Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har kommit av mig lite, fortfarande inget besked från Vinted om vad som händer med det ”försvunna” paketet. (Det som kunden rapporterat som försvunnet, men som enligt spårning hos Postnord är levererat till vederbörande…)
Uppdatering: fick igår mail från Vinted som meddelade att paketet anses försvunnet och att kunden får tillbaka sina pengar. Jag får också mina pengar från Vinted, vilket skulle ses som en ”vänlig gest” från Vinted. 😆

Men ja. Jag får mina pengar och kunden får tillbaka sina. 🙂
 
Här är det stiltje. En del som favorit markerat på Vinted, men bara småsummor så ingen idé att erbjuda ett lägre pris för att få igenom en affär.
 
Blev en kasse gardiner till. Fattar inte varför vi har så mycket gardiner! Tycker aldrig jag köper nya, men det är klart det blev en del när vi flyttade ihop.
När mamma flyttade ihop med sin man så var det smörknivarna som helt plötsligt förökade sig utan kontroll 🤣
2010-11-14.jpeg
 
Här är det stiltje. En del som favorit markerat på Vinted, men bara småsummor så ingen idé att erbjuda ett lägre pris för att få igenom en affär.
Här också. Kjolen är det första jag har sålt på jag vet inte när. Jag borde ta bort och lägga in flera av annonserna på nytt, men jag pallar inte just nu
 
Lite störande; la ut en drös kläder igår. En tröja blev populär och lades i flera favoriter. Två personer hörde av sig och ville köpa paket med flera plagg inkl den tröjan, och ville ha paketfrakt. Jag svarade inom två minuter efter atg jag fick meddelandena. Men sedan såldes tröjan till en som BARA köpte den. Och nu har ju då ingen av ”paketköparna” klickat hem resterande plagg… 😩 Önskar nästan att hen inte köpt tröjan - hade varit så skönt att få skicka 6-8 plagg på en gång liksom. 🙈😅
 
Jag har äntligen stoppat i 2 st lådförvaring i min hurts i syrummet. Från kaos i två lådor är det nu städat och fint i tre stycken (den tredje hade jag förvaringslåda i, men städat och "möblerat om"). Lite skräp kunde kastas, men mest bara lägga det snyggt vilket kan vara skönt nog.
IMG_20240114_152700.jpg
 
Fick ett ryck och städade i klädkammaren. Har typ 3 påsar tvätt att lägga in men i såg att det var kaos så nu har jag rivit ur allt, sorterat ut kasta - Vinted - hemsytt jag aldrig använt som kan säljas alternativt återanvända tyger av.
Blev en ganska rejäl hög med kasta faktiskt, sånt jag tycker är lite för nopprigt eller typ svart tshirt, hekt omöjligt att försöka få bra bild för att sälja för några ynka kronor så den får också kastas 😂

Börjat med att lägga ut lite mössor nu direkt på Vinted. Resten får jag ta en annan dag då det kräver lite bättre ljus.
 
Förresten, nån som vet om man fortfarande får en rabattcheck his tex Lindex om man lämnar in en kasse kläder till återvinning?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 103
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 556
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp