Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, jag läser i tråden utan att ha något att sälja/skänka.... jag är ju nästan avis på det! :D Jag rensade så väldigt när jag skulle flytta att det inte finns mycket kvar att rensa längre. Möjligtvis kan jag gå och slänga benen till Spionens gosedjur, själva gosedjuren snodde någon från balkongen och benen har jag kvar och skulle sy på igen efter att Spionen "råkat" amputera den. DET kan jag ju faktiskt göra :D
Du kan bidra till tråden som målbild 😁
 
Mina saker jag skickade i somras till Sellpy har äntligen kommit upp så får vi hoppas på försäljning också! Tur dock att det går att korrigera pris de föreslår, skickade med ett par oanvända skor som nypris kostade 1600:- som jag köpte för 800:- vilket de värderade till 100:- 🙄
 
Det beror på hur gamla de är. Mina från 80-talet passar Barbies kläder på Cindy, men inte tvärtom för Barbie har mycket större bröst.
Har plockat fram dem och jag mindes helt fel, Inte Sindy, utan Skipper - Barbies lillasyster. Då kanske jag kan lista ut vem som ska ha vad. Lillasyster är huvudet kortare och har inga bröst.
Men det finns en hel massa andra grejor också, de blir nog knepigare. Gissar att de mesta hör till Barbie.
Visste ni att det fanns postorderkatalog den tiden. Barbie (eller Skipper) har en sådan. Där finns kläder även till Ken, ser jag.
 

Bifogade filer

  • Barbie och Skipper.jpg
    Barbie och Skipper.jpg
    289,2 KB · Visningar: 55
Wow @Rie vilken skatt!
Jo, jag hoppas det :)
Pensionen blir man inte rik på, så när jag väl säljer hoppas jag att få bra betalt.

Hade jag vetat detta när jag lekte med dem så hade jag kanske skrivit ned vem som ägde vad......eller åtminstone några år senare när jag blev lite mognare.

Detta har tagit fokus från själva tråden så nu inget mer om dessa dockor.
 

Bifogade filer

  • Barbiekatalog.jpg
    Barbiekatalog.jpg
    216,5 KB · Visningar: 53
Har plockat fram dem och jag mindes helt fel, Inte Sindy, utan Skipper - Barbies lillasyster. Då kanske jag kan lista ut vem som ska ha vad. Lillasyster är huvudet kortare och har inga bröst.
Men det finns en hel massa andra grejor också, de blir nog knepigare. Gissar att de mesta hör till Barbie.
Visste ni att det fanns postorderkatalog den tiden. Barbie (eller Skipper) har en sådan. Där finns kläder även till Ken, ser jag.
Det finns någon grupp på Facebook där dom är grymma på att identifiera och säga vad som är till vad, men jag är osäker på vad den heter. Kan kolla med min mamma för hon är med i den.
 
Tycker det rullar på med Vinted, säljer i snitt 1-2 grejer per dag, och har ca 40 varor i "garderoben" dvs min säljsida.

Tycker tyvärr det är lite rörigt med inkorgen, sålda/frågor/mm blandas hej vilt utan ordning.
Vinted står totalt still för mig just nu trots att jag provade garderob i fokus 😕 Fast jag inte lagt upp något nytt på länge och jag har inte orkat tagga så mycket i annonserna så mina grejer är nog ganska osynliga just nu

Håller med om att inkorgen är hemsk! Man kan ju se enbart sådant som är köpt och sålt på beställningssidan. Jag tycker att den är lite rörig också, men inte alls som inkorgen
 
Vinted står totalt still för mig just nu trots att jag provade garderob i fokus 😕 Fast jag inte lagt upp något nytt på länge och jag har inte orkat tagga så mycket i annonserna så mina grejer är nog ganska osynliga just nu

Håller med om att inkorgen är hemsk! Man kan ju se enbart sådant som är köpt och sålt på beställningssidan. Jag tycker att den är lite rörig också, men inte alls som inkorgen
Det kanske är så att nya säljare hamnar högre upp i flödet ?

Nu hittade jag beställningssidan, den var i betydligt bättre ordning även om den också var rörig.
 
Det är verkligen så att allt går att sälja ..
Lade ut en foundation som var i fel nyans för mig på tradera, och fick sålt.

Haft några grejer ute på tradera i några veckor, något i flera månader, utan bud, och så nu plötsligt blev flera sålda.

Man får ha is i magen.
 
En till helg med låg energi. Passar väldigt bra att dra sig undan och pyssla med kläder, så blir något vettigt gjort iaf.

Så jag har passat på att sortera urväxta barnkläder.
1,5 kasse kommer bli inlämnad för textilåtervinning och 1 kasse är ute på Vinted.

Och bäst av allt att det blir lite mer plats här hemma
 
Nu har strassen hamnat i en annons. Borde lägga ut flera men det får vänta ett tag. Visste inte vad jag skulle sätta för pris så valde det lägre spannet för strasskedjor jag hittade vid en snabb googling och med mycket rabatt om man köper allt, men det lär nog ingen göra för eftersom jag bara har en hund nu att sy till så blev det ju jättemånga meter över!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 764
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 661
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 547
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp