Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jackan jag köpte var fläckig 🙁 massor av små fläckar över hela jackan. Samt större på huvan.
Så nu ska jag försöka mig på en reklamation.
Nu har jag fått återbetalt, men ingen fraktetikett. Inget svar från säljaren utan det stod bara att köpet annulerats och att återbetalning kommer ske.
Betyder det att säljaren inte vill ha tillbaka jackan?


@Lyan har du varit med om något liknande?
 
Nu har jag fått återbetalt, men ingen fraktetikett. Inget svar från säljaren utan det stod bara att köpet annulerats och att återbetalning kommer ske.
Betyder det att säljaren inte vill ha tillbaka jackan?


@Lyan har du varit med om något liknande?
Om säljaren vill ha tillbaka jackan så måste hen trycka på knappen som dyker upp när du rapporterar ett fel. Minns inte vad det stod på den, återköp kanske? 🤔
 
Ny fundering på förekommen anledning: om köparen inte hämtar ut sitt paket, vad händer då? 😅 Det har legat hos ombudet sedan 3/12. 🤔
 
Lagt ut lite fler pussel på Vinted, mamma hade ett gäng som hon lånat men inte hunnit lägga på typ ett år, så fick tillbaka dom 😅 såklart prut-meddelanden igen. Men en la faktiskt 3 i korgen och bad om fraktpris utan att ha prutat, så hoppas de säljs. Skönt om det blir fler grejer i ett paket liksom. Annars har jag packat 3 paket med kristaller, en med 4 annonser/stenar, de andra bara varsin sten idag.
Bara pengarna kommer in så har jag nått mitt mål med 1600 för kursen :)
 
Lagt ut lite fler pussel på Vinted, mamma hade ett gäng som hon lånat men inte hunnit lägga på typ ett år, så fick tillbaka dom 😅 såklart prut-meddelanden igen. Men en la faktiskt 3 i korgen och bad om fraktpris utan att ha prutat, så hoppas de säljs. Skönt om det blir fler grejer i ett paket liksom. Annars har jag packat 3 paket med kristaller, en med 4 annonser/stenar, de andra bara varsin sten idag.
Bara pengarna kommer in så har jag nått mitt mål med 1600 för kursen :)
Shit vad kul, grattis!
 
Vi gör om i vardagsrummet, och akvariumet behövde bytas ut.
Det tilltänkta som jag hade hemma råkade bli repigt så jag var tvungen att köpa ett annat.

Annonserade ut för skänkes och idag hämtades båda två karen, plus ställning :banana:
Riktigt skönt att bli av med dem.
För något år sedan hade jag ställt dem på vinden "bra å ha" ... 🙈
 
Hjälp!

Jag ska just lägga ut min första grej på vinted och den frågar om frakt. Vad ska jag skriva?
Du kan också trycka på den här texten så ser du vilken vikt det är upp till :)
IMG_20231210_171006.jpg

Till exempel på det här som är ett pussel, vet jag väger ca 700 g, men appen rekommenderar det största, medan mellan är upp till 1 kg.
 
Du kan också trycka på den här texten så ser du vilken vikt det är upp till :)
Visa bifogad fil 134012
Till exempel på det här som är ett pussel, vet jag väger ca 700 g, men appen rekommenderar det största, medan mellan är upp till 1 kg.

Eftersom det är en äkta fårskinnspäls är den tung! Så jag valde Stora. Det rekommenderas att jag lägger den i en kartong, men har inte en hemma. Kan jag lägga in den i en eller två svarta sopsäckar?
 
Eftersom det är en äkta fårskinnspäls är den tung! Så jag valde Stora. Det rekommenderas att jag lägger den i en kartong, men har inte en hemma. Kan jag lägga in den i en eller två svarta sopsäckar?
Ja, jag hade lagt den i 2 säckar, och tejpat rejält.
Eventuellt en pappåse längst ut, så skyddar det lite bättre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 780
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 103
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 668
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 552
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp