Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har hela tiden pratat om lodLINJEN som alltså dras genom ögat o mungipan eller ögat o näsborren. Vad diskuterar du? Att dra en LINJE genom bara en punkt kommer knappast att ge något tillförlitligt resultat, den LINJEN kan landa lite var som helst (dras till önskat läge). Att lodPLANET är 90 grader mot underlaget håller jag med om. Ett plan är ett plan och en linje är en linje.
å vad ni tjafsar
Lodrät linje vet väl alla vad det är, liksom en vågrät.
om man sen tar TVÅ punkter som ska följa lodet så är det objektet- i detta fallet hästens huvud, som ändrar läge efter var man nu sätter punkterna.
Men varför är många så fixarade vid lodplan?
Det kan jag inte förstå. Koncentrera er på vad som händer manken och bakåt i ett par år, sen kan man börja tänka på resten!
För att det är lättare att se tydliga symptom där innan man kommit så långt att man kan avgöra små nyanser genom känslan i rumpan?
Eller för att lättare kunna bedöma ett ekipage trots att man inte sitter på hästen själv och kan känna känslan.?
Nja man ska ju inte stirra sig blind på nacken eftersom det bara är en liten liten del av formgivningen, jag tycker att det är viktigast att hästen för över tyngden på bakdelen, trampar under sig, tyvärr ser man hästar som går bakom lodplan, 3:e kotan är högsta punkten och ryggen arbetar inte, och bakebenen sparkar bakår istället för att svinga in under hästen, man har börjat att dömma efer hur hästen går med frambenen nu för tiden, om det swichar upp dem stiligt eller inte, det är synd, egentligen så ser jag bara "falsk formgivning" när jag ser folk som rider, väldigt få hästar rids rätt.....
Jag fattar inte att det blir så personligt hela tiden? Man MÅSTE väl kunna diskutera ridning helt objektivt?!
Men jag förstår faktiskt inte varför ni härsknar till. Inga specifika namn nämns, ingen kan bli kränkt?
Återigen, då skulle vi inte kunna ha musikrecensenter, eller filmrecensenter - om man inte skulle få uttala sig om vad man ser/hör om man själv inte kan göra bättre?
När simhopparna får överslag kan ju t o m jag som aldrig ens hoppat från 5:an se det och inse att det är fel. Men det är ok att påpeka, ingen skulle få för sig att börja skriva ironiska kommentarer eller tycka "gör det själv då!"?
Jag fattar inte att det blir så personligt hela tiden? Man MÅSTE väl kunna diskutera ridning helt objektivt?!
Men jag förstår faktiskt inte varför ni härsknar till. Inga specifika namn nämns, ingen kan bli kränkt?
Återigen, då skulle vi inte kunna ha musikrecensenter, eller filmrecensenter - om man inte skulle få uttala sig om vad man ser/hör om man själv inte kan göra bättre?
När simhopparna får överslag kan ju t o m jag som aldrig ens hoppat från 5:an se det och inse att det är fel. Men det är ok att påpeka, ingen skulle få för sig att börja skriva ironiska kommentarer eller tycka "gör det själv då!"?