Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, vad trist… kontakta Vinted och se om det går att göra något åt.
Ja jag har mailat dem. Köparen skrev tydligt i sitt omdöme att ”It didn’t fit!” och då två stjärnor. I meddelande innan skrev jag typ ”det var tråkigt att höra, du kanske kan sälja den vidare? Jag beskrev storleken så som den står på etiketten och det är ju tyvärr allt jag kunde göra.”
På vilket hen svarade ”You should have told me!”
Frågade vad jag skulle berättat mer än den angivna storleken men får inget svar. Jag antar att hen tyckte att jag borde VETAT hur stort huvud hens barn har. 😏

Hen vad dessutom om hundra bilder på den innan (vilket hen fick, flera med etiketten synlig + att den fanns tydligt på bild i annonsen) och frågade ”it’s for a 3 year old?” På vilket jag svarade ”The size-tag says 2-4 years”.

Blörk. Hatar sånt här!

Tillägg: mössan såldes alltså för 20kr och är helt ny. 😅
 
På vilket hen svarade ”You should have told me!”
Frågade vad jag skulle berättat mer än den angivna storleken men får inget svar. Jag antar att hen tyckte att jag borde VETAT hur stort huvud hens barn har. 😏

Förlåt men 🤣🤣 vilket svar! Att sälja grejer kan verkligen få en att tappa tilltron till mänskligheten om man hade någon kvar.

Jag fick negativt omdöme på Tradera en gång på ett par helt nya ridbyxor som jag beskrivit på alla sätt jag kunde, bilder, exakta mått, länk till sidan där jag köpt dem m.m. Köparen hade inte varit i kontakt eller något utan bara plötsligt satt negativt omdöme. När jag skrev och frågade vad som var felet fick jag svaret:
- Felet är du!
😳😂😂😂🤣🤣🤣
 
Men alltså frakten på Tradera. Det är jättesmidigt att man nu kan boka den direkt och få QR-koden så fort köparen betalt. MEN alternativen är så konstiga? För små lätta grejer kan man välja icke spårbart frimärke 15 kr eller x-small spårbart till brevlåda för 51 kr??

Kan inte minnas att det varit så dyrt med Postnord innan och det säger självt att man inte vill betala 50 spänn i frakt för t.ex ett par använda örhängen man köper för 10 kr. Men icke spårbart så slarvas det bort istället och blir tjafs...

Ändå nöjd med att ha sålt för någon tusenlapp senaste månaden. Passat på att lägga ut alla kläder och smycken som på något vis går att beskriva som "juligt" eller "passar till nyår". 😁
 
Fick svar från Vinted, de plockar bara bort omdömen om de innehåller svordomar eller förolämpningar. Så vet ni! 😅

För övrigt skrivit fram och tillbaka med köparen idag och hen hävdar med bestämdhet att det är orimligt att hen fått betala för en mössa hen inte kan använda. (Återigen, 20kr..) och att hen därför har all rätt att lägga ett negativt omdöme. 🫠

Till slut höjde hen till 4 stjärnor, med orden ”Happy now?!”
Well, not really 😅🤣
 
Jag har haft lite strul med posten till Polen. Många paket har suttit fast på Køge postterminal väldigt länge innan de går iväg. Bara en person som klagat och hennes paket satt fast i tio dagar. Hon började tjata om att jag lurat henne.... Paketet är ju skickat och ligger där, mer knä jag inte göra.
Fattar såklart att det beror på julen.
 
Kan inte låta bli att vilja sälja mer nu när det är sånt stiltje ... :laugh:

Har massor av barnens "urväxta" leksaker jag skulle kunna lägga ut i helgen, tänkte att det hade kunnat köpas som julklappar.

Frågan är då om det hinner levereras till köparen förutsatt att jag skickar på måndag/tisdag ?
 
Jag hoppas att mina berlocker till marsvinssmyckena kommer idag så jag kan lägga ut dem i helgen. Enligt postnord så räcker det att skicka den 20:e. Allt annat står still för tillfället och jag lägger istället energin på att försöka organisera det jag ska behålla just nu
IMG_1064.jpeg
 
Upplever också att det står tvärs till just nu. Funderar på om det ens är värt att lägga upp något förens efter nyår. Har efter en ny rens en hel del grejer men känns så trist att lägga ut när det knappt ens blir visningar just nu.
Hur tänker ni andra?

Ska gå igenom köksskåp och böcker på söndag och se vad jag kan få utsorterat. Plus städa och rensa en garderob där jag vet att det bara lite skit som kan köras iväg till tippen.
 
Upplever också att det står tvärs till just nu. Funderar på om det ens är värt att lägga upp något förens efter nyår. Har efter en ny rens en hel del grejer men känns så trist att lägga ut när det knappt ens blir visningar just nu.
Hur tänker ni andra?

Ska gå igenom köksskåp och böcker på söndag och se vad jag kan få utsorterat. Plus städa och rensa en garderob där jag vet att det bara lite skit som kan köras iväg till tippen.
Jag tänjer mig att sånt som skulle kunna köpas som julklappar är värt att lägga ut ?
 
Har fått ett "problem". Har hittat saker jag villhöver på Vinted. Men samtidigt vill jag inte sänka mitt saldo utan komma över målet att ha 500 pp kontot. 😅 Men försäljningarna står helt stilla, inte hänt något på ett tag nu.
Kanske är lika bra förvisso...
Får nog ta en lov idag och se om jag hittar något mer att lägga upp. Och har jag "tur" så säljs mina favoriter så är problemet ur vägen också. :D
 
Sänkte priset på några kläder som legat ute på Vinted ett tag, en softshell jacka såldes efter det 👌

Men, en fråga till er andra som säker där, har ni fått detta och har ni fyllt i den?
IMG_20231215_210056.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 781
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 103
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 671
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 552
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp