Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahopp, då har jag drabbats av nästa strul: köparen hävdar att paketet inte kommit fram trots att Postnord meddelat att de levererat det. Hen har därför klickat på ”jag har ett problem” och nu står köpet som avbrutet.
Blir ju intressant att se vad som händer med mina pengar nu… eftersom Postnord både registrerat att de tagit emot det och att de levererat det så måste väl jag få min betalning ändå? Eller? 😅

Varför drabbas jag av alla sorters strul det finns?! 😅🤣🙈
 
Men alltså frakten på Tradera. Det är jättesmidigt att man nu kan boka den direkt och få QR-koden så fort köparen betalt. MEN alternativen är så konstiga? För små lätta grejer kan man välja icke spårbart frimärke 15 kr eller x-small spårbart till brevlåda för 51 kr??

Kan inte minnas att det varit så dyrt med Postnord innan och det säger självt att man inte vill betala 50 spänn i frakt för t.ex ett par använda örhängen man köper för 10 kr. Men icke spårbart så slarvas det bort istället och blir tjafs...

Ändå nöjd med att ha sålt för någon tusenlapp senaste månaden. Passat på att lägga ut alla kläder och smycken som på något vis går att beskriva som "juligt" eller "passar till nyår". 😁

Jag kan inte minnas att det varit billigare med spårbar frakt (utöver PostNords prishöjningar, förstås..), och jag har skickat mycket paket under åren. Jag upplever tvärtom, att det oftast blir lite billigare att skicka spårbart via Tradera än när jag skickar utanför Tradera.

På Tradera skickar jag bara spårbart, pga deras villkor för säljarskyddet. En del småsaker blir, som du säger, svårsålda iom det. Sist jag lade upp en massa sånt så blev det mesta kvar..men jag fick också sålt en begagnad halsduk för 9:- (frakten kostade 59:-).
 
Jag har lite paus i säljandet. Det har varit (och är fortfarande) mycket i livet och jag vill kunna skicka snabbt osv om/när nåt blir sålt. Får se om jag orkar få upp något innan jul. Har ett par vinterskor/stövlar som jag känner att jag skulle vilja lägga upp snart, medan det är säsong liksom (det blir nog inte många tior för dem, men ändå!).
 
Jahopp, då har jag drabbats av nästa strul: köparen hävdar att paketet inte kommit fram trots att Postnord meddelat att de levererat det. Hen har därför klickat på ”jag har ett problem” och nu står köpet som avbrutet.
Blir ju intressant att se vad som händer med mina pengar nu… eftersom Postnord både registrerat att de tagit emot det och att de levererat det så måste väl jag få min betalning ändå? Eller? 😅

Varför drabbas jag av alla sorters strul det finns?! 😅🤣🙈
Jag hade också en sån, som tryckte på den knappen, sen hittade köparen paketet (skickades i brevlådan) efter typ 2 minuter 🤦🏼‍♀️ köparen kunde klicka "problemet löst" och mina pengar kom som dom skulle. Vet inte hur det funkar annars.
Jag har en köpare som inte hämtat ut sitt oaket så det är tydligen på väg tillbaka till mig och köparen kommer få tillbaka sina pengar 🤦🏼‍♀️ kul liksom.
 
Jag hade också en sån, som tryckte på den knappen, sen hittade köparen paketet (skickades i brevlådan) efter typ 2 minuter 🤦🏼‍♀️ köparen kunde klicka "problemet löst" och mina pengar kom som dom skulle. Vet inte hur det funkar annars.
Jag har en köpare som inte hämtat ut sitt oaket så det är tydligen på väg tillbaka till mig och köparen kommer få tillbaka sina pengar 🤦🏼‍♀️ kul liksom.
Men vad träligt med paket påväg tillbaka. Min sån strulputte hämtade sitt på sista dagen. 😅

Har läst i villkoren nu och där står bara att köparen är skyddad och får pengarna tillbaka om Paketet försvinner. Säljaren ska få paketet tillbaka men det står inte vad som händer om Postnord helt slarvat bort det… :cautious:
 
Jag kan inte minnas att det varit billigare med spårbar frakt (utöver PostNords prishöjningar, förstås..), och jag har skickat mycket paket under åren. Jag upplever tvärtom, att det oftast blir lite billigare att skicka spårbart via Tradera än när jag skickar utanför Tradera.

På Tradera skickar jag bara spårbart, pga deras villkor för säljarskyddet. En del småsaker blir, som du säger, svårsålda iom det. Sist jag lade upp en massa sånt så blev det mesta kvar..men jag fick också sålt en begagnad halsduk för 9:- (frakten kostade 59:-).
Hmm jag kanske minns fel då, var länge sen jag skickade så små grejer. Kan hända att jag alltid bara skickat de med vanliga frimärken innan.

Men det är väl bara för sånt som säljs för över 200 som Tradera kräver att man skickar spårbart för säljarskyddet, eller minns jag fel även där? 😄
 
Hmm jag kanske minns fel då, var länge sen jag skickade så små grejer. Kan hända att jag alltid bara skickat de med vanliga frimärken innan.

Men det är väl bara för sånt som säljs för över 200 som Tradera kräver att man skickar spårbart för säljarskyddet, eller minns jag fel även där? 😄

Läste villkoren igår (behövde godkänna dem igen pga nytt). Det är två olika punkter: i en står det att varor över 200:- måste skickas spårbart, i en annan står det att varan ska skickas på ett sätt där varan är försäkrad till sitt värde. I den andra punkten finns inget belopp angivet, så lite oklart..
Jag har därför valt att inte skicka något för över 50:- till brevlådan - jag har verkligen ingen lust att "göra allt rätt" och sen bli av med pengarna :cautious: .
 
Läste villkoren igår (behövde godkänna dem igen pga nytt). Det är två olika punkter: i en står det att varor över 200:- måste skickas spårbart, i en annan står det att varan ska skickas på ett sätt där varan är försäkrad till sitt värde. I den andra punkten finns inget belopp angivet, så lite oklart..
Jag har därför valt att inte skicka något för över 50:- till brevlådan - jag har verkligen ingen lust att "göra allt rätt" och sen bli av med pengarna :cautious: .
Nä, det vore ju surt! :down: Jag ger alltid alternativet spårbar frakt men om då köparen väljer frimärke så tänker jag att den accepterar risken att det inte kommer fram, hittills har det aldrig hänt. *ta i trä*
 
Har gjort en utbetalning från Vinted för flera dagar sedan och ännu inte fått dem, jösses vilken tid det tar.

Har skapat en "dröm"/sparmål för mitt vinterfodermål i appen Dreams så planen är att flytta dit vintedpengarna med jämna mellanrum. Måldatum 1 oktober :)
 
Jag rensade en skohylla och la ut tre par skor, slänger två par så nu är det jätteluftigt och härligt. Har påbörjat rens ur ett skåp med pryttlar (ljusstakar, vadare och skräp).

Hittade mina gamla (dopskedar?) i en fin ask. Inget jag vill spara men ingen aning vad sånt kan tänkas sälja för.
 
Jag är gift med en jäkla hamster :cautious:
Han släpar hem gamla möbler som hans farmor hade (hon dog för tjugo år sen), nu senast två bondrockokostolar och en matchande liten byrå. Full med gamla virkade dukar.
Jag vill inte ha skiten! Men enligt honom har det affektionsvärde och måste bevaras inom familjen..
 
Segt med försäljningen just nu, men tänker att jag ska lägga upp lite nytt nu i dagarna när BB trillar in, då kanske folk är mer köpsugna.

Men ska inte klaga egentligen. Har ett par paket att posta och grejer läggs dagligen som favoriter så det är iallafall folk som ser grejerna tänker jag.

Hittade ett par schleich-hästar i gömmorna. Skulle ni rekommendera att sälja dem på Vinted eller tradera? Eller något annat? Vill såklart ha maximalt betalt för dem. 😆
 
Segt med försäljningen just nu, men tänker att jag ska lägga upp lite nytt nu i dagarna när BB trillar in, då kanske folk är mer köpsugna.

Men ska inte klaga egentligen. Har ett par paket att posta och grejer läggs dagligen som favoriter så det är iallafall folk som ser grejerna tänker jag.

Hittade ett par schleich-hästar i gömmorna. Skulle ni rekommendera att sälja dem på Vinted eller tradera? Eller något annat? Vill såklart ha maximalt betalt för dem. 😆
Jag har sålt mina vanliga schleichhästar för 25-30 kr på Vinted.
 
Letade efter klänning att använda till jul i garderoben.
Så nu har jag en hög liggandes som blev utrensande samtidigt. Vet dock inte om det är värt att lägga ut nu innan jul. Är förvisso lite som skulle kunna passa till jul/ nyår. Om postgången hinner med då. Kanske värt och göra ett ryck ändå och se om det händer något närmsta dagarna innan jag åker iväg på julfirande. 🤔
 
Letade efter klänning att använda till jul i garderoben.
Så nu har jag en hög liggandes som blev utrensande samtidigt. Vet dock inte om det är värt att lägga ut nu innan jul. Är förvisso lite som skulle kunna passa till jul/ nyår. Om postgången hinner med då. Kanske värt och göra ett ryck ändå och se om det händer något närmsta dagarna innan jag åker iväg på julfirande. 🤔
Är det nyårs klänningar kanske det kan vara värt det.
 
Segt med försäljningen just nu, men tänker att jag ska lägga upp lite nytt nu i dagarna när BB trillar in, då kanske folk är mer köpsugna.

Men ska inte klaga egentligen. Har ett par paket att posta och grejer läggs dagligen som favoriter så det är iallafall folk som ser grejerna tänker jag.

Hittade ett par schleich-hästar i gömmorna. Skulle ni rekommendera att sälja dem på Vinted eller tradera? Eller något annat? Vill såklart ha maximalt betalt för dem. 😆
Mina enhörningar/pegasus såldes inom 5 min för 40 kr st. Så har du såna gissar jag att du kan prova ta någon tia mer 🤣
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 781
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 103
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 672
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 552
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp