Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag måste jag sätta mig och packa hundgrejerna som är sålda och tvätta och lägga upp de sista korgarna. När det är gjort så kan jag äntligen lägga ut riktiga annonser så jag förhoppningsvis får sålt selar, halsband och koppel också. Har satt låga priser tycker jag, men frågan är ju om eventuella köpare håller med
 
Har sålt lite mer kläder i mini storlekar 👌☺️Vill gärna få sålt mer leksaker också men tycker det är svårt att få sålt. Förstår inte helt varför, köper gärna begagnade leksaker själv. Jag har lagt ut leksaker på lite olika platser men inte i den appen jag säljer kläder i just nu, så kanske borde pröva lite i den också. Egentligen vill jag undvika att posta leksaker, så mkt enklare att packa kläder men så kommer det ju in en del leksaker efter jul så hade varit skönt att få sålt av lite av det dom växt ut innan 😅
 
La ut lite klänningar och jackor på Vinted igår, och en klänning såld idag :) klänningen köpte jag på sellpy för 50 kr i april för 2 år sedan, sålde den för 60 kr nu 😂 tror jag använt den en gång bara sen jag köpte den.
 
Jag har fått betalt för en massa hundgrejer nu :bump: Fortfarande inga stora summor, men det kommer att bli så mycket plats över när allt har flyttat! Vi måste bara ordna med transport för det blir svindyrt att skicka så mycket och en vän brukar köra förbi hon som har köpt grejerna med jämna mellanrum så det ska nog gå att ordna
 
Fotograferat och lagt upp mer på Vinted idag. Glömde någon tröja i byrålådan så ska fortsätta imorgon.

Hängde in sommar/höst kläder +skor i garderoben också. Hittade en del som inte används så blir lite till både Vinted och secondhand.

Jag har även plockat ihop och rensat lite hos exet idag.😅 När jag höll på hemma så "saknade" jag någon jacka och vissa par skor. Så när jag ändå skulle dit så visade det sig att jag visst hade ännu mer skor och jackor kvar i en skrubb. (Flyttade 2018) :angel: Var bara att packa ned allt i en kasse för att sen ta med hem för en mer grundlig genomgång över vad som ska behållas/avyttras. Då det mesta inte är något som använts på flera år så blir det nog rätt så enkelt. :D
 
Jag har en som inte har fått sitt paket. Jag filmade när jag skickade så det finns bevis på att jag har skickat det så jag vet inte riktigt vad jag ska göra för det var inte spårbart. Jag känner att kanske erbjuda halva priset tillbaka, men det är typ 15kr. Samtidigt så vill jag inte betala tillbaka allting för jag har ju bevis på att jag har skickat.
Hur hade ni gjort?
 
Jag har en som inte har fått sitt paket. Jag filmade när jag skickade så det finns bevis på att jag har skickat det så jag vet inte riktigt vad jag ska göra för det var inte spårbart. Jag känner att kanske erbjuda halva priset tillbaka, men det är typ 15kr. Samtidigt så vill jag inte betala tillbaka allting för jag har ju bevis på att jag har skickat.
Hur hade ni gjort?
Jag hade avvaktar upp till en vecka till, det kan ju dyka upp. Du har ju bevis på att du skickat. Vet dock inte hur jag gjort med att betala tillbaka, köparen kan ju lika gärna låtsas att det är borta 🤷🏼‍♀️
 
Jag hade avvaktar upp till en vecka till, det kan ju dyka upp. Du har ju bevis på att du skickat. Vet dock inte hur jag gjort med att betala tillbaka, köparen kan ju lika gärna låtsas att det är borta 🤷🏼‍♀️
Det är nog en månad sedan jag skickade 😕 Ja, det är lite så jag tänker också. Det är ju en risk att inte få det skickat spårbart
 
Jag hade inte betalt tillbaka något. Vill man kunna spåra det får man ju betala för spårbart, annars får man ta risken. Har du dessutom filmat finns det inget du kan göra, inte ditt fel. Shit happen typ.
Nej, jag kommer inte att göra det. Hon skrev att man brukar ge pengarna tillbaka när sådant här händer, men med tanke på hur många som skriver ”jag ansvarar inte för postens slarv” i sina annonser så har jag svårt att tro det. Jag får börja skriva så i mina också
 
Nej, jag kommer inte att göra det. Hon skrev att man brukar ge pengarna tillbaka när sådant här händer, men med tanke på hur många som skriver ”jag ansvarar inte för postens slarv” i sina annonser så har jag svårt att tro det. Jag får börja skriva så i mina också
Jag har valt att inte skicka ospårbart för jag orkar inte krångla med sånt där, och om någon ändå vill skicka utan spårbar frakt så meddelar jag att det är på deras ansvar.
 
Fyra Vinted paket påväg mot nya ägare. 870kr ytterliggare in på kontot. :banana: Endast ridkläder den här gången, har mer tur med de än vanliga. Å andra sidan äger jag inga fina vanliga kläder.

Ska köra ett Tradera rejs igen. Hittade lite oöppnad elektronik och kablar, ska testa få iväg det för en billig peng.
 
Känner att jag blir stressad av vissa på Vinted som förväntar sig omedelbar inlämning till fraktombud. Köpare köpte i söndags, skickade otrevligt meddelande idag om att jag inte skickat.

Nej, jag har inte det?...Jag bor liksom på ett ställe med värdelösa öppettider, två dagar i rad har jag åkt till jobbet innan ombudet öppnat och kommit hem när det stängt. Idag jobbar jag hemifrån och kommer åka in till samhället för att lämna in paket, så det blir ändå med god marginal till Vinteds 5 arbetsdagars -skickaspolicy, men jag blir stressad och irriterad när någon förväntar sig superservice av mig.
 
Suck 😑 Jag kommer inte att svara mer iallafall. Vill hon tjafsa för 55kr så får hon göra det med sig själv
IMG_9986.jpeg
 
Lite irriterande att folk inte lämnar omdöme på Tradera. Av åtta sålda objekt är det bara tre som lämnat omdöme. Jag har lämnats positivt om alla, tar ju inte många sekunder att klicka i.
 
Suck 😑 Jag kommer inte att svara mer iallafall. Vill hon tjafsa för 55kr så får hon göra det med sig själv
Visa bifogad fil 132538
Kan ju säga att "säljarens ansvar" gäller bara företag, och det är ett aber. Liksom vad ska företaget göra åt om samma transportföretag slarvar bort paket regelbundet, anmäler dom det försvunnet får man inte tillbaka några pengar "för du har inte försäkrat paketet för flera hundra trots värdet är kanske 300 kr" eller så säger transportföretaget "inte vårat problem att du lämnat paket till oss och som vi sen slarvat bort" 🤯
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 667
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 552
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp