Anmälan till årsdebuten

Sv: Anmälan till årsdebuten

:confused: Det kan jag inte hitta nånstans:confused:

Är det jag som är blind/gaggig eller är det du som rör till det?

Jag läser det just i TR, sidan 10 paragraf410 att kat I C-ponny som genomfört MsvB under 2007 äger rätt att gå direkt in i LÄTT klass kat I, för övriga gäller att fixa debutant först då alltså 80 cm,:eek::eek:
eller är jag ute och cyklar!!!

Inget påhopp eller något sådant, vill bara veta om det är jag som uppfattat fel, men skrev du inte i någon annan tråd att J och Cinna gjort sina kval i den gamla debutant (70) ?
Och som jag har fattat det i TR så får man inte räkna dem som kval till Lätt :crazy:
Eller hann de starta en Lättklass förra året..?

Min första start blir väl inte förrän Dagstorp sista helgen i maj... :(
Blir hoppsatsaning nu i början av året, sedan lite dressyr och fälttävlan får väl hamna i 3e hand nu... fast det egentligen är roligast :smirk:

Hm, tror du har rätt som jag skrev alldeles nyss ang. tr och kval, vi åker till Danmark:angel: o tävlar samma helg som det är mantorp, kortare resväg och så, .. annars hade vi nog oxå tänkt avvakta till dagstorp...

Jag läser det just i TR, sidan 10 paragraf410 att kat I C-ponny som genomfört MsvB under 2007 äger rätt att gå direkt in i LÄTT klass kat I, för övriga gäller att fixa debutant först då alltså 80 cm,:eek::eek:
eller är jag ute och cyklar!!!

Ja, jag tror du är ute och cyklar :D

Huvudregeln (i samma moment) är att för start i "100 och Lätt" skall man med kvalificerande resultat minst genomfört "två klasser på lägre nivå"

Sen har du hittat lite annat som också går bra i "övergångsreglerna". Om de gällde enbart så vore det ju märkligt om D-ponny skulle vara kvalificerad för lätt på 70 cm klasser men inte C-ponny:angel:

Huvudregeln (i samma moment) är att för start i "100 och Lätt" skall man med kvalificerande resultat minst genomfört "två klasser på lägre nivå"

Sen har du hittat lite annat som också går bra i "övergångsreglerna". Om de gällde enbart så vore det ju märkligt om D-ponny skulle vara kvalificerad för lätt på 70 cm klasser men inte C-ponny:angel:

Man kan ju hoppas det... men som sagt TR är fullt med tolknings situationer. Men ordagrant står det ju så ... vi har kval i MsvB så vi klarar oss.

De har startat Lätt klass, gjorde några sådana förra året, dock ingen med kvalificerande resultat.
I övrigt hänvisar jag till det som står i TR. Minst två kvalificerande resultat i lägre klass alltså. De gjorde förra året fyra starter i Debutant, samtliga kvalificerande.
Det står inget särskilt om övergångsregler för kategori I som är D-ponny när det gäller kval till Lätt. Lätt ligger ju kvar på samma nivå som tidigare så jag förutsätter att 2007 års kval på Debutant-nivå räcker.

Ja, du verkar ha klämt in dig på övertid:D

Vad jag kan se är de 200 passerade redan, så nu är det väl stopp

Misstänker att det också blev stopp för dagens träning där ;)
:mad:snö:mad:snö:mad:snö:mad:

Nähäpp det var bara 175 anmälda när jag anmälde mig :idea:

24 startande i * klass på 219 anmälda starter, det måste vara rekord :cool:

Vad handlar det om?

Ok, har de genomfört en Lätt klass så är det ju lugnt :)

Jag läste bara undantagsreglerna och där verkar det ju som att för att få starta Lätt ska C-ponny genomfört MsvB och D-ponny genomfört en Lätt.

Men ser nu att där står, som ni säger, inte att man måste ha kval i Debutant utan bara i "lägre nivå"... Till skillnad från till CNCP* där det står närmast lägre nivå.

Så man får alltså räkna sina debutant-70 som kval till Lätt?

Men Varför skriver de då in att (Kat I ponny som är D-ponny) "Genomförd tävling i lätt klass under 2007 är också tillräcklig kvalifikation för start i lätt klass kat I"
Har man startat lätt klass så har man ju sina debutantkval klara, så då hade de ju inte behövt skriva detta igen :confused:

Aja, i vilket fall som så tar vi väl debutant första tävlingen, men får jag räkna mina debutant (eller det kvalet jag har i lättklass-70) så kan jag ju starta Lätt andra tävlingen (om vi nu tar oss runt LA med bara ett ner :crazy: )

stirrar mig blind på c-ponny kat I - därför cyklade jag mest omkring igår kväll bland tr-momenten;),

Jennifer tar Lätt på en gång. Hon har ridit Debutant på Mantorps bana två gånger tidigare. Lätt-banans hinder har hon dessutom hoppat i stort sett allihop sen tidigare. (Beroende på hur mycket nytt det hinner bli ;) )
Vad jag förstått ska hon till Mantorps träning på torsdag också så det blir nog prima :)

Banbyggarn är fullt upptagen med att fixa dom klasser där det är TR-ändringar, så klasser som är tämligen oförändrade, t.ex lätt kat I, kommer att vara ganska lika dom som var i höstas.

Om nu inte tekniska delegaten ställer till det :)

Bottenrekord, det har nog aldrig varit så få.
Är ni så få vete :devil: om jag ids måla några hinder rosa.:mad:

Åh tänk inte ens tanken!:eek: Nu när jag skickar mitt Alter Ego (ja, givetvis menar jag fio....:D) så SKA det minsann finnas utlovade rosa hinder!

Fio är minsann också stolt ägare till den Rosa Jackan!:devil:

Det var väl i princip så jag tänkt också. Har ju kvar listorna på vilka hinder som ingick i Lätt-klasserna förra året.

Men Varför skriver de då in att (Kat I ponny som är D-ponny) "Genomförd tävling i lätt klass under 2007 är också tillräcklig kvalifikation för start i lätt klass kat I"
Har man startat lätt klass så har man ju sina debutantkval klara, så då hade de ju inte behövt skriva detta igen :confused:

Jo, för att du kan ju ha kvalat till lätt under 2006 och sen inte ridit nån debutant under 2007 och då skulle ju kvalen ha gått ut :angel:

Vi har anmält Grållemannen och dottern till första start i Danmark, samma helg som Mantorp (närmare o inga rosa hinder:) ). Hittade nu att Gärds skall ha lätt klass för kat I, super då tar vi den helgen efter!

Hoppkvalen är tack och lov avklarade.:D

<--- denna där debuterar med sin matte i mantorp och sen åker vi till mina hemtrakter & Tranemo. :banana: Däremellan åker jag på minisemester till Gärds. Solen, you better be there!

Dottern debuterar i Mantorp för säsongen, Lätt för hästen och Lätt eller * med ponnyn, han saknar en max 4-felare i LA... Annars är alla hoppkval och märkestagningar klara, PUUH! ...sen var det ju dressyren...
Funderar på Tranemo efter det, men har aldrig varit där så det vore roligt med en beskrivning av den tävlingsplatsen, FT-banan m.m.!?

Jag har alltid gillat Tranemo, det var vår "hemmabana" (kommer från Jönköping). Men jag har inte varit där sedan...hmm..2001! :eek: Shit pommes vad tiden går fort. Men iaf, det var sista året jag red där. Så det har väl kanske hänt en del sedan dess. Men det är ett gäng härifrån som har tävlat där efter det, de borde veta bättre. :)

Jag tycker att den inte är helt lätt...speciellt i den Lätta klassen för Häst där hinder nr 3(? tror jag det var..) var en STOR och kort coffin som krävde sina "offer"....debutanten är lite knixig och även där kommer ett hinder tidigt, nr 4, en grav med hängande tfn stolpe över som får en del på fall redan i början.

Jag föredrar banor där man kommer igång med galoppen innan svårigheterna börjar, typ Mariestad och Vinslöv.:bow:

En annan sak som gör att Tranemo går tvärbort för mig är organisationen på senare år....du hinner minsann knappt sitta av från hoppningen innan det är dags för terrängen...förra året sprang jag som en dåre för att hinna gå terrängbanan. Hade ändå gått upp i ottan, 0430, för att hinna dit..:mad:

Trossnäs har ju tävling samma helg...en av de bästa arrangörerna och banorna som jag ridit på!

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 998
Senast: netia
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 099
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 509
Senast: Jeps
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 108
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V