Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Packat lite Vinted paket. Rasslade till nu på kvällen, 5 pussel sålda till 2 köpare. På eftermiddagen hade jag packat allt i en Willys kasse, nu fick jag ta fram Ikea kassen igen och packa om 🤣
Det känns kul när även småkrafs försvinner, hade till exempel lagt ut 2 ark med stickers till bullet journal eller liknande, och det blev sålt idag, för struntsumman 11 kr men jag hade fått med dom när jag köpte almenacka förra året 😅
 
Alltså, jag ska skicka iväg en Sellpy-påse full med kläder, men behöver jag inte skriva en lista vad jag skickat med? Löser de allting när det kommer fram?
 
Just nu står det rätt stilla på Vinted, rätt frustrerande. Ett par försäljningar under helgen bara. 🤷🏻‍♀️
Däremot har säkert femtio personer lagt mina varor i sina favoriter?! Liksom kööööööp istället! 😆😆
 
Ledig idag och hittade en bokhylla som behövde en översyn.
Så nu ligger en handfull böcker ute på Vinted. Väldigt svårt att prissätta böcker när man vet vad man betalat för dem men även vet att begagnade böcker inte "är värt något" 😄
Får se hur intresset är helt enkelt
 
Ledig idag och hittade en bokhylla som behövde en översyn.
Så nu ligger en handfull böcker ute på Vinted. Väldigt svårt att prissätta böcker när man vet vad man betalat för dem men även vet att begagnade böcker inte "är värt något" 😄
Får se hur intresset är helt enkelt
Rensningen resulterade i femton böcker som antingen ligger på annons, skänks eller slängs. Ett helt hyllplan blev tomt 😊
 
Jag rensade lite bland smycken idag. La upp ett smyckesset med matchande Halsband,örhängen och armband.
Blev sålt nu på kvällningen. Så 75 kr in till kontot. Kanske kunnat tagit mer för det men fick det sålt så bättre det kommer till användning hos någon annan.

Så nu är jag bara 20 kr från mitt mål på 500 kr sålt på Vinted till kommande "juluppehåll". Borde väl kunna få sälja något mer närmsta veckan tycker jag. :D

Sen har jag även ofrivilligt rensat bort ett dricksglas idag. Tråkigt då det var lite "finare" från en serie jag brukar få från mamma när jag fyller år/till jul. Får höra om det finns att köpa fortfarande föt glasen har jag haft i flera år nu. Kan ju inte bara ha 3st..😅
 
Jag har kompromissat med mig själv. Jag rensade ut sådant som inte passar längre ut garderoben och så la jag det i en stor kartong som jag la under sängen. Tänker att jag vill ha kvar de där kläderna för den vackra dagen när jag passar i kläderna igen, men jag slipper vara irriterad på att garderoben är överfull och ingenting får plats.
 
Alltså jag sålde en barnmössa, storleksmärkt 2-4 years/92-104.
Nu är köparen sur för att den inte passar hens barn - ”And he’s only two!!”

Liksom jag vet inte vad jag ska göra åt det? 😅 om hen ger mig ett dåligt omdöme nu, kan man då bestrida det? För det känns ju rätt orimligt att få det för att hend barn har stort huvud? 😅🙈
 
Alltså jag sålde en barnmössa, storleksmärkt 2-4 years/92-104.
Nu är köparen sur för att den inte passar hens barn - ”And he’s only two!!”

Liksom jag vet inte vad jag ska göra åt det? 😅 om hen ger mig ett dåligt omdöme nu, kan man då bestrida det? För det känns ju rätt orimligt att få det för att hend barn har stort huvud? 😅🙈
Försök göra upp med säljaren på ett trevligt sätt. ”I’m so sorry that the [vad det nu är för mössa] didn’t fit your little boy. Unfortunately, that’s a risk we take when we buy things over long distance. As you can see, the tags say size 2–4 years/92–104 cl, and to my knowledge that’s the correct size. I fail to see what I could have done differently. I hope you’ll find a [mössa] that’ll fit him better and wish you all a lovely, merry Christmas!”

Jag har inte koll på Vinted, men gissningsvis går det att få eventuellt dåligt omdöme borttaget om du visar att du hanterat hela affären väl från ditt håll.
 
Försök göra upp med säljaren på ett trevligt sätt. ”I’m so sorry that the [vad det nu är för mössa] didn’t fit your little boy. Unfortunately, that’s a risk we take when we buy things over long distance. As you can see, the tags say size 2–4 years/92–104 cl, and to my knowledge that’s the correct size. I fail to see what I could have done differently. I hope you’ll find a [mössa] that’ll fit him better and wish you all a lovely, merry Christmas!”

Jag har inte koll på Vinted, men gissningsvis går det att få eventuellt dåligt omdöme borttaget om du visar att du hanterat hela affären väl från ditt håll.
Jag provade det, men hon lämnade dåligt omdöme ändå. 😞
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 781
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 103
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 671
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 552
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp