Anmälan till årsdebuten

Sv: Anmälan till årsdebuten

Den där satans graven med hängande stock minns jag alldeles för väl, även om den var i slutet av banan sista året. :devil: (typ det enda hinder på hela banan som vi inte hade hunnit hoppa på träning, DET var inte poppis hos röd (dressyr)häst.) Så då ser det antagligen inte alltför annorlunda ut, coffin gick i lätt klass även då, och halva coffin i debutant.

Men det blir tajt med tiden emellan alltså? Då lär vi behöva åka dit dagen före ändå..

Den där satans graven med hängande stock minns jag alldeles för väl, även om den var i slutet av banan sista året. :devil: (typ det enda hinder på hela banan som vi inte hade hunnit hoppa på träning, DET var inte poppis hos röd (dressyr)häst.) Så då ser det antagligen inte alltför annorlunda ut, coffin gick i lätt klass även då, och halva coffin i debutant.

Men det blir tajt med tiden emellan alltså? Då lär vi behöva åka dit dagen före ändå..

Ha ha....ja på den tiden gick det väl an för då låg den ju som sagt i slutet av banan men de 2 år jag nu varit där så har de vänt på debutantbanan....

Sen menar jag en helt ny coffin vid sidan av den gamla coffin...byggd med STORA (*LOL* kändes så iaf när jag gick fram och tittade...) svarta telefon stolpar och smal var den också...

Ja, för några år sedan, tror det var när de började ha så himla många ponnyklasser samma dag, så kortades tiden till terräng ned nåt helt otroligt! Förra året hade jag 1 timme mellan hopp och terräng:eek:. Tycker inte det är roligt med sån stress, vill ställa pållen i trailern och gå banan några ggr i lugn o ro.

Året före var det 1,5 timmar mellan så räkna med max 2 timmar mellan hopp-terräng.

Ja de har ju alltid en massa klasser där nere, så det brukar ju vara fullt ös som gäller. Tror nog inte jag hade så lång tid emellan heller när jag tänker efter... Men vi kommer dagen innan så vi får väl gå färdigt banorna då.

Lite fler hindertips från Lätt klass-banan..? :angel: Hur ser vattnet ut? Vet att vi bara vadade igenom i debutanten, men i lätt är det väl något nerhopp va? Finns det förresten fler än ett vatten i Tranemo? Kan bara minnas ett.

Ja de har ju alltid en massa klasser där nere, så det brukar ju vara fullt ös som gäller. Tror nog inte jag hade så lång tid emellan heller när jag tänker efter... Men vi kommer dagen innan så vi får väl gå färdigt banorna då.

Lite fler hindertips från Lätt klass-banan..? :angel: Hur ser vattnet ut? Vet att vi bara vadade igenom i debutanten, men i lätt är det väl något nerhopp va? Finns det förresten fler än ett vatten i Tranemo? Kan bara minnas ett.

Jag gick ju inte Lätt klass banan men iaf så efter coffin så galopperar man upp för kullen och bakom en enbuske så stod ett smalhinder med landning i nerförs backe och några språng längre ned var det ett vitt hinder (tror det bara var lutande telefonstolpar men minns inte 100).
Sen vattnet tror jag bara var nån stock innan och sen pluppa ned...

Och på vägen tillbaka "hem" så är det en ganska stor grav med räcke men den brukar inte ställa till nåt större bekymmer.

Lessen att jag inte kan komma med fler tips...fio är i england annars hade hon nog kunnat referera hela banan!

Det är lugnt. Det är ju 1,5 månad till vi ska dit. Och första terrängträningen lär man ju få vänta på här uppe i norr.. :mad:

Hoppsan, senaste nytt från höga vederbörande.
Tydligen är det ett litet feltryck i TRIV, så man ska visst få ha vanlig bedömning i ponny debutant och lätt.
Så vad vi kommer att ha i Mantorp vete :devil:

:confused::confused::confused::confused:

Hört något nytt i denna fråga ?????

Det är lugnt. Det är ju 1,5 månad till vi ska dit. Och första terrängträningen lär man ju få vänta på här uppe i norr.. :mad:

Vi åker till Gärds i em... M.W, H.M o dottern! Ingen snö här och faktiskt soldis?!?!?!? o ett gäng plusgrader:banana::banana::banana:

Låter gött! Gick det bra på Gärds? MLI rapporterade att hon var nöjd med min ögonsten!;)

I Värmland har det spöregnat hela dagen, hoppas det tar bort det sista av snön!! Snacka om skilda världar!

Jag kommer nog till Gärds men har inte anmält än, blir väl lätt eller *-ig!

Låter gött! Gick det bra på Gärds? MLI rapporterade att hon var nöjd med min ögonsten!;)

I Värmland har det spöregnat hela dagen, hoppas det tar bort det sista av snön!! Snacka om skilda världar!

Jag kommer nog till Gärds men har inte anmält än, blir väl lätt eller *-ig!
Såg super ut, läcker kuse det där;)

Vår ponny var skogstokigt lycklig.... Flög omkring med spetsade öron och hoppade allt!!!!!

Vi hade +14 grader vid sextiden igår kväll och ljumma vårvindar..:banana:

Vår lille Mister Pooh årsdebuterar i Belton Park, England den 12 april, klassen är en Intermediate.

Vattnet i 100 klassen hos oss brukar bestå av liten kulvert (typ 70-80 cm) ett galoppsprång ner för kant och genom vattnet. Finns bara ett vattenhinder. Graven novali pratar om är en röd pallisad med torrgrav framför, men den brukar dom hoppa fint på. I övrigt är det en coffie som skapade mkt problem förra året, men var många dåliga anridningar + att det brukar sitta en del publik på muren jämte så en del hästar tittar mer på dom än hindret. En rund bank brukar oxå ingå men den ska byggas om nu så vet inte om den kommer vara med. Och så är det lite mer "vanliga" hinder som pallisad, vedtrave, stock, oxer m.m

Vår lille Mister Pooh årsdebuterar i Belton Park, England den 12 april, klassen är en Intermediate.

Och "lilla" Cassius Pooh årsdebuterar i Tyskland samma dag:banana: Du behöver nog lite lugnande rosa Champagne den dagen.....:rofl:

Och "lilla" Cassius Pooh årsdebuterar i Tyskland samma dag:banana: Du behöver nog lite lugnande rosa Champagne den dagen.....:rofl:

Ja, just det, det var ju samma dag. :eek: Hur ska jag klara det? Den rosa skumpan är slut, men jag har kvar rosa cider, det får duga...:D

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 998
Senast: netia
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 098
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 509
Senast: Jeps
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 098
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar