Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gillar Vinted och tradera just för att man slipper så mycket kontakt med köparna.
Du kan inte haft otur ? 😊
Tradera har jag inga problem med.
Är det ovanligt att få meddelanden på Vinted? Tycker jag läser här att det prutas en del också. Det gillar jag inte heller. Köp eller låt bli liksom 🤷‍♀️
 
Tradera har jag inga problem med.
Är det ovanligt att få meddelanden på Vinted? Tycker jag läser här att det prutas en del också. Det gillar jag inte heller. Köp eller låt bli liksom 🤷‍♀️
Nja, alltså det är ju bara klicka bort. Det är inga konversationer på det sättet, bara ett knapptryck.
Jag gillar inte folk men Vinted är helt klart smidigast. Tradera är bra också men jag vill hellre få alla mina pengar.
 
Tradera har jag inga problem med.
Är det ovanligt att få meddelanden på Vinted? Tycker jag läser här att det prutas en del också. Det gillar jag inte heller. Köp eller låt bli liksom 🤷‍♀️
Jag tycker det är ovanligt med personliga meddelanden på Vinted, ja.

Folk prutar, ja, men det är inget man behöver respondera på om man inte vill. Antingen godkänner man, ger motbud, eller klickar bort. Allt detta sker utan personlig kontakt, vilket jag tycker är skönt.
Sen kan man skriva ett meddelande i meddelande också, men det är väldigt sällan jag fått sådana. Någon fråga ibland bara.
 
Inte jag heller 😄
Därför är ju Vinted och Tradera toppen om man ändå vill sälja saker
Ja, jag upplever inte att det är så störande. Bara haft en person som inte förstod konceptet att man har fem dagar på dig att posta och skickade konstant för att tjata... Annars fungerar det super.

Och jag är folkskygg! Gillar bara vissa människor ibland :laugh:
 
Dreams, en app för sparande. Tyckte det passade bra nu till mitt säljmål på Vinted istället för att öppna nytt konto på banken. Jag plockar alltså ut pengarna från Vinted och sätter in på Dreams 😊
Det var prat om att dreams skulle börja kosta pengar, hur blev det med det? Jag slutade använda det då.
 
Jag försöker ta tag i rensandet, har börjat samla ihop sånt jag ändå tror någon kanske vill köpa på ett ställe och skänka bort på ett. Var med tre kartonger till second hand förra helgen.

Tänkte jag skulle testa lägga ut lite grejer på Vinted, verkar som folk generellt får sålt mer där än på Tradera? Vill helst inte behöva passa tider där folk ska komma och hämta så Marketplace känns inte aktuellt.
 
Lagt ut lite smycken som jag aldrig använder, så har fått lite sålt där.
Bra så jag kan fylla på mitt Vinted konto på nytt. Pengarna som fanns där blev böcker istället...

Funderar på om jag någon dag se kolla igenom min sk. Vinted låda och se om det är något som ska lämnas till secondhand istället då det inte blivit sålt och legat uppe längre tid nu.
 
Jag hittade just en flyttlåda med mina gamla cd-skivor. Alla. Det är nog ett hundratal. Tänkte att några favoriter kan jag väl behålla men inte en hel flyttlåda… tar second hand ens emot sånt?
Nu har jag gått igenom lådan, lovade mig själv att behålla tio favoriter men det kan ha blivit 21 😇 men det är många fler som åker! En del skivor kommer jag inte ens ihåg att jag ägt… samtidigt känns det ändå sorgligt att det är ett antal tusen kronor jag lagt ut när jag var ung som nu är typ ingenting.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 103
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 556
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp