm över minishettis i stallet jag står. Sötaste ponnyn ever när han står i hagen och blinkar med ögonfransarna och tigger godis. Inte lika söt att hantera, just nu är mitt träningsmål med honom att få röra honom över hela kroppen utan att han hugger, sparkar eller trängs. Det är tur att han är söt, annars hade han nog inte fått vara kvar.

Åh, det låter som min shettis :meh: fast han var inte en mini. Skitsöt dock, snacka om falsk marknadsföring.

Eller, vanlig formulering om du syftar på "varit i vagn". Fast ganska lustig när man tänker bokstavligt.

Tänkte på hela meningen, tex hästen har arbetat med tömkörning. Arbetat i töm eller blivit tömkörd är mer korrekt. Nu låter det nästan som att det är ponnyn som hållt i tömmarna ;)
Förstår precis hur de menar, är lite lustigt formulerat bara.

KL

Hästannons på Blocket nu som annonseras med en bild på ett spädbarn som ligger på hästens rygg O_o. Tittar man närmare ser man att det står någon annan, ser ut som ett barn i gympadojor, mellan hästen och boxväggen, som säkert har en hand på bebisens rygg eller nåt. Jag ryser i hela kroppen.

KL

Hästannons på Blocket nu som annonseras med en bild på ett spädbarn som ligger på hästens rygg O_o. Tittar man närmare ser man att det står någon annan, ser ut som ett barn i gympadojor, mellan hästen och boxväggen, som säkert har en hand på bebisens rygg eller nåt. Jag ryser i hela kroppen.
Och så plötsligt blir hästen rädd, som det oberäkneliga flyktdjur den är, och barnet far av, skadar sig allvarligt och föräldrarna skyller på hästen. :cautious:

Vet inte om den här har varit uppe, men jag fnissade rätt så mycket åt den.

"Vill du rida fort o hoppa högt? Det vill Uno!
Vill du bada o klippa din häst Utan att bli av med framtänderna? Uno kommer lämna dej intakt
Vill du galoppera i skogen ? Uno gillar friluftsliv
Vill du sko din häst ? Uno vill ha snabba skor
Vill du pussa din vackra häst? Uno grovhånglar
Vill du ha din häst röntgad? Uno e redan röntgad.
Vill du ha bra stam ? Unos pappa e en riktig kändis. Numera Uno ue. Calypso II "

Sen vet jag inte heller vad som gäller censur osv, men hoppas det är ok!

KL

Förskräckligt! Många tycker att det är såå gulligt att de inte förmår tänka ordentligt. Själv tänker jag att jag aldrig skulle köpa en häst av någon med så dåligt omdöme (likadant med bilder där man rider utan hjälm) eftersom jag inte vet var de dåliga omdömet slutar och hur hästhållningen är.

Är verkligen inte i hästletartagen nu när jag redan har min prins (:love:), men är kl. 01, man borde plugga men inte orkar, så åker andra sidor än Wikipedia upp kan jag säga...

Såg denna annons nu:
- Korsningshäst.
- Liten storhäst till storleken.
- 10 år typ (tittade inte så noga).
- Korsad tinker x *någonting*, grov i typ (kallblod!) med andra ord.
- Skulle vara grundutbildad, till typ LB/LD eller något sånt.
- Besiktigad UA.

MEN den var absolut inte viktbärande och skulle helst inte ridas av någon över 60 kg typ. O_o :cautious:
Ryttaren på bilden var f.ö. en kvinna som såg ut att vara av medellängd/vikt, och hon såg liten ut på hästen.

Förlåt, men hur kan ett 155 cm kallblod gå igenom en besiktning UA om denne inte klarar av mer än en 60 kg ryttare? :wtf:

"Jag har ingen tid för honom och måste låta honom få ett fint hem. Jag har tävlat honom i OS och i små tävlingar. Han är väldigt snäll och lyssnar på alla hjälper han kan få. Ebbe är en grå skimmel. F 2006 och lätt lastad, vaccinerad, tävlade, helt underbar läromästare. Mankhöjd är 179. Alla hans saker kommer skickas med.

Gammal bilder om du vill se nya så hör av dig bara

Mvh XXXX XXXXX

Som sagt han är ut bildad i alla utbildningar i hoppning och är en läromästare."

"Söt och härlig Fransk bulldogg valp! hon är helt underbara och har en sådan en sörjig, vackert ansikte. Hon kommer att vara mindre än standard fransk bulldogg. vi uppskatta henne att vara omkring 12 till 15 pounds. mycket vacker liten flicka. tf du letar efter en söt, tillgiven, smart ras med det är dumt, lekfulla och bara förtjusande väljer bebis Kelly! Hon är massor av kul !!! maila oss idag för mer bilder och information om henne.
Till det facila priset av 3000 kr.
Låter nästan lite google translate typ. :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 473
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 420
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka