Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har vi sålt en mugg, tio små barnringar, och ett par fleecebyxor 😊

Kunde på så vis klicka hem en luciaklänning som dottern behöver "gratis", eller i utbyte mot det jag får sålt, kan man också tänka.
Gillar tanken med att "byta" bort saker vi inte använder till någon grej vi har behov av.

Att sådant "skräp" som en näve billiga ringar och ett par urvuxna välanvända fleecebyxor, kan "bytas" mot ett klädesplagg vi behöver och annars behövt köpa i butik, är ju toppen rakt igenom.
 
Gillar tanken med att "byta" bort saker vi inte använder till någon grej vi har behov av.

Att sådant "skräp" som en näve billiga ringar och ett par urvuxna välanvända fleecebyxor, kan "bytas" mot ett klädesplagg vi behöver och annars behövt köpa i butik, är ju toppen rakt igenom.
Visst är det! Och så lätt jämfört med att hålla på och åka till second handbutiker och loppisar. Lite för lätt för jag har köpt alldeles för mycket 🤣 men det har blivit bytt från saker jag inte vill ha till saker jag vill ha
 
Visst är det! Och så lätt jämfört med att hålla på och åka till second handbutiker och loppisar. Lite för lätt för jag har köpt alldeles för mycket 🤣 men det har blivit bytt från saker jag inte vill ha till saker jag vill ha
Ja, det kan nog lätt bli så :)
Jag försöker hålla mig till säljandet och fokusera på att bara söka på sånt vi behöver, som det där lucialinnet... men portalen bjuder verkligen in att köpa mer !
 
Ja, det kan nog lätt bli så :)
Jag försöker hålla mig till säljandet och fokusera på att bara söka på sånt vi behöver, som det där lucialinnet... men portalen bjuder verkligen in att köpa mer !
Jag har ställt in storlekar så jag inte får upp lika mycket att blir frestad av nu 😂 Det är så lätt att fastna i flödet när jag har tråkigt. Men jag köper i princip ingenting över 30kr så skulle det bli fel så är det bara att sälja vidare igen. Jag har dock fortfarande sålt MYCKET mer än vad jag har köpt så jag tycker inte att det är någon katastrof eftersom berget ändå minskar i sakta mak 🙂
 
Har sålt mer barn kläder, om detta håller i sig så blir jag väldigt nöjd. Dock säljer väl det bästa först också ligger en del kvar längre. Har iof sålt nått av det som legat ute i kanske 2-3 månader och inte bara av det nya jag la ut, det är bra. Också ,,..att få sålt nått är bra motivation för att få upp ännu fler annonser ^^ ☺️
 
Min Sellpypåse har börjat sorterats. Kan konstatera att för mig är det iallfall inte värt det att skicka dit något mer. Mycket som var bra skick "men inte värt mer än 50 kr".
Vid ett svagt ögonblick kom tanken att jag kanske ska be dom skicka hem det igen så jag kan pröva på Vinted istället. Men nej, inget ska tillbaka hit. 😅

Av plaggen som har godkänts och fått högsta pris änsålänge är ett par byxor jag köpte på secondhand för 15 år sen som jag använt 1-2 gånger. Köpte dom bara för att vi skulle vara utklädda vid insparken på högskolan, och sen dess har dom följt med i en flyttlåda. Tror Sellpypriset är högre nu än vad jag köpte dom för då. :D

Återstår att se om jag får några pengar när allt är klart.
 
Min Sellpypåse har börjat sorterats. Kan konstatera att för mig är det iallfall inte värt det att skicka dit något mer. Mycket som var bra skick "men inte värt mer än 50 kr".
Vid ett svagt ögonblick kom tanken att jag kanske ska be dom skicka hem det igen så jag kan pröva på Vinted istället. Men nej, inget ska tillbaka hit. 😅

Av plaggen som har godkänts och fått högsta pris änsålänge är ett par byxor jag köpte på secondhand för 15 år sen som jag använt 1-2 gånger. Köpte dom bara för att vi skulle vara utklädda vid insparken på högskolan, och sen dess har dom följt med i en flyttlåda. Tror Sellpypriset är högre nu än vad jag köpte dom för då. :D

Återstår att se om jag får några pengar när allt är klart.
Det där har helt klart avskräckt mig från Sellpy.
 
Min Sellpypåse har börjat sorterats. Kan konstatera att för mig är det iallfall inte värt det att skicka dit något mer. Mycket som var bra skick "men inte värt mer än 50 kr".
Vid ett svagt ögonblick kom tanken att jag kanske ska be dom skicka hem det igen så jag kan pröva på Vinted istället. Men nej, inget ska tillbaka hit. 😅

Av plaggen som har godkänts och fått högsta pris änsålänge är ett par byxor jag köpte på secondhand för 15 år sen som jag använt 1-2 gånger. Köpte dom bara för att vi skulle vara utklädda vid insparken på högskolan, och sen dess har dom följt med i en flyttlåda. Tror Sellpypriset är högre nu än vad jag köpte dom för då. :D

Återstår att se om jag får några pengar när allt är klart.
De sorterar ut massor som jag redan bedömt själv att är värt över 50 kr.. jag är synisk och tror att de plockar hem det dom vill ha från den högen.. men fortfarande trillar det in ganska många hundralappar från en påse. Plaggen ligger dessutom uppe jättelänge och priset sänks i omgångar. En jacka som jag tror de la upp för 180-200 kr blev till slut såld idag för 50 kr. Det kanske inte blir kvar mer än 20 kr till mig, men den var uppenbarligen inte snyggare än så. Och den är för liten för mig, så det duger.
Gick in och kollade. Har fått 468 kr för en påse. En del plagg har jag fått 2 kr för och det dyraste fick jag 70 kr för. 😅 Så det mesta ger jag bort i princip, så är man beredd på det så funkar det. Men det är 468 kr mer än om jag hade kvar dom i en påse i förrådet..
 
Min Sellpypåse har börjat sorterats. Kan konstatera att för mig är det iallfall inte värt det att skicka dit något mer. Mycket som var bra skick "men inte värt mer än 50 kr".
Vid ett svagt ögonblick kom tanken att jag kanske ska be dom skicka hem det igen så jag kan pröva på Vinted istället. Men nej, inget ska tillbaka hit. 😅

Av plaggen som har godkänts och fått högsta pris änsålänge är ett par byxor jag köpte på secondhand för 15 år sen som jag använt 1-2 gånger. Köpte dom bara för att vi skulle vara utklädda vid insparken på högskolan, och sen dess har dom följt med i en flyttlåda. Tror Sellpypriset är högre nu än vad jag köpte dom för då. :D

Återstår att se om jag får några pengar när allt är klart.
Tips är att höja priserna. Jag höjer alltid allt dvs om de lägger ut för 50 kr höjer jag till 150-200 kr.
Sen överklagar jag på allt som sorteras ut. Tex om något sorterades bort men som jag ser ändå säljs.
 
De sorterar ut massor som jag redan bedömt själv att är värt över 50 kr.. jag är synisk och tror att de plockar hem det dom vill ha från den högen.. men fortfarande trillar det in ganska många hundralappar från en påse. Plaggen ligger dessutom uppe jättelänge och priset sänks i omgångar. En jacka som jag tror de la upp för 180-200 kr blev till slut såld idag för 50 kr. Det kanske inte blir kvar mer än 20 kr till mig, men den var uppenbarligen inte snyggare än så. Och den är för liten för mig, så det duger.
Gick in och kollade. Har fått 468 kr för en påse. En del plagg har jag fått 2 kr för och det dyraste fick jag 70 kr för. 😅 Så det mesta ger jag bort i princip, så är man beredd på det så funkar det. Men det är 468 kr mer än om jag hade kvar dom i en påse i förrådet..
Så kan det vara. Vet själv vid tex en klädbytardag att jag plockade något plagg här och där när vi höll på och förberedde. Så varför inte. :angel:
Får se vad slutsumman blir. Är endel plagg kvar som dom inte sorterat eller satt pris på ännu.
 
Tips är att höja priserna. Jag höjer alltid allt dvs om de lägger ut för 50 kr höjer jag till 150-200 kr.
Sen överklagar jag på allt som sorteras ut. Tex om något sorterades bort men som jag ser ändå säljs.
Bra tips. Nu har jag förvisso godkänt några annonser redan. Men ska helt klart titta igenom rathögen om säljer något liknande och även priset på resten av grejorna som håller på att sorteras.:up:
 
Tips är att höja priserna. Jag höjer alltid allt dvs om de lägger ut för 50 kr höjer jag till 150-200 kr.
Sen överklagar jag på allt som sorteras ut. Tex om något sorterades bort men som jag ser ändå säljs.
Var in och tittade på överklagan. Är det "värt" att skriva en motivering till varför?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 667
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 552
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp