Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en som inte har fått sitt paket. Jag filmade när jag skickade så det finns bevis på att jag har skickat det så jag vet inte riktigt vad jag ska göra för det var inte spårbart. Jag känner att kanske erbjuda halva priset tillbaka, men det är typ 15kr. Samtidigt så vill jag inte betala tillbaka allting för jag har ju bevis på att jag har skickat.
Hur hade ni gjort?

Generellt skulle jag inte betala tillbaka.

Men på Tradera så kan köpare välja att betala lite extra (som går till Tradera) för köparskydd. Vilket, som jag förstår villkoren, innebär att jag som säljare blir återbetalningsskyldig om paketet inte kommer fram.
Så jag skickar bara spårbart numera, sen den ändringen gjordes. Och saker för mer än ett par tior eller så, skickar jag bara med fraktsätt vars försäkring täcker varans värde.
 
Har inte skrivit i tråden eftersom jag inte hör hemma här, men jag har arbetat med att vägleda folk i att rensa hemma. Mitt råd till dig är att vänta med kläderna tills du gravidat klart! Man måste liksom inte ta tag i det svåraste och mest oförutsägbara möjliga utmaningen först. Du har säkert andra områden som du kan rensa nu? 😊
Åh får jag fråga inom vilket yrke du jobbade när du jobbade med det? Jag utbildar mig till behandlingspedagog, och just "hoarder-beteende" är något jag gärna jobbat med. Har sett att det finns en del inom socialtjänsten i nån Stockholms ort som har ett team som jobbar med liknande problematik, men det verkar svårt att "hitta" i resten av landet 😅 vill du inte svara i tråden får du gärna skicka pm :)
 
Har inte skrivit i tråden eftersom jag inte hör hemma här, men jag har arbetat med att vägleda folk i att rensa hemma. Mitt råd till dig är att vänta med kläderna tills du gravidat klart! Man måste liksom inte ta tag i det svåraste och mest oförutsägbara möjliga utmaningen först. Du har säkert andra områden som du kan rensa nu? 😊
Tack, behövde nog höra det ♥️

Ska försöka rensa leksaker men där handlar det nog mera om att plocka bort än sälja/slänga.
 
Jag har en "kanske hög" liggandes som jag inte kan bestämma mig helt och hållet om. Eller som den rationella delen av hjärnan kallar den "du behöver kanske inte sälja hela bohaget hög". :angel: :D
Jag har också lite sådant, som får vara kvar i gaderob och byråer sålänge. Lite kan ju vara bara att ha kvar.:bag:

Min klänningssamling skulle jag säkert kunna rensa ut ifrån. Men kan ju vara bra att ha utifall om att. :angel: Onödigt om jag måste köpa nytt bara för jag sålt iväg något lite för snabbt .
 
Vad gör man med gamla flyttlådor? Finns det någon användning för dem, någon som kan ha nytta av dem, eller är det bara återvinningen som gäller?
 
Alltså, finns det inget sätt att själv skriva ut adresslapparna till Vinted?
Jag ser framför mig hur mitt postombud inte kommer jubla när jag kommer med min kasse med paket… 😅🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 667
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 552
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp