Allt om hästpass och chipsmärkning (sammanslagen tråd)

Sv: Hästpass till Varmblod

Tackar så jättemycket till Er båda! Nu kanske jag blir klokare.. har förstått att det är olika tillvägagångssätt för olika raser..

Mvh Jeanette

Beställ blankett hos STC (ansökan om pass) kan beställas via hemsidan.
Min veterinär fyllde i konturdiagrammet, kostade nån hundralapp. Frysmärkningen är inte läsbar på min häst. Krävdes dock ej chipmärkning.

http://www.travsport.se/start.jsp
Kolla under info och regler, där hittar du längst ner på sidan av STC godkända identifierare, dock kan ju då vet. göra det (tydligen vilken som helst enl. STC när jag frågade)

Beställ sedan "Hästpassansökan" under rubriken Blanketter.
Tog ca en vecka att få passet och kostade 875 kr

Senast ändrad:

Tackar för svaren NU har jag beställt blanketterna coh tom fått tag på den gamla ägaren (ägde tydligen hästen för 12 år sedan) som stod registrerad på STC sidan.. Måste tydligen skriva på papper att hansålt hästen.. Så nästa vecka ska jag träffa honom och fixa det! Roligt å prata med en som ägt honom för så längesedan!
Ingen so,m kan Pm:a mig som vet en bra vet i Närheten av Nyköping som gör konturdiagrammet?

liten pass-fråga

Tänkte skicka in hästens papper så jag kan få mitt hästpass. Id-kontrollanten tog lite tagel från svansen som dna-prov, men hon hade inga kuvert och sade till mig att lägga plaströret i ett kuvert och klistra igen med ett streckkods-klistermärke. Men jag vet inte hur jag ska göra med taglet, hur ska det se ut innan jag klistar igen kuvertet?

så här fick jag det av kontrollanten:
dna.jpg

men ska det vara så här egentligen?
dna2.jpg

:confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 218
Senast: QueenLilith
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 560
Senast: akleja
·
Hästhantering Som rubriken säger. Jag ger upp snart, jag vill ju kunna rida min häst NU. Jag har ju väntat sen i mitten av februari utan att ens ha...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 670
Senast: bizzy
·
Gnägg Vi har hittat en gård som vi är intresserade av. Jag har tidigare ställt frågan i en tråd, om man faktiskt vill ha häst hemma eller...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 238
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar