Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hoppar in i den här tråden också! Så bra med en massa tips på säljssajter och annat bra att tänka på.

Har lite semesterdagar nu och tänkte använda de för att ta tag i säljandet.

Har fått sålt lite på Vinted och det är hur smidigt som helst!! Har inga märkes grejer utan standard Hm, Lindex, Cubus osv men la ut tre kavajer och en tunn kappa. Fick sålt allt på en timme! I efterhand hade jag nog kunnat ta mer betalt men skitsamma, grejerna försvann och det gick smidigt. Gillar att man inte behöver ha kontakt.

La även ut en massa böcker och grejer på Tradera igår kväll, inget napp än. Men väntar auktionen ut innan jag ändrar något.

Har även en moped (fel årstid men chansar ) och lite vinterdäck att få ut på blocket.
 
Alltså jag älskar Vinted!! La upp lite ridkläder, chansade lite. POFF! Fyra par ridbyxor sålda på två minuter. :banana:Inget krångel med Facebook människor!
Ja, jag sätter kanske inte höga priser och den som köpte verkar sälja vidare men jag skiter i det.
 
Jag satt i flera timmar igår och kastade "saker".
Alltså, jag har rensat i datorn. Gamla nerladdningar, foton, dokument, mail med mera. Du milde så mycket skräp det fanns......från 2014 och framåt.:banghead: Har nog aldrig rensat mer än något/några dokument, foton etc åt gången.

Det här har jag tänkt länge, men nu fick jag ett meddelande om att "storage is almost full"....
Det är inte riktigt färdigrensat än, blev rätt trött.
Ska ta en omgång till och ge mig på fotona där jag tror att det gömmer sig rätt mycket dubletter under olika titlar.
Sedan blir nästa uppgift att kolla vad jag vill ha i molnet och att föra över en del till en extern, nyss inköpt, hårddisk.

Så även om "sakerna" inte är bokstavliga saker så känner jag mig väldigt nöjd med mig själv.:) Speciellt som jag inte är
särskilt duktig på datorn - och inte intresserad heller.
 
Vinted, går det att minska ner på antalet mail från dem?
Det känns som att man får hur många mail som helst per såld grej. Inboxen blir helt belamrad.
 
Jag satt i flera timmar igår och kastade "saker".
Alltså, jag har rensat i datorn. Gamla nerladdningar, foton, dokument, mail med mera. Du milde så mycket skräp det fanns......från 2014 och framåt.:banghead: Har nog aldrig rensat mer än något/några dokument, foton etc åt gången.

Det här har jag tänkt länge, men nu fick jag ett meddelande om att "storage is almost full"....
Det är inte riktigt färdigrensat än, blev rätt trött.
Ska ta en omgång till och ge mig på fotona där jag tror att det gömmer sig rätt mycket dubletter under olika titlar.
Sedan blir nästa uppgift att kolla vad jag vill ha i molnet och att föra över en del till en extern, nyss inköpt, hårddisk.

Så även om "sakerna" inte är bokstavliga saker så känner jag mig väldigt nöjd med mig själv.:) Speciellt som jag inte är
särskilt duktig på datorn - och inte intresserad heller.
Jag har hållit på med min dator och alla foton i typ två år 😅 jag startade om helt och hållet från början för jag hade många bilder på både fyra och fem och sex ställen.
Vinted, går det att minska ner på antalet mail från dem?
Det känns som att man får hur många mail som helst per såld grej. Inboxen blir helt belamrad.
Det ska gå. Inställningar - e-postmeddelanden. Men jag har inte provat själv
 
Jag har fått sålt ett par skor och jag VET att jag har lådan kvar för skorna skulle skickas tillbaka om jag inte fick dem sålda (för små 😢) men jag kan inte hitta den! Och det är ingen liten låda heller så jag kan inte ha pregat in den på något trångt ställe att ch glömt bort den för hela min lägenhet är trång. Så här försvinner det grejer av sig själv 🤣
 
Jag har fått sålt ett par skor och jag VET att jag har lådan kvar för skorna skulle skickas tillbaka om jag inte fick dem sålda (för små 😢) men jag kan inte hitta den! Och det är ingen liten låda heller så jag kan inte ha pregat in den på något trångt ställe att ch glömt bort den för hela min lägenhet är trång. Så här försvinner det grejer av sig själv 🤣
Hittade du lådan ?

Någon kanske var snäll och tog med den ut till kartongåtervinningen ? 😅
 
Vilket sjå jag hade att knöla ned skorna! Lådan hade behövt vara några centimeter större åt alla håll, men nu är de packade och skickade! Jag har också skickat det som blivit liggande nu när jag har varit sjuk. Så nu har jag inget kvar som ska packas och skickas iallafall, men det betyder inte att det inte finns något kvar att röja 😅
 
Nu säljs även böckerna på Tradera. Har väldigt flyt med att flera personer köper flera saker samtidigt. Så mycket smidigare att packa.
Vinted fortsätter med en kappa, ett par byxor, en topp.
Tradera 13 böcker, en mugg, lite samlarprylar.
Facebook ett par benskydd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 769
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 666
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 547
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp