Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så fint av dig ❤️

Jag har sålt några månader på Vinted, mestadels småsaker 20-30 kr, och några enstaka mellan 100-225 kr och är uppe i 3000 kr. Många bäckar små helt enkelt.

Vinted har just nu gratis frakt upp till 2 kg inom Sverige. Så allt upp till 2 kg skulle jag säga går att sälja där.

Jag tycker Vinted är bra, lätt att lägga upp, lätt fraktsystem, betalning osv. Nackdelen är att om det blir strul så är kundtjänst värdelös.

Tradera är också bra, men använder dem främst till lite större saker.

Sellpy, ger väldigt lite pengar för kläderna.
Enda fördelen med Sellpy är att det är noll jobb. Ner med kläderna i en påse och skicka. Fick in ett par hundra i höstas i alla fall. Men det tar mycket tid och gillar det inte alls egentligen. Men några hundra är bättre än att kläderna fortsätter ligga några år till i en påse i garderoben 😅
 
Sålt 2 täcken och 2 overaller som jag sydde åt Tilda när hon var valp, 250 kr för alla 4, kändes bra 👌 knappt använda, men inte "proffs-sydda" utan mer "panik vi fick 25 minus" då när jag hämtade hem henne för två år sedan i slutet av av november 😂 men kul det kan komma en annan valp till nytta.
 
Mit första paketstrul på Vinted. En sportbh som varit ute och flaxat sen 13 /12 (stod still länge under jul) kom fram till köpare och returnerades direkt.
Jag blev lite putt och tänkte att det var köparen som gjort något men hon hörde av sig och berättade att hon aldrig ens fick avin att hämta utan appen gick direkt ifrån "på väg" till "retur" och köpet avbrutet. Jättekonstigt och ingen vet varför. Det verkar verkligen gå troll hos posten just nu (mitt secret Santa gjorde samma sak). Hon vill iaf köpa den igen när (om) den kommer tillbaka. Skönt!
 
Jag har 6 följare, och har märkt att när jag lägger upp mycket av en typ, som nu med dockkläder, eller med pussel, så kommer det också någon enstaka följare. Gissar att dom tänker att dom är "ute" efter just pussel av den typ jag brukar sälja och då är det smidigt att följa istället för att söka? *snillen spekulerar* 😂
 
Mitt vedförråd är typ "klart" igår hämtade jag 4 kubik ved och staplade upp.
Flyttar slkt så nu är det enbart ved och typ grill som står där ute och jag får in bilen om jag skulle vilja.
20231230_124345.jpg
 
Det är en som vill köpa mina Sölvehyttanglas som legat på annons sedan april (och innan dess har jag haft andra annonser på dem). Hon ska hämta dem någon gång under dagen så håll tummarna att hon dyker upp! Det tar emot jättemycket att sälja dem för jag har ärvt dem från mormor och det är som sagt Sölvehyttan, men jag kommer aldrig att använda dem för jag dricker inte snaps och de andra glasen är för små. Jag sparar de som är större för de har jag användning för. Tyvärr råkade jag rensa ofrivilligt bland dem när jag tappade 5st när jag bar upp dem till lägenheten och de gick i miljoner bitar 😫 Så de jag har kvar är jag jätterädd om och använder bara när jag har besök
IMG_1794.jpeg
 
Då var glasen hämtade! Jag blev lite ledsen när det visade sig att hon tänker sälja dem vidare, men nu slipper jag vara rädd att välta ned dem varje gång jag är i förrådet och fick även ett pris som jag är relativt nöjd med. Tyvärr är de små inte märkta och det drar ju ned priset rejält
 
Jag har fortsatt med mitt rensande (och städande :p ), och har varit iväg med någon påse till, och har en del saker i bilen som jag ska åka med idag - dels ÅVC och dels två paket som sålts via Vinted. Jag hittade en till hög med kläder, som låg utsorterad som "jag kan fixa dem någon gång så att jag kan ha dem - allt utom en tröja fick åka. Och hela kaos-städskrubben är nu städad, uppsorterad i bra ordning och saker som jag aldrig kommer använda (som en burk med katastrofalt dålig målarfärg, som jag flera gånger försökt använda och varje gång gett upp eftersom mer än hälften hamnar någon annanstans än väggen och den täcker ändå extremt dåligt) är nu bortsorterade.

Ni som brukar hålla till på Vinted, är det någon som har koll på om man kan sortera/filtrera annonser så att man bara ser svenska? (meningen med min utsortering nu är att bara ha saker som jag faktiskt använder och gillar, dvs det blir även vissa inköp - som två nya koftor som jag faktiskt tycker väldigt mycket om (en som jag har på mig just nu :p), istället för de ca 5 som åkt iväg som jag aldrig använde pga för små/obekväma/etc :))
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 103
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 556
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp