Trott
Trådstartare
Polen gillar också Molton Brown och ritualsHåller tummarna
Mitt porslin jag sålde gick alla delar till Polen, de verkar även gilla LEE -jeans, barnytterkläder och hockeyhjälmar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Polen gillar också Molton Brown och ritualsHåller tummarna
Mitt porslin jag sålde gick alla delar till Polen, de verkar även gilla LEE -jeans, barnytterkläder och hockeyhjälmar
Tror några av klädkedjorna tar emot klädkassar, och så får man ett presentkort på 50 kr eller så. Har dock inte provat själv utan bara läst om detJag har slängt upp allt mitt oöppnade smink nu. Fick lite nya påslakan i julklapp så ska rensa bland dem också
Men vart gör man av uttjänta kläder egentligen? Ska jag slänga allt i brännbart hemma kommer tunnan bli full...
Ja.. blev lite bränd efter miljöskandalen med HMs klädinsamling bara..Tror några av klädkedjorna tar emot klädkassar, och så får man ett presentkort på 50 kr eller så. Har dock inte provat själv utan bara läst om det
Åh nej, det har jag missatJa.. blev lite bränd efter miljöskandalen med HMs klädinsamling bara..
Aftonbladet gjorde ett reportage, det var riktigt hemskt faktiskt. Majoriteten av kläderna dumpades i Afrika och gjorde stor skada både på den lokala ekonomin och miljön...Åh nej, det har jag missat
Varför kan inte bra saker få vara bra !? *sjukt frustrerad *
Nu har jag läst reportaget, det är ju fruktansvärt .. helt vridetJa.. blev lite bränd efter miljöskandalen med HMs klädinsamling bara..
Aftonbladet gjorde ett reportage, det var riktigt hemskt faktiskt. Majoriteten av kläderna dumpades i Afrika och gjorde stor skada både på den lokala ekonomin och miljön...
Och ja, känner det samma.
Jag började rota lite i det sen mitt första inlägg nu och enligt min återvinningsstation ska alla kläder läggas i klädinsamlingen och det som inte går att sälja igen återvinns som fibrer eller eldas till typ fjärrvärme. Gäller ju att kläderna säljs i Sverige för att det ska vara etiskt ok men hittade ingen information om just det.Ja detta har gjort att de 2 ikeakassarna med kläder jag sorterade ut i höstas fortfarande ligger i bagaget i bilen. Vet inte riktigt vad jag ska göra av de... En del kan nog donerats till lämplig lokal organisation men var går gränsen för hur använda kläderna kan vara? Och vad gör jag med det som är för slitet? Ush hade gärna bara huttat iväg så fort som möjligt men vill samtidigt göra det mest hållbara.
Exakt lika förfarande på andra. Så nu blev båda såldaFick ett bud på 200 på ena, avböjde och gav motbud på 225 som accepterades
Jag blir lite sugen på att sätta upp släktens vävstol och börja väva trasmattor av klädtrasor nu när jag läst om "avlagda" kläders dåliga miljöpåverkanJag började rota lite i det sen mitt första inlägg nu och enligt min återvinningsstation ska alla kläder läggas i klädinsamlingen och det som inte går att sälja igen återvinns som fibrer eller eldas till typ fjärrvärme. Gäller ju att kläderna säljs i Sverige för att det ska vara etiskt ok men hittade ingen information om just det.
Åh gör! Vävning är ju fantastiskt och trasmattor är bästa mattorna ju!Jag blir lite sugen på att sätta upp släktens vävstol och börja väva trasmattor av klädtrasor nu när jag läst om "avlagda" kläders dåliga miljöpåverkan
Gört.Jag blir lite sugen på att sätta upp släktens vävstol och börja väva trasmattor av klädtrasor nu när jag läst om "avlagda" kläders dåliga miljöpåverkan
Jag säger också kör!Jag blir lite sugen på att sätta upp släktens vävstol och börja väva trasmattor av klädtrasor nu när jag läst om "avlagda" kläders dåliga miljöpåverkan
Jag har 3 flyttkartonger i förrådet med kläder och andra tyger jag tänkt göra til trasnystan för dyligt. Haft tanken i bra många år så kanske ska ta tag i det projektet någon dag nu. Lär ju ta mindre fysisk plats med nystan tänker jag.Jag blir lite sugen på att sätta upp släktens vävstol och börja väva trasmattor av klädtrasor nu när jag läst om "avlagda" kläders dåliga miljöpåverkan
Har du plats, tid och ork - go for it Bästa återvinningen och bästa mattorna everJag blir lite sugen på att sätta upp släktens vävstol och börja väva trasmattor av klädtrasor nu när jag läst om "avlagda" kläders dåliga miljöpåverkan
Tid, ork och plats är inte riktigt i ordning... Men jag kan ju börja klippa remsor och rulla ihopHar du plats, tid och ork - go for it Bästa återvinningen och bästa mattorna ever
Jag lider än idag att vi inte hade plats för mormors vävstol när hon gick bort