Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var förbi med en kasse kläder till Erikshjälpen idag. Tänkt att jag ska försöka ta med något varje gång jag åker dit, så borde jag i teorin ha mindre saker hemma tillslut. :idea:

Om jag inte hittar massa att köpa med mig hem igen då vill säga... :bag:

Idag kom jag därifrån med en tavla, en gardin och en duk. Var dit med fler klädesplagg än så så denna gången fungerade teorin iallafall. :angel:
 
Var förbi med en kasse kläder till Erikshjälpen idag. Tänkt att jag ska försöka ta med något varje gång jag åker dit, så borde jag i teorin ha mindre saker hemma tillslut. :idea:

Om jag inte hittar massa att köpa med mig hem igen då vill säga... :bag:

Idag kom jag därifrån med en tavla, en gardin och en duk. Var dit med fler klädesplagg än så så denna gången fungerade teorin iallafall. :angel:
Hos våra second handbutiker så lämnar man sina saker på baksidan av lokalen , så man behöver inte gå in i själva affären om man inte vill.....ett litet tips bara.....:angel1:
 
Hos våra second handbutiker så lämnar man sina saker på baksidan av lokalen , så man behöver inte gå in i själva affären om man inte vill.....ett litet tips bara.....:angel1:
Det är ju smidigt det också. Och mindre riskfyllt, men tycker det känns som något slags hinder att åka bak dit och lämna. 😅 Mindre personligt att ställa en kasse på hyllan precis innanför dörren. Kan ju alltid gå ut direkt igen (eller gå ett varv). :angel:
 
Är det inte så det bir då....?
Och få med sig nått nytt hem så man måste dit och lämna fler saker...

Gör inte så mycket för min del. Om jag svänger förbi där nån gång i månaden som det kan bli. Jag har vissa saker jag letar/ samlar på så brukar ha lite koll där i perioder.

Duken jag köpte nu sist tex. Känns bättre att då åka dit och stödja med mina pengar och hitta något mer unikt än att svänga in på Ikea som ligger några minuter bort. Visst måste jag inte ha en duk på bordet, men visst spenderande behövs för måendet också.

Och om intet annat kan jag åka till flera andra ställen om jag bara smidigt vill lämna iväg saker. Som tex ÅVC och lämna på "ta tillvara" avdelningen där.
 
Har rensat ut väldigt mycket kläder men vet inte riktigt hur jag gör mig av med dem på ett hållbart sätt. En del är håliga/ sönder så de antar jag går till brännbart direkt? Finns ingen tygåtervinning va? En del nopprigt/ tråkig kvalitet, brännbart också? Sen har jag en del som skulle kunna säljas men orkar inte med allt fix så var ska man donera? Vill inte att mina klädesplagg hamnar på en soptipp i Afrika.
 
Har rensat ut väldigt mycket kläder men vet inte riktigt hur jag gör mig av med dem på ett hållbart sätt. En del är håliga/ sönder så de antar jag går till brännbart direkt? Finns ingen tygåtervinning va? En del nopprigt/ tråkig kvalitet, brännbart också? Sen har jag en del som skulle kunna säljas men orkar inte med allt fix så var ska man donera? Vill inte att mina klädesplagg hamnar på en soptipp i Afrika.
Kolla om det finns någon organisation som jobbar med hemlösa eller en kvinnojour, om de kan vara intresserade av dina kläder? Eller till exempel stadsmissionen :) eller posta ett skänkes inlägg på en lokal Facebook grupp om du har det.
 
Igår fick jag leverans av PD påsar för dialys och de tog med sig skräpet 3 sopsäckar + x antal kartonger. Skönt nu slipper jag åka med det.

Rensat ut vid skrivbordet och skänkt bort 20-tal olika antekcningsblock mm och massor med pennor i olika färger till granntjejerna. Mycket lyckliga tjejer.

Inne i en period nu då jag bara vill rensa ut på allt. Nästa steg är att gå igenom alla laddsladdar/headset mm och slänga de som inte används
 
Jag har fått sålt en nyckelring och ett hårspänne på Vinted. Många bäckar små!

Jag hade verkligen behövt röja i verkstaden för det går inte att se golvet, men jag orkar inte nu och jag kommer troligen ändå inte använda den på ett bra tag så det är bara att stänga dörren så jag slipper se det tills vidare. Resten av lokalen behöver också rensas och jag vet att jag har rätt mycket hundgrejer och smådjursgrejer där som borde gå att sälja plus mängder av skärp som ska slängas. Får se när jag har ork till det.

Just nu har jag panik över alla prylar och vill bara rensa ut allt så det blir lika tomt som efter jag sanerade för ringorm för en massa år sedan, men jag vet att jag egentligen inte trivs när det är så tomt. Det största problemet är att all förvaring är utspritt i hela lägenheten istället för samlat på ett ställe, men det kan jag inte göra något åt utan en massa ombyggnad och pengar
 
Jag skulle kunna gå igenom "bra att ha" lådorna i köket. Typ slänga dom där nycklarna jag haft i flera år men inte vet var dom går men det vågar jag fan inte 😂
Sett folk som gör ”konstverk” av sina gamla nycklar, upphängda på en bit drivved eller något, formande konturen av en häst eller så. O_o Det är säkert bara ett sätt att få bort dem ur den där lådan utan att slänga bort dem. Ifall.
 
Sett folk som gör ”konstverk” av sina gamla nycklar, upphängda på en bit drivved eller något, formande konturen av en häst eller så. O_o Det är säkert bara ett sätt att få bort dem ur den där lådan utan att slänga bort dem. Ifall.
Oj vilka konstverk jag har grunden till då, liggandes i lådor...;)
Frågan är bara om man hittar igen nyckeln när man väl behöver den, att man slutat se den och bara ser konstverket i sin helhet....
 
Alltså jag skojar inte, jag har till och med "ärvt" en påse nycklar 😂 plus att jag har några själv, mest typ "cykelnyckel" varianten, eller möjligen hänglås. Men i min bil, i armstödet mellan sätena ligger en husnyckel som sitter på en Nyckelring med enhörning. Har ingen som helst aning om var den går, och bilen har jag ägt i 10 år 😂

Bild på den ärvda påsen:
Snapchat-1801543755.jpg
 
Alltså jag skojar inte, jag har till och med "ärvt" en påse nycklar 😂 plus att jag har några själv, mest typ "cykelnyckel" varianten, eller möjligen hänglås. Men i min bil, i armstödet mellan sätena ligger en husnyckel som sitter på en Nyckelring med enhörning. Har ingen som helst aning om var den går, och bilen har jag ägt i 10 år 😂

Bild på den ärvda påsen:
Visa bifogad fil 131608
Jag har en ärvd nyckel som satt på min fars nyckelknippa som jag inte vet var den hör. Den ser ut som till ett bankfack, men jag var runt på bankerna och andra tänkbara ställen men inga ställen hade en sådan nu, kanske långt tidigare.
Den skulle jag verkligen vilja veta vart den hör/hörde......
 
Jag la ju upp en del Tradera-annonser och visst såldes en del, men majoriteten förblir icke-sålt. Hur länge orkar man hålla på innan man ger upp och slänger? Eller byter ni ställe att annonsera på? Har tex ett par rosa Nike-skor som är i jättefint skick eftersom de är en aningen stora för mig och jag känner att det är sååå synd att slänga dem, men jag kanske borde åka med dem till second hand istället. Samma sak med en Zara-klänning jag tycker är lite för dyr för att ge bort eller slänga....men jag kanske tänker snålt? Om ingen vill ha den är den ju inget värd..eller?
 
Jag la ju upp en del Tradera-annonser och visst såldes en del, men majoriteten förblir icke-sålt. Hur länge orkar man hålla på innan man ger upp och slänger? Eller byter ni ställe att annonsera på? Har tex ett par rosa Nike-skor som är i jättefint skick eftersom de är en aningen stora för mig och jag känner att det är sååå synd att slänga dem, men jag kanske borde åka med dem till second hand istället. Samma sak med en Zara-klänning jag tycker är lite för dyr för att ge bort eller slänga....men jag kanske tänker snålt? Om ingen vill ha den är den ju inget värd..eller?
Jag har haft samma dilemma.
Är målet att rensa är det nog bäst att skänka. Vill du ha pengar så försök igen, men allt går inte att sälja ändå.
Har ett gäng aftonväskor i fint skick men den marknaden verkar helt död sedan länge 🥲
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 770
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 666
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 551
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp