Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kläder är sjukt svårt att sälja. Jag brukar tänka att värdet blir noll så fort jag tar bort lappen. Jag avskyr Sellpy egentligen, men har ändå fått några hundra för en full påse. Bättre än inget i alla fall?
 
Alltså jag skojar inte, jag har till och med "ärvt" en påse nycklar 😂 plus att jag har några själv, mest typ "cykelnyckel" varianten, eller möjligen hänglås. Men i min bil, i armstödet mellan sätena ligger en husnyckel som sitter på en Nyckelring med enhörning. Har ingen som helst aning om var den går, och bilen har jag ägt i 10 år 😂

Bild på den ärvda påsen:
Visa bifogad fil 131608
Till och med mer imponerande än mammas smörknivssamling hon råkade få ihop innan hon rensade 😂
2010-11-14.jpeg
 
Har sett att barnböcker säljer fort på Vinted, så nu blev jag sugen att ta fram en av alla undanställda påsar med böcker och lägga ut.

Vilket påminner mig att vi har ett helt förråd med urvuxna barngrejer och barnböcker som också skulle behöva tas omhand.

Tror att chansen att få saker sålda är högre nu när frakten är gratis så jag vill verkligen passa på att rensa i förrådet.
 
När det gäller Vinted, är det någon som vet hur frakten betalas och hur företaget tjänar pengar? Jag har testat köpa några saker från Polen, och då kostar frakten 20 kr - och från Sverige mindre (antar jag, eftersom vissa här nämnt gratis). Men det kostar ju att transportera varor - vilka avtal har de, och hur kan de ha erbjudandena de har? Jag har som sagt testat köpa några saker, men jag får känslan av att det är "för bra"/"för billigt". Hur fungerar det, hur går det runt? (och vad är nackdelen som inte annonseras ut och som gör att det blir så billigt?)
 
Alltså jag skojar inte, jag har till och med "ärvt" en påse nycklar 😂 plus att jag har några själv, mest typ "cykelnyckel" varianten, eller möjligen hänglås. Men i min bil, i armstödet mellan sätena ligger en husnyckel som sitter på en Nyckelring med enhörning. Har ingen som helst aning om var den går, och bilen har jag ägt i 10 år 😂

Bild på den ärvda påsen:
Visa bifogad fil 131608
Såg ändå ut som några fina nycklar där i påsen, hade kunnat bli fina dekorationer till jul 😁 ...nä jag har inte alls snöat in på diy Christmas decor videos på youtube :angel:
 
Ska nog testa och sänka prisen lite på Vinted och se om något blir sålt då. Känner mig otålig på att inget händer. :angel:
Kanske har lagt in för högt pris från början. Svårt det där tycker jag.🤔

Sen verkar det som att det bara är 2 veckor kvar nu tills min Sellpypåse ska sorteras. Känns som att det varit tvättmaskinstider där...😅
 
Det är onekligen motiverande att säljandet av småprylar jag/vi inte längre har någon användning av som i princip bara ligger och tar plats hemma, ger lite pengar in :)

452 kr väntar på godkännande
727 kr finns på vintedkontot

Och då har jag använt några hundra till att köpa julkläder till barnen.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20231111_085158_Vinted.jpg
    Screenshot_20231111_085158_Vinted.jpg
    88,2 KB · Visningar: 10
Ska nog testa och sänka prisen lite på Vinted och se om något blir sålt då. Känner mig otålig på att inget händer. :angel:
Kanske har lagt in för högt pris från början. Svårt det där tycker jag.🤔

Sen verkar det som att det bara är 2 veckor kvar nu tills min Sellpypåse ska sorteras. Känns som att det varit tvättmaskinstider där...😅
Jag tror att man behöver en del tur också och lägga in precis när någon som vill ha kollar. Jag ser allt från 15-150kr för i princip samma saker. Nackdelen med det är att, iallafall jag, då börjar leta efter samma sak fast billigare. Jag har också rätt mycket som ligger för högt, men det är för att om jag inte får det priset så behåller jag det istället, eller nya saker som jag inte vill förlora alltför mycket pengar på. Fast jag funderar på att dumpa priserna ändå på en del bara för att bli av med det, men då kommer jag att lägga in en ny annons med lägre pris för jag tror att det ger större chans att få sålt för då blir, åter igen jag, rädd att någon annan ska hinna köpa det före
 
Jag la ju upp en del Tradera-annonser och visst såldes en del, men majoriteten förblir icke-sålt. Hur länge orkar man hålla på innan man ger upp och slänger? Eller byter ni ställe att annonsera på? Har tex ett par rosa Nike-skor som är i jättefint skick eftersom de är en aningen stora för mig och jag känner att det är sååå synd att slänga dem, men jag kanske borde åka med dem till second hand istället. Samma sak med en Zara-klänning jag tycker är lite för dyr för att ge bort eller slänga....men jag kanske tänker snålt? Om ingen vill ha den är den ju inget värd..eller?

För mig funkar det att slumpa bort (alltså lägga upp plaggen för 8-20:-) på Tradera om "ingen vill ha dem". Jag gör så om jag verkligen vill bli av med dem. Småpengar, men alla pengar är mer än jag får om jag slänger eller skänker bort dem.
Kläder är lurigt tycker jag. En del plagg, tex några klänningar, har jag kunnat sälja för ett par hundralappar. En kavaj (oanvänd med lappar kvar) som kostade en tusenlapp ny fick jag drygt en hundring för. Och en hel del slumpas bort för småpengar till slut. Jag orkar inte hålla på för länge, utan vill jag ha det sålt oavsett liksom så provar jag typ en gång eller två innan jag dumpar priset. Frakten kostar ju i regel en hacka också, jag skickar bara spårbart.
 
Åh herregud...
Jag visade barnen Vinted, hur vi kan få in pengar för något vi tröttnat på och på så vis kunna köpa något annat vi istället har behov av. T.ex ett nytt Minecraft-UNO (kortspel) som barnet råkade se 🙄

Så nu är soffan helt överbelamrad med dinosaurier, schleich, leksaker mm efter att de rensat rummen.
Nu har jag att göra ... jag som tänkt göra annat idag 😅
 
Jag tror att man behöver en del tur också och lägga in precis när någon som vill ha kollar. Jag ser allt från 15-150kr för i princip samma saker. Nackdelen med det är att, iallafall jag, då börjar leta efter samma sak fast billigare. Jag har också rätt mycket som ligger för högt, men det är för att om jag inte får det priset så behåller jag det istället, eller nya saker som jag inte vill förlora alltför mycket pengar på. Fast jag funderar på att dumpa priserna ändå på en del bara för att bli av med det, men då kommer jag att lägga in en ny annons med lägre pris för jag tror att det ger större chans att få sålt för då blir, åter igen jag, rädd att någon annan ska hinna köpa det före
Finns så mycket annonser så inte konstigt att det försvinner i mängden. Det som gör det så klurigt med priser när det kan skilja så mycket på samma vara.
Jag vill ju inte ha kvar sakerna samtidigt som vissa plagg har jag ju köpt för endel pengar som jag iallfall vill ha tillbaka lite för. :angel:
Jag sänkte priserna med någon 10 här och där iallfall. Får se om det händer något.
Plaggen är ju inte ivägen här hemma så får ligga kvar i sin kartong tillsvidare.
Ska se om det inte finns något mer att lägga ut också. Lite lättare nu vid säsongsbyte och se vad som inte använts tex.
 
Jag köpte ett kit med 3st läppglans häromdagen, men vill bara ha 2 av dem (fortfarande en bra deal, betalade betydligt mindre för kitet än om jag hade köpt de två styckvis). Så jag lade upp det tredje på Tradera. Sålt :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 770
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 666
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 551
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp