Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, hade ju gärna skickat ett "kom ihåg ditt paket" men hade ju inte en tanke på att man inte skulle hämta ut det 🤦🏼‍♀️
Så otroligt trist!

Om det finns något jag tycker skaver med Vinted är det just denna grej att om köparen väljer att inte hämta ut så går köpet tillbaka. Tycker att om köparen inte hämtar ut så ska betalningen gå förlorad för köparen, annars är det säljaren som straffas i förlust av tid (packa, åka till posten osv) och missad försäljning.
 
Så otroligt trist!

Om det finns något jag tycker skaver med Vinted är det just denna grej att om köparen väljer att inte hämta ut så går köpet tillbaka. Tycker att om köparen inte hämtar ut så ska betalningen gå förlorad för köparen, annars är det säljaren som straffas i förlust av tid (packa, åka till posten osv) och missad försäljning.
Ja jag håller faktiskt med, åtminstone en del av summan borde vi som säljare få behålla. Jag har nästan en mil till närmsta postombud, så det är inte billigt att åka och posta heller.
 
Två böcker blev sparade av en och samma köpare, var lite fräck och kontaktade henne och erbjöd den ena boken på köpet om hon lade dem i Bundle.
Hon blev glad och tackade ja.

Det är andra gången jag kontaktar köpare som lagt två saker i sin lista och erbjudit en på köpet och de tackar ja.
Tips till er andra 😊
 
Har gjort en utbetalning från Vinted för flera dagar sedan och ännu inte fått dem, jösses vilken tid det tar.

Har skapat en "dröm"/sparmål för mitt vinterfodermål i appen Dreams så planen är att flytta dit vintedpengarna med jämna mellanrum. Måldatum 1 oktober :)
Nu har betalningen kommit till kontot 😊
Man får inte ha bråttom, det tog runt en vecka för dem att betala ut.
 
Två böcker blev sparade av en och samma köpare, var lite fräck och kontaktade henne och erbjöd den ena boken på köpet om hon lade dem i Bundle.
Hon blev glad och tackade ja.

Det är andra gången jag kontaktar köpare som lagt två saker i sin lista och erbjudit en på köpet och de tackar ja.
Tips till er andra 😊
Hur gör man då? Har en köpare som favoritmatkerat två saker ur samma kollektion så funderade på att erbjuda rabatt om hon köpte båda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 781
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 103
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 672
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 552
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp