Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Testar Vinted, slängt ut massa annonser.


Första fick bud 10kr under, på ett paket trosor (nya såklart) som redan under halva priset som jag köpte dom för redan då billigt 🤦‍♀️
 
Sålt ett par 50talsgardiner, har fått betalt i förväg så jag ska skicka dem idag när jag far iväg med bilen.
Köaren hörde av sig efter att ha fått paketet med gardinerna och jag väldigt nöjd. Jättefina!, skrev hon.
Det känns bra.
Man vet ju aldrig med folk. Gardinerna var av lite kraftigare bomull, vilket jag skrev men hon kunde lika gärna ha tyckt att de var för tjocka ändå.
 
Har skänkt bort ett par gamla skaklar. Skaklarna hade gått av men nya ägaren ska göra nya skaklar efter "mallen" och använda järnen till de nya skaklarna. Det var faktiskt därför de har fått vara kvar, det kändes som slöseri att kasta bra järn.
 
Sålt två klädesplagg på Vinted dom senaste timmarna. Har stått helt still sen början på januari. Antar det är den magiska 25/1 som har hänt som någon annan här i tråden var inne på. Bara att packa. :D

Har alltid tänkt att UPS väljer man för dyra saker ( iaf när jag själv köpt dyrare saker så har det kommit med ups.) Nu har någon köpt en tröja för 25 kr och jag ska skicka med ups. Känns uhm konstigt... 😅
 
Jag hatar att man inte kan välja bort ups som säljare på vinted. Jag har nämligen 4 mil till närmsta ombud 🤦🏼‍♀️
Håller med. Så konstigt att det inte går att välja. Tänkte först att det berodde på om någon köpte från utlandet men har ju skickat med posten dit också.🤷‍♀️

Nu har jag inte lika långt som du. Men om man jämför att lämna in på postombud ca 2km bort där jag ändå åker förbi typ varje dag eller krångla mig in i stan som är 1,5 mil bort...
 
Håller med. Så konstigt att det inte går att välja. Tänkte först att det berodde på om någon köpte från utlandet men har ju skickat med posten dit också.🤷‍♀️

Nu har jag inte lika långt som du. Men om man jämför att lämna in på postombud ca 2km bort där jag ändå åker förbi typ varje dag eller krångla mig in i stan som är 1,5 mil bort...
Ja, jag trodde också det först, men mitt skickades inom Sverige. Jag har 8 km eller 1,2 mil till närmsta posten, det är långt nog 😅
 
Jag har bara haft en som velat frakta med ups. Jag skickade och sa att jag inte kunde det och då avbröt köparen och valde ett annat fraktalternativ
Jag var intresserad av en sak på Vinted, men när jag skulle välja frakt så fick jag bara upp ups, kunde inte välja annat alls. Slutade med att det inte blev köp. Tur din köpare kunde byta!
 
Fick på Vinted att en ville jag skulle kontakta denne på Instagram för se om jag var äkta, med fniss emoji. Kollade in dennes instagram (som inte har bilder, för skapat ny??) eh.. Sen slog mig, står inte mitt namn på Vinted och jag satt bild på buss (tillfälligt vill inte ha mitt nylle på Vinted), och kanske uppfattas va en man 🤭
 
Jag var intresserad av en sak på Vinted, men när jag skulle välja frakt så fick jag bara upp ups, kunde inte välja annat alls. Slutade med att det inte blev köp. Tur din köpare kunde byta!
Vad knepigt. Var det något stort? Tänker om ups tar större grejer än postnord klarar kanske 🤔
Ja, det var inga problem alls. Hen avbröt själv så jag slapp dåligt omdöme dessutom. Jag har sett några skriva i annonserna nu att de inte kan skicka med ups så jag kommer nog också att göra det när jag orkar ta tag i säljandet igen
Fick på Vinted att en ville jag skulle kontakta denne på Instagram för se om jag var äkta, med fniss emoji. Kollade in dennes instagram (som inte har bilder, för skapat ny??) eh.. Sen slog mig, står inte mitt namn på Vinted och jag satt bild på buss (tillfälligt vill inte ha mitt nylle på Vinted), och kanske uppfattas va en man 🤭
Öhh? Vad skulle det spela för roll om du är kvinna eller man som säljer? Jag tror nog mer på någon rälig man som vill åt dina uppgifter i så fall. Det råkade jag ut för i början.

Men jag tror ändå att jag vinner med denna köparen 😅
IMG_2762.jpeg
 
Vad knepigt. Var det något stort? Tänker om ups tar större grejer än postnord klarar kanske 🤔
Ja, det var inga problem alls. Hen avbröt själv så jag slapp dåligt omdöme dessutom. Jag har sett några skriva i annonserna nu att de inte kan skicka med ups så jag kommer nog också att göra det när jag orkar ta tag i säljandet igen

Öhh? Vad skulle det spela för roll om du är kvinna eller man som säljer? Jag tror nog mer på någon rälig man som vill åt dina uppgifter i så fall. Det råkade jag ut för i början.

Men jag tror ändå att jag vinner med denna köparen 😅
Visa bifogad fil 137711
Det var en docka, så inte jättestort 🤷🏼‍♀️
Ja jag har också tänkt skriva det i mina annonser framöver.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 785
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 103
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 556
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp