Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men jag förstår faktiskt inte varför ni härsknar till. Inga specifika namn nämns, ingen kan bli kränkt?
Återigen, då skulle vi inte kunna ha musikrecensenter, eller filmrecensenter - om man inte skulle få uttala sig om vad man ser/hör om man själv inte kan göra bättre?
När simhopparna får överslag kan ju t o m jag som aldrig ens hoppat från 5:an se det och inse att det är fel. Men det är ok att påpeka, ingen skulle få för sig att börja skriva ironiska kommentarer eller tycka "gör det själv då!"?
Jag fattar inte att det blir så personligt hela tiden? Man MÅSTE väl kunna diskutera ridning helt objektivt?!
Fast det andra bildexemplet ser ju ut att vara "för" hög i nacken i förhållande till formen, spänd och låst i framdelen?
Kan du inte rota fram lite bättre bilder så vi får lite ögongodis? ...
Första bildexemplet tycker jag är ypperligt för att demonstrera hur man (jag iaf) vill att hästen ska vara formad, och ändå är det ju ingen jätte-samlingsgrad. Känns som en rimlig målbild - inte så höga krav på samling men däremot på "ärlighet" i formen så manken höjs lite och framdelen börjar komma loss!
Btw, Bombastic:
Tänk på att den som kritiserar andra i regel kritiserar sig själv lika hårt...
Ok. Det är helt Ok att döma ut alla dressyrryttare förutom ngn favorit då Du vet att det är därför som jag alltid reagerar på dina inlägg.- ingen kan rida utom Hella då.
Men jag har inte så många bilder....
Just denna häst var extremt högställd .
Om den höjde halsen mer än resten av kroppen så skulle inte manken och ryggen kunna komma upp, som de gör på bilden.
Däremot kan det alltid vara bättre. Jag vet inte vad du menar med att komma loss - jag vill att hästen skall sitta ihop - så att konturen kan förändras i överlinjen. Och det gör den ju
Jämför de blå linjerna.
Men den lite för ihopdragen den gick inte fram till bettet som den skulle - förmodligen hade den säkert släppt halsen lite till om denna hade varit helt frisk. Den hade både ataxi och "bruten nacke" och pålagringar, kankse är det den stelheten du ser?
Men
- jämför konturen på de blå linjerna
Exteriör
igen spänd pilbåge.
Det är ju så olika exteriör på olika hästar.
Denna som har en hög hals skulel ha nacken somhögsta punkt även om den gick lägre i lång och låg.
Nordisen med en låg hals - altså en hals som pekar rakt ut från kroppenistälelt för uppåt kan ju inte ha nacken som högsta punkt i lång och då - då skulle man iten kunan spänna någon pilbåge
Så alla vet - detta är INTE perfekta bilder.
det är diskussiosnunderlag
Att diskutera påhittade dåliga ögonblicksbilder- samma om igen- som det skulle vara kutym- ger inte mig ngt.[/COLORAtt rida i samling är inte lätt. Man kan då heller inte rida på en häst som har knäppt av, utan hästen hålls ihop med säte, bålstabilitet, skänkel o de parader som behövs för tillfället. I övrigt hålls en lätt lätt kontakt- eftersom en utbildad häst inte längre behöver ngt stöd o heller inte samma support från sin ryttare.Ögongodis till totola + TS
.....................Här visas en bild på hur en 3-åring ska gå
Här kommer ögonblä
falsk fomgivning. Lyft hals - blockerat bakben - den har tappat den diagonal som demonsteras i den första teckningen
Päron o genmanipulerade äpplen jämförs här.Detta är en teckning av anky- som rider passage- ngt helt annat än den som dt jämförs med. Till på köpet är det som vanligt. man förfular bilden o påstår att såhär ser det ut- jämnt.
Som bilden nedan.
Vem rider så- en karikatyr bara.
Det absolut vanligaste är att man rider i en form där inte bakbenen bär upp hästen- ens med skjutkraft o sen blir den i framvikt.
här med
inte tillstymmelse till pilbåge på ovanstående - två hästar formade framirfrån
- utan formgivning bakifrån - bakkärran är kvar där bak.
Det hänger ju ihop liksom
Jag måste bara få undra -reflekterar du inte över att du så ofta får höra att du drar ner diskussioner till personnivå? Att du gör angrepp på person?
Tycker du inte alls att det stämmer, eller förstår du inte vad de som framför kritiken menar?