Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller tummarna!

Du som sålt en hel del på Vinted, vet du hur lång tid brukar det ta innan betalningen finns på mitt användarkonto?
Jag skickade flera paket förra helgen men har inte fått tillgång till pengarna ännu :)

Går det att följa/spåra paketen från Vinted-appen?
Hon har till 11 på sig för sedan måste jag släppa för det är andra som vill ha en del av det, men det hade varit så skönt att få allt sålt i ett paket!

Jag vet inte exakt hur lång tid det tar, men när köparen har fått och godkänt varan så får man pengarna ganska snabbt, inom någon timme har jag för mig. Köparen har två dagar på sig att godkänna och om den inte gör det så blir det automatiskt godkänt efter de två dagarna. Så det tar den tiden det tar för dig att skicka paketet, för posten att frakta det och sedan för köparen att godkänna så upp till två veckor om alla är långsamma.

Ja, det går att spåra. Gå in på Mina beställningar så kan du spåra dem 🙂
 
Hon har till 11 på sig för sedan måste jag släppa för det är andra som vill ha en del av det, men det hade varit så skönt att få allt sålt i ett paket!

Jag vet inte exakt hur lång tid det tar, men när köparen har fått och godkänt varan så får man pengarna ganska snabbt, inom någon timme har jag för mig. Köparen har två dagar på sig att godkänna och om den inte gör det så blir det automatiskt godkänt efter de två dagarna. Så det tar den tiden det tar för dig att skicka paketet, för posten att frakta det och sedan för köparen att godkänna så upp till två veckor om alla är långsamma.

Ja, det går att spåra. Gå in på Mina beställningar så kan du spåra dem 🙂
Nu när jag kikade så hade ena paketet precis kommit fram. Jag postade förra helgen och det är svensk adress, hejja posten.. :meh:

Men då kanske jag får pengarna snart då :)
 
Har starka funderingar på att sälja mina gamla 60talsBaribie och även lika gamla dockan kompis Sindy.
Hade upp ett il för många år sedan men visste inte var jag skulle begära för dem. Då de inte tar så stor plats så blev de kvar i en låda, Nu när det verkar vara Barbiefeber kanske det är läge?
Förhoppningsvis kan jag se bättre nu vad de läggs ut för och går för.

Oavsett så har jag en stor kasse med kläder och annat som jag ska lämna till välgörenhet.
 
Tipsar om någon bor i närheten av Malmö att Giving People kör en insamling, om man vill rensa men inte orkar sälja :)

Screenshot_2023-10-24-09-38-11-003_com.facebook.katana-edit.jpg
 
Åh herregud, har fått en vintedköpare som inte är nöjd med sitt köp.

Ett par jeans från Replay, jag skrev ut material 96%cotton 4% elastan i obj.beskrivningen.

Nu vill köparen lämna tillbaka pga "Jeans är ett annat material än bomull och jag vill ha jeans inte bomull"
 
Jag betalade mina räkningar, så jag fick plötslig energi att lägga ut lite annonser på Tradera för denna månaden ser inte ett dugg bra ut. 😞 Har ju d-ponnyn på försäljningsstall (inte billigt) och hoppas att han säljs snart.

Så nu ligger det 4 st annonser där än så länge. Känner mig produktiv! 💪🏻

Väntar på att sadelutprovaren kommer också så jag kan sälja av de sadlar jag vet inte passar. Har ett helt gäng. Men inget är ju som väntans tider.
 
Åh herregud, har fått en vintedköpare som inte är nöjd med sitt köp.

Ett par jeans från Replay, jag skrev ut material 96%cotton 4% elastan i obj.beskrivningen.

Nu vill köparen lämna tillbaka pga "Jeans är ett annat material än bomull och jag vill ha jeans inte bomull"
Men gud vad fånigt! Dels står det ju på lappen vad det är för tyg och dels behöver hen ju bara känna på tyget för att känna att det är jeans
 
Alltså, jag läser i tråden utan att ha något att sälja/skänka.... jag är ju nästan avis på det! :D Jag rensade så väldigt när jag skulle flytta att det inte finns mycket kvar att rensa längre. Möjligtvis kan jag gå och slänga benen till Spionens gosedjur, själva gosedjuren snodde någon från balkongen och benen har jag kvar och skulle sy på igen efter att Spionen "råkat" amputera den. DET kan jag ju faktiskt göra :D
 
Har starka funderingar på att sälja mina gamla 60talsBaribie och även lika gamla dockan kompis Sindy.
Hade upp ett il för många år sedan men visste inte var jag skulle begära för dem. Då de inte tar så stor plats så blev de kvar i en låda, Nu när det verkar vara Barbiefeber kanske det är läge?
Förhoppningsvis kan jag se bättre nu vad de läggs ut för och går för.

Oavsett så har jag en stor kasse med kläder och annat som jag ska lämna till välgörenhet.
Inser att jag har fått problem med Barbie/Sindy. Vem äger vilka kläder....?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 763
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 660
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 547
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp