Anmälan till årsdebuten

Sv: Anmälan till årsdebuten

Eftersom Nova verkar lite nyvaken så....:devil:

Så här gjorde Mantorp med anmälningarna redan i fjol :angel: och i nya TR står det inskrivet att så här kan man göra om man anger det i proppen :bow:

Även i övrigt ser proppen ut som tidigare år, men vi som är med i svängen :devil: vet ju sen tidigare att det är ett superställe :love::love:

Värst vad ni är snälla i år.
Hoppas vi inte kommer att klanta till det.
Allt kan ju hända.

Mantorp är bra :bow: De hade redan förra året att klasserna stängdes när de var fulla, både på våren och höstens tävlingar. Bra att man premieras när man gjort en tidig säsongsplanering ;)

Jodå, ni kan ju få ett regnväder som motsvarar det hösttävlingen drabbades av. Det var inte alls roligt :( Muta vädergudarna :idea: ;)

(även om jag här fått lära mig att det finns inga rutinerade juniorer:eek:)

Och det står jag för. Inte rutin i den betydelsen det borde användas iaf.

Annars sällar jag mig till :bow:, en eloge till Mantorp, med så MÅNGA klasser som det blir numera. Hoppas allt går bra, jättebebisen <--- inleder säsongen där. Medan jag jobbar häcken av mig i Scandinavium istället... :angel:

Missen vi gjorde i höstas, var att vi inte hade nån lastartraktor på plats när terrängen startade, så det tog för lång tid innan vi fick ut grus på dom värsta ställena.

Erfarenhet har man när man gjort tillräckligt många misstag:angel:

Är bara lite nyfiken på ponnyklasserna i proppen. Står inget om det är Clear Round eller stilbedömning. Betyder det att det är "vanlig" bedömnning ? Vad är det som gäller ?? :confused: Vet du nåt ?? :)

Clear round blir det.
På dom klasser som inte får ha vanlig bedömning enligt TR.
Ni som varit i Mantorp kan ju räkna ut hur många stildomare som skulle behövts.Fler än vad som finns i Östergötland i alla fall.

Ja och fler än det finns i landet också antar jag !! ;):devil::o

Har det kommit några direktiv om hur stilbedömning ska gå till? Har hört rykten om att det "räcker" med att bedömma 5 hinder och ridningen mellan dem.

Konstaterar återigen att det blir "lite tråkigt" med CR. Ett litet pet i banhoppningen och så var den tävlingen förstörd. :(

Stildomare i cirkulerande helikopter vore väl något för Mantorps del kanske :p
Får väl hoppas att fröken Cinna kan lyfta på sina tassar även på de något låga hindren i banhoppningen då.

Ja och fler än det finns i landet också antar jag !! ;):devil::o

Har det kommit några direktiv om hur stilbedömning ska gå till? Har hört rykten om att det "räcker" med att bedömma 5 hinder och ridningen mellan dem.

Konstaterar återigen att det blir "lite tråkigt" med CR. Ett litet pet i banhoppningen och så var den tävlingen förstörd. :(

Alldeles säkert eftersom det inte finns några än :angel:

Direktiven är inte ute, men vad jag förstått skall inte varje hinder bedömas utan ett urval på lämpligt ställe, som typ Breeders (fast man bedömer ryttaren istället för hästen)

Får hoppas det blir nåt bra och "lättordnat" annars är nog risken att vi får vänja oss vid mycke CR :mad:

Japp :) Har anmält oss till debutanten på mantorp, tänkte starta året lite lungt, sen är planerna att vi ska rida lätt på kinda om hon sköter sig på mantorp =)
Hoppkvalen är klara sen länge sen ;)

Jennifer och Cinna tänkte rida Lätt i Kinda också. Sen får vi se hur det ska matchas ihop med dressyr- och hopptävlingar.

Enligt vad som sas i Husqvarna ska direktiven för stilbedömning vara klara första maj.
Fast för säkerhets skull sa man inte vilket år.

Clear round blir det.
På dom klasser som inte får ha vanlig bedömning enligt TR.
Ni som varit i Mantorp kan ju räkna ut hur många stildomare som skulle behövts.Fler än vad som finns i Östergötland i alla fall.

OK !! Segertäcke till vem då ?? :angel: :confused: Nu börjar vi snacka fina priser !!! :devil:;):banana::banana:

Ska / bör det inte stå på proppen vilken bedömning som kommer att gälla !? Blev först lite glad :) när jag såg den då det såg ut som om det skulle vara "vanlig " bedömning !! (Men att de ändrar det i TR är väl inte att tänka på !!)

Enligt vad som sas i Husqvarna ska direktiven för stilbedömning vara klara första maj.
Fast för säkerhets skull sa man inte vilket år.

Redan fösta maj !! hehehh !!! :rofl::rofl: men som sagt det är ju kanske inte detta år !! Lär bli mycket CR då iallafall i början av säsongen !! För man utbildar väl inga domare förräns direktiven är klara heller !!:angel::D

OK !! Segertäcke till vem då ?? :angel: :confused: Nu börjar vi snacka fina priser !!! :devil:;):banana::banana:

Ska / bör det inte stå på proppen vilken bedömning som kommer att gälla !? Blev först lite glad :) när jag såg den då det såg ut som om det skulle vara "vanlig " bedömning !! (Men att de ändrar det i TR är väl inte att tänka på !!)

Visst har du rätt i det.
Proppen skrevs innan det fanns något reglemente, den ska ju skickas in i god tid innan tävlingen, så man fick gå på vad som sas på arrangörsmötet.

Tro inte att vi är glada över det.

Senast ändrad:

Visst har du rätt i det.
Proppen skrevs innan det fanns något reglemente, den ska ju skickas in i god tid innan tävlingen, så man fick gå på vad som sas på arrangörsmötet.

Tro inte att vi är glada över det.

Nej det tror jag inte heller !! :( Känns inte som om någon är glad över det ! Men lite sjukt att dom godkänt den eller hur ??? Den vänstra handen vet inte vad den högra gör ?!?!!?!? Dom gör det inte precis enkelt för arrangörerna.

Menar du att man på det mötet sa att man fick ha "vanlig bedömning på ponny ?? Har nämligen hört det från annat håll också, men det står ju definitivt inte så i TR !!! Har de formulerat det fel eller ??? :eek::o

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 998
Senast: netia
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 099
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 509
Senast: Jeps
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 108
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CCVII