Anmälan till årsdebuten

Sv: Anmälan till årsdebuten

Ja, just det, det var ju samma dag. :eek: Hur ska jag klara det? Den rosa skumpan är slut, men jag har kvar rosa cider, det får duga...:D

Jag har faktiskt ett par flaskor rosa skumpa kvar hemma i kylen efter farfars 80-årsdag :D
Kom du förbi och hälsa på den tolfte så kan jag bjuda på skumpa mot att du håller i hästar när jag tävlar hoppning :angel:
Du kan ju alltid få hälsa lite på nyaste stjärnskottet med, hon är hemskt söt och kommer såklart att gå i storebrorsans fotspår ;)

Jag har faktiskt ett par flaskor rosa skumpa kvar hemma i kylen efter farfars 80-årsdag :D
Kom du förbi och hälsa på den tolfte så kan jag bjuda på skumpa mot att du håller i hästar när jag tävlar hoppning :angel:
Du kan ju alltid få hälsa lite på nyaste stjärnskottet med, hon är hemskt söt och kommer såklart att gå i storebrorsans fotspår ;)

Nej du, inte vågar jag komma och titta på den fölungen, det kan bara sluta med att jag blir urfattig och får väldigt trångt i bagaget på hemvägen.:eek:

Min årsdebut kommer gå i Bunge den 10-11 maj, dressyren och hoppningen på lördagen. Jag har lyckats övertala ägaren till hopphästen att hon (och jag :angel: ) skulle må bra av en fälttävlan!
Dessutom hoppas jag hinna kvala 4-åringen till dess med. Vi har en hopptävling kvar här innan dess.

Tyvärr har de lagt 3-årstestet och fälttävlan samma helg här, MYCKET dumt...
Jag ska visa 1, kanske 2, hästar på 3-årstestet samt rida 2 i fälttävlan. Tror ni jag lyckas med det? Med lite roddande med hästägare och arrangörer så borde det gå. Det är bara knappt 2 mil mellan platserna...

Åh tänk inte ens tanken!:eek: Nu när jag skickar mitt Alter Ego (ja, givetvis menar jag fio....:D) så SKA det minsann finnas utlovade rosa hinder!

Fio är minsann också stolt ägare till den Rosa Jackan!:devil:

Nåja vi får väl se, jag har ännu inte bestämt mig för om det överhuvudtaget blir någon fälttävlan än eller om det bara blir hoppning för hela slanten och den rosa jackan kommer aldrig någonsin mer ut på en hopptävling iallafall :eek:

*kl*
Min första tävling i år blir på Upplands-Västmanlands Fältrittklubb, debutant. Har inte varit där tidigare så jag har ingen aning om hur banan är eller så.
Kom fram till att nu när hästen står så långt norr om Stockholm blir det i princip lika lång till Uppsala som till Stockholm! Himla bra, då kan man tävla i två distrikt utan att behöva åka långt.

10-11 maj är tävlingen, insåg idag att det är en månad dit och jag har inte hunnit träna någon terräng i år ännu. Förhoppningsvis hinner jag med ett par träningar innan nu i april.

Om någon har koll på terrängträningar i Stockholmsområdet innan maj får ni gärna säga till. :)

tänkte börja med att åka med mina båda ston till Tågarp.

som det ser ut nu får Lady vara kvar hemma å repa sig ett tag till...:smirk:

sen bär det av med full lastbil tillsammans med V.C till Gärds..;)

Om någon har koll på terrängträningar i Stockholmsområdet innan maj får ni gärna säga till. :)[/QUOTE]

Runsten 18-19 april ;)

Första Tävlingen blir Mantorp *stjärnig och 100.

Nää jag ska inte dit, passade inte riktigt med klasserna så då passar jag på att träna terräng istället.

*KL*

Idag har 4-åringen kvalat klart :banana: Han är så häftig! Ett ner i 90cm. Han var ganska orytmisk och inte riktigt igång efter en urkass framridning full av både hästar och människor som for runt som humlor i en papperspåse. Jag hann komma fram och hopp totalt 4 språng innan det var jag :(

Till 1m tog jag mod till mig och styrde upp framridningen när jag kom in dit. Skickade ut både hästar och människor som inte hade lov att var där. Jag uppfattades nog som en surkärring när jag sedan också gapade onödigt högt vilka hinder jag skulle hoppa. Det gjorde jag efter att två personer stått i vägen 4 gånger var när jag skulle hoppa oxern. Framhoppningar på lägre hopptävlingar är ju förknippade med livsfara :eek:

I alla fall så var lille "Torsten" helt perfekt i 1m. Felfri, rytmisk och i god balans hela vägen. Gjorde rena byten på komando i samtliga svängar. Jag var så stolt och uppfödaren också :D

Han är enda 4-åringen som tävlat hoppning hittils i år på Gotland fick vi reda på också!

Summa sumarum:
Min första tävlingsstart blir Bunge 10-11 maj.

*KL*

Idag har 4-åringen kvalat klart :banana: Han är så häftig! Ett ner i 90cm. Han var ganska orytmisk och inte riktigt igång efter en urkass framridning full av både hästar och människor som for runt som humlor i en papperspåse.
:rofl:

Till 1m tog jag mod till mig och styrde upp framridningen när jag kom in dit. Skickade ut både hästar och människor som inte hade lov att var där.
:rofl:

Han är enda 4-åringen som tävlat hoppning hittils i år på Gotland fick vi reda på också!.

Rättelse...han är ENDA 4-åringen på den lilla ön....:D:devil:

*kl*

På tal om årsdebut.... Någon som hört nåt om Plönninge? Är anmäld men finns inga startlistor,PM eller dylikt på hemsidan och tävlingen är på lördag :confused:
Vet inte ens om jag kommit med då min betalning troligtvis inte kom in i tid. Hmmm....

*kl*

På tal om årsdebut.... Någon som hört nåt om Plönninge? Är anmäld men finns inga startlistor,PM eller dylikt på hemsidan och tävlingen är på lördag :confused:
Vet inte ens om jag kommit med då min betalning troligtvis inte kom in i tid. Hmmm....

Jag tror att allt ska vara i sin ordning, mailade kontaktpersonen förra veckan om min betalning, och då var det inte annat än allt ok! Så det är nog bara det att vi får vänta lite. Man brukar få göra det i den här sporten..! ;)

Jag tror att allt ska vara i sin ordning, mailade kontaktpersonen förra veckan om min betalning, och då var det inte annat än allt ok! Så det är nog bara det att vi får vänta lite. Man brukar få göra det i den här sporten..! ;)

Det är sant förstås... Men enligt TR ska PM vara ute senast 5 dagar innan. Men dom har ju ett par timmar på sig så jag får väl vackert vänta. Vill ju kunna planera lite. Funderar på att strycka mig då hästen haft en inflammation i knät så kände att det kanske blir lite för tidigt. Har beslutsångest så hade gärna sett startlistorna.

I går kväll kom de i varje fall ut och Grålle skall åka ner till Plönninge och göra comeback som fälttävlanshäst.

Var i Heby och tränade i helgen och han tyckte det var sååååå:love: kul

Det tyckte iofs även Betti men hon får lugna sig till Mantorp och Kinda :)

Sen måste jag ju få fråga... vad har startlistorna att göra med om man startar en häst som varit ofräsch ??? Antingen är den väl frisk eller så inte oavsett konkurrens

Klart jag inte startar en häst som är ofräsch :mad: Han är friskförklarad och mår utmärkt tack. Men ville se mina starttider bland annat. Konkurensen ägnar jag inte en tanke åt. Nojig och rädd om mina hästar som jag är så får man lite ågren och funderar på om man kanske ska vänta ett tag till, då inte pga av att hästen inte är fräsch utan ren noja. :)

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 998
Senast: netia
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 098
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 509
Senast: Jeps
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 098
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar