Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lagt upp en pryl för 40kr och har idag haft en person som försökt pruta fyra gånger, första gången erbjöd hen 15kr. Sen höjde hen med 3kr för varje gång jag avvisade.
Sista gången ledsnade jag och gav motbud: 50kr. 😈

Hen har inte skrivit något mer. 🤣🤓
 
Så less. Varför ska dom kunna låta bli att hämta ut och sen få tillbaka alla pengar? En annan har liksom 2 mil tur och retur för att posta, lägger ner tid på att packa och skicka och så får man inte kvar ett öre. Visa bifogad fil 137051

Det där är anledningen till att jag hittills valt bort Vinted - jag är inte okej med de villkoren. Tradera har ju också köpskydd, men också punkter som jag som säljare kan uppfylla för att skyddas (säljskydd).
 
Böcker...
Vad gör man med de? Värt att sälja? På vilken sajt? Eller ska man skänka bort de? Tar secondhand emot böcker längre eller har de ett överflöd.
 
Jag orkar inte med att lägga ut annonser längre pga alla struliga s.k. köpare. Men däremot så kollar jag på köpes-annonser och ser om det är något jag har, det är mycket behagligare men går iofs långsammare att få bort saker.
Men den senaste veckan har jag faktiskt sålt av lite hundprylar och en bil :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 103
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 556
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp