Sv: Drömmen om Att köpa gård?
Ja, det är uppgifter från säljaren för två personer.
Det står också:
Tillkommer ca 8 kbm ved/ år som tas ur egen skog.
Men det är ju 2 ha betesmark och 1 ha
"Övrigt", så det är väl inte direkt skogsmark, utan en liten skogsdunge kan jag tänka mig
Ja, jag börjar få lite kalla fötter känner jag, nog mest för driftkostnaden, men även att det ligger en bra bit från mina föräldrar. Min tanke är ju att i framtiden skaffa barn, och då vill jag gärna att de ska ha nära till sin mormor och morfar
. Men så kanske man inte ska tänka
Annars ser den ju riktigt trevlig ut gården! Och min häst vill flytta hem till mig
Sen är det ju farfars hus. Jag har ju drömt om det i några år. Jag hoppas verkligen att min farbror bangar ur, men troligtvis inte
. Här handlar det om att hans syskon (min pappa och faster) vill ha 700´för huset. Men farbror vill bara ge 600. Mer har han inte råd med. De gick med på 650´(
nedrans klena min pappa o faster, jag betalar ju 700´!!!!) Vet inte hur han ställer sig till det min farbror. Dessutom är hela huset i renoveringsbehov. Tak behövs bytas, ena sidan på tegelfasaden behövs ses över, så småningom nya fönster, nytt kök, nytt badrum. Huset är byggt 58 och är väl inte direkt renoverat nån gång. Så hur ska han ha råd med det hade han tänkt???
Haha, nä jag försöker skratta åt det...