Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gäller "märkes" saker; fick det bland annat på min Hunter stövelsockar (och de är billiga).
Oki. Då kanske de inte räknar Demonia som ”märkesmärke” då. Jag skickade klagomål om att det är förfalskningar så får jag se vad som händer, men det känns inte alls bra för jag hatar konflikter
 
Hon skrev att jag borde fattat att de inte var äkta och att Demonia är en typ av sko och inte bara ett märke 😑 Ja, det borde jag kanske ha fattat då jag också har sålt kopior (jag visste iofs inte att de var kopior. Jag trodde att det bara var random billiga skor), men då har jag inte skrivit något om något märke utan bara skrivit informationen jag vetat. Och Demonia är ett märke och inte en skotyp. Hade hon inte vetat att det är kopior så hade jag kunnat förstå det, men hon skrev att hon visste. Fan vad jag hatar tjafs 😭
 
Jag räknade på det och jag hade förlorat mycket pengar på att skicka tillbaka så jag orkade inte tjafsa utan släppte igenom det och gav dåligt omdöme istället. Jag får ta det som en lärdom
 
@Lyan fan vad tråkigt. Gissar att Vinted inte "vet" vad alla märken är och därför inte kräver bevis, jag la upp en Ittala skål här om dagen, märket fanns inte ens med i deras varumärkeslista 🙄
 
Någon plötslig köplusta fick igång folk i helgen. Sex paket åker iväg imorgon. Inga stora saker men blir iaf ytterligare 210kr plus.
IMG_20240107_191556.jpg
 
Letade efter porslinstråden (visst skapdes en sån?) men hittade inte.
Någon här som har koll på serviser/porslin?

Har fyra av dessa koppar med tillhörande kaffefat och assietter som jag funderar på att sälja men är helt vilse i porslinsvärlden. Googlande hjälper inget.

Är ifrån Hackefors.

Taggar @athena_arabians för du är den enda jag kommer på som gillar att snacka serviser :D
IMG_20240107_194232.jpg
 
Jag ska skicka en jacka idag och lägga ut nya annonser på alla nallesmyckena som jag har gjort av nallar som blivit över från hundarnas grejer (varje hund hade en egen färg och de grejerna som var likadana satte jag små nallar på i deras färger). Jag borde ta tag i hundgrejerna också men jag orkar inte
 
Ja alltså jag kommer skicka iväg paket tolv och tretton imorgon, det är bara sen helgen räknat. Allt ryker nu!!😂
La upp lite mer och woosch så är paket fjorton och femton sålda också.
Helt galet det här!
Vet inte om Vinted har någon algoritm eller nått som gör att man blir mer synlig eller om jag bara ha en jäkla tur och flyt just nu. Ska lägga upp lite mer imorgon och hoppas det fortsätter!! :laugh:
 
Idag började jag också ta tag i skämshörnet i stallet. Ni vet den där delen där ingen någonsin får gå nära för kaoset är katastrof. Det började med ordning och reda men nu svämmar ensilage plasten över, brutna sopskaft stöttar upp den ena trasiga skottkärran och balanserar ett trasigt täcke på toppen.

Ja, den sortens hörna... Suck...:bag:
 
Dags för mig att besöka den här tråden för första gången :nailbiting:
Jag har bestämt mig för att sälja mitt hus inom 5 år och har börjat röja lite smått.

Har lagt ut ett par saker på Tradera. Har sålt en bok och fått bud på en tankväska till mc.

Testade Vinted men lade ner det direkt. Det första som hände var att folk skickade meddelanden. Jag vill sälja inte prata :cautious:
 
Jag har kommit av mig lite, fortfarande inget besked från Vinted om vad som händer med det ”försvunna” paketet. (Det som kunden rapporterat som försvunnet, men som enligt spårning hos Postnord är levererat till vederbörande…)

Hoppas på att hitta lite ork i helgen till att lägga upp mer grejer. Tänkte väl ta en drive och sänka priset på det som ligger uppe också. Hellre en mindre slant och att grejerna blir sålda, än att de ligger här och skräpar. 😅🙈
 
Dags för mig att besöka den här tråden för första gången :nailbiting:
Jag har bestämt mig för att sälja mitt hus inom 5 år och har börjat röja lite smått.

Har lagt ut ett par saker på Tradera. Har sålt en bok och fått bud på en tankväska till mc.

Testade Vinted men lade ner det direkt. Det första som hände var att folk skickade meddelanden. Jag vill sälja inte prata :cautious:
Jag gillar Vinted och tradera just för att man slipper så mycket kontakt med köparna.
Du kan inte haft otur ? 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 103
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 556
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp