Anmälan till årsdebuten

Sv: Anmälan till årsdebuten

*kl*

Så hur har det gått för folk nu när säsongen här hemma har dragit igång? Plönninge igår & Tågarp idag fick inleda ft-säsongen 2008 i Sverige. Vad jag har hört så vann nog Nisse en klass i Tågarp, dock inte helt hundra säker... :laugh:

Vad jag har hört så vann nog Nisse en klass i Tågarp, dock inte helt hundra säker... :laugh:[/QUOTE]

Stämmer, F.N tvåa och EW trea i den klassen...:laugh:

Ja vi har ju samma källa så... ;) Eller var du där också?

99:ans häst var alltså trea också då, börjar bra för Buke-folket. :)

KL

Eftersom att jag inte åker till Mantorp blir min första tävling en 0,90 på Upplands Västmanlands Fältrittklubb den 10-11/5.

TACK, jag får gåshud!!:)

Som jag skrivit i många andra trådar, han är fantastisk men lite speciell! Tror mycket på honom men det har tagit lite tid att få "poletten" att trilla ner! EW har också gjort ett mycket bra jobb med honom! Hon är min stora hjälte!:love:

Och gamla Grolle gick egentligen också jättebra, höll sig på mattan i dressyren :bow: 51 straff :bow: vilket ju varit hela vinterns målsättning, och nollade i hoppningen

Sen fick han för sig att det bodde spöken:eek::eek: i en låda på terrängen :eek::eek: och så blev det ett skitstopp och inget kval...

Men i Mantorp då dj....lar. då skall båda vara på topp

Senast ändrad av en moderator:

Och korrebrun och Prins_rollo var också med...bäst gick det för rollo på 6-åringen. Hon slog lilla fröken Betti på nya hästen...;)

Nej du 6-åringen skötte sig inte bra!! Frigg är faktiskt 7 i år..

Senast ändrad av en moderator:

Och korrebrun och Prins_rollo var också med...bäst gick det för rollo på 6-åringen. Hon slog lilla fröken Betti på nya hästen...;)

Ja, det hade väl vart f...n om hon inte gjort det med ett stopp :angel:

Mm, vi var där. Men minnet från lördagen är väldigt suddigt, i alla fall från allt som hände fr o m att vi gick in på hoppbanan:grin:. Allt innan dess var jättebra :love:. Men 5-årig bebis tyckte inte alls att det var roligt med vattenmatta i banhoppningen och grindar och skit. Men ryttaren lät arg så han hoppade i alla fall runt banan, dock inte med glädje..

Terrängen var ännu konstigare :eek:, herregud, fattar väl dom där människorna att det är jättekonstigt att hoppa stora ljusa lådor. Dock tyckte vi det var skojigt att springa mellan hindren ;), så med övertalning så ska vi nog komma runt hela banan, dock någon annan gång.

Det här med koncentration är jobbigt när man är liten, särskilt om man har ADHD, vilket matte(utbildad specialpedagog) har gett honom som diagnos ;)(vi hade ju faktiskt 2,5 h hem och analysera..). Ibland har han det mer, ibland mindre. Enligt mamma är det som att de tittar på tio TV-apparater samtidigt :crazy:.
Så det är nog bara att ge honom tid och lugn. Det ska nog fixa sig så småningom.

Det här med koncentration är jobbigt när man är liten, särskilt om man har ADHD, vilket matte(utbildad specialpedagog) har gett honom som diagnos ;)(vi hade ju faktiskt 2,5 h hem och analysera..). Ibland har han det mer, ibland mindre. Enligt mamma är det som att de tittar på tio TV-apparater samtidigt :crazy:.
Så det är nog bara att ge honom tid och lugn. Det ska nog fixa sig så småningom.

ADHD, DAMP o alla andra bokstavskombinationer förekommer FLITIGT i början för vissa FT-hästar...:rofl::rofl:

Att de även förekommer i vissa ryttarkretsar är dock inte lika bra och lätt att komma till rätta med!:devil:

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 998
Senast: netia
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 098
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 509
Senast: Jeps
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 098
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar