Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hittade just en flyttlåda med mina gamla cd-skivor. Alla. Det är nog ett hundratal. Tänkte att några favoriter kan jag väl behålla men inte en hel flyttlåda… tar second hand ens emot sånt?
 
Och nu en till!

Har förövrigt varit iväg till tippen i två omgångar med skräp ifrån stallet, (micron som inte fungerat på två år är nu äntligen kasserad). Även rensat och tvättat upp två Ikea påsar med gamla äckliga hästtäcken som bara behöver någon liten lagning för att fungera igen. Rensat ut schabrak. Och sorterat en byrå med skruv och annat verktygstillbehör.
 
Och nu en till!

Har förövrigt varit iväg till tippen i två omgångar med skräp ifrån stallet, (micron som inte fungerat på två år är nu äntligen kasserad). Även rensat och tvättat upp två Ikea påsar med gamla äckliga hästtäcken som bara behöver någon liten lagning för att fungera igen. Rensat ut schabrak. Och sorterat en byrå med skruv och annat verktygstillbehör.
Bra jobbat!
 
Själv gjorde jag mig av med en hel påse kläder idag som legat och väntat på att säljas i flera månader, tillsammans med en älskad kofta med hål som blir svåra att laga snyggt och ett felköp jag gjorde inför julhelgen (begagnad men halvdyr klänning som visade sig sitta skitfult). Rakt ner i återvinningen gick allt! Vilken lättnad! Ställde också ner ett tiotal rullar washitejp och lite annat smått och gott i soprummet, som grannarna kan ta. Hade jag kunnat lägga upp allt på auktion och fått ett par hundringar? Ja. Är min sinnesro mer värd än ett par hundringar just nu? JA.
 
Har en släkting som är en hoarder (alltså, på riktigt, staplar med saker…) och har nu äntligen fått tillåtelse att hjälpa till bli av med lite grejer :) Har redan gett ett lass (25 flyttlådor!!) till second hand men vill kunna ge lite pengar tillbaka till släktingen eftersom det redan är svårt för hoarders att göra sig av med saker som det är.

Ni som redan är igång, är det Vinted som gäller för kläder? Tradera, sellpy, blocket… Vad är bäst för saker vs. kläder?
 
Nu i mellandagarna har jag börjat rensa ut sådana kläder i garderoben som jag inte riktigt använder, eller som inte riktigt passar, och har gått igenom några högar med tidigare utsorterade kläder som jag ursprungligen tänkt att jag kan använda tyget till något eller sy om. Men nu hamnade allt i påsar (7 vanliga små soppåsar) som åkte till textilcontainern i ÅVC (Emmaus som har dem, om jag minns rätt). Så skönt att bara bli av med det.

För en månad sedan testade jag lägga upp 2-3 saker på Vinted, och fick sålt en sak, och det tänker jag kan funka för ett fåtal saker sen. Men nu prioriterade jag att bara bli av med sakerna :D
 
Nu i mellandagarna har jag börjat rensa ut sådana kläder i garderoben som jag inte riktigt använder, eller som inte riktigt passar, och har gått igenom några högar med tidigare utsorterade kläder som jag ursprungligen tänkt att jag kan använda tyget till något eller sy om. Men nu hamnade allt i påsar (7 vanliga små soppåsar) som åkte till textilcontainern i ÅVC (Emmaus som har dem, om jag minns rätt). Så skönt att bara bli av med det.

För en månad sedan testade jag lägga upp 2-3 saker på Vinted, och fick sålt en sak, och det tänker jag kan funka för ett fåtal saker sen. Men nu prioriterade jag att bara bli av med sakerna :D
Garderoben alltså.. detta slukhål med grejer 🙈
 
Har en släkting som är en hoarder (alltså, på riktigt, staplar med saker…) och har nu äntligen fått tillåtelse att hjälpa till bli av med lite grejer :) Har redan gett ett lass (25 flyttlådor!!) till second hand men vill kunna ge lite pengar tillbaka till släktingen eftersom det redan är svårt för hoarders att göra sig av med saker som det är.

Ni som redan är igång, är det Vinted som gäller för kläder? Tradera, sellpy, blocket… Vad är bäst för saker vs. kläder?
Jag tycker Vinted funkar bra, fått syrran att skaffa appen med och hon har sålt kläder för ca 800 kr på en vecka typ.
 
Jag tycker Vinted funkar bra, fått syrran att skaffa appen med och hon har sålt kläder för ca 800 kr på en vecka typ.
@geting Beror nog mycket på vad man har och hur duktig man är på att lägga upp. Jag har fått sålt typ 1/3 av det jag lagt upp tror jag. Oavsett lite pengar in (lite, priserna är låga) och väldigt enkelt :)

Aldrig testat Sellpy (blivit lite avskräckt av deras avgifter) och tradera var det längesedan jag sålde på så inte helt uppdaterad där tyvärr.

Blocket skulle jag säga är för typ.. bilar? Facebook market för möbler.
 
Har en släkting som är en hoarder (alltså, på riktigt, staplar med saker…) och har nu äntligen fått tillåtelse att hjälpa till bli av med lite grejer :) Har redan gett ett lass (25 flyttlådor!!) till second hand men vill kunna ge lite pengar tillbaka till släktingen eftersom det redan är svårt för hoarders att göra sig av med saker som det är.

Ni som redan är igång, är det Vinted som gäller för kläder? Tradera, sellpy, blocket… Vad är bäst för saker vs. kläder?
Så fint av dig ❤️

Jag har sålt några månader på Vinted, mestadels småsaker 20-30 kr, och några enstaka mellan 100-225 kr och är uppe i 3000 kr. Många bäckar små helt enkelt.

Vinted har just nu gratis frakt upp till 2 kg inom Sverige. Så allt upp till 2 kg skulle jag säga går att sälja där.

Jag tycker Vinted är bra, lätt att lägga upp, lätt fraktsystem, betalning osv. Nackdelen är att om det blir strul så är kundtjänst värdelös.

Tradera är också bra, men använder dem främst till lite större saker.

Sellpy, ger väldigt lite pengar för kläderna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 103
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 556
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp