Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast pris :)
Om jag förstått det rätt kan man även föreslå ett pris.
Japp. Man kan föreslå pris till säljaren som sedan antingen godkänner eller avslår. Om säljaren avslår priset kan säljaren sedan ge ett motbud. Man kan som säljare även direkt ge ett motbud/lägre pris som inte syns för någon annan än den man skickar till om någon favoritmarkerar varan
 
Jag fick just sålt ett par byxor på Facebook, ett par skor på Vinted och väntar på svar/köp på ett gäng andra kläder.
Jag började med Vinted i början på augusti, fick sålt mitt första plagg 10/8 och har sedan dess sålt 34 plagg/accessoarer för 1552kr :bump: 215kr har jag dock inte fått ännu då jag inte har skickat ännu.
Sedan har jag råkat köpa 16 plagg :o:crazy: men fyra av dem är ute på annons igen och minst tre till ska ut. Ett par köpte jag enbart för att sälja vidare för de var så löjligt billiga, ett par köpte jag trots att jag inte ville ha dem för att få rabatt och därför betalade mindre än om jag inte köpt dem och resten passade inte. Det mesta av det jag har köpt är sådant som jag letat efter eller för att byta upp plagg jag redan har och tycker om så de gamla kan pensioneras eller säljas. Jag är hopplös 😑 men så länge jag inte köper för mer än hälften av vad jag säljer så har jag bestämt att jag får leka nästan fritt med Vinted för att få utlopp för villhöverbehovet
 
Hejja!
Ha inte dåligt samvete för det du köpt :)
Du har ju i princip bytt ut kläder som du inte använder till kläder du kommer använda, det är ju toppen att kläderna kommer till användning.

Jag köper och säljer en del hästgrejer och tänker lika där, saker som inte används säljs så att jag får plats med saker jag verkligen vill ha och använda :)
Jag fick just sålt ett par byxor på Facebook, ett par skor på Vinted och väntar på svar/köp på ett gäng andra kläder.
Jag började med Vinted i början på augusti, fick sålt mitt första plagg 10/8 och har sedan dess sålt 34 plagg/accessoarer för 1552kr :bump: 215kr har jag dock inte fått ännu då jag inte har skickat ännu.
Sedan har jag råkat köpa 16 plagg :o:crazy: men fyra av dem är ute på annons igen och minst tre till ska ut. Ett par köpte jag enbart för att sälja vidare för de var så löjligt billiga, ett par köpte jag trots att jag inte ville ha dem för att få rabatt och därför betalade mindre än om jag inte köpt dem och resten passade inte. Det mesta av det jag har köpt är sådant som jag letat efter eller för att byta upp plagg jag redan har och tycker om så de gamla kan pensioneras eller säljas. Jag är hopplös 😑 men så länge jag inte köper för mer än hälften av vad jag säljer så har jag bestämt att jag får leka nästan fritt med Vinted för att få utlopp för villhöverbehove
 
Hejja!
Ha inte dåligt samvete för det du köpt :)
Du har ju i princip bytt ut kläder som du inte använder till kläder du kommer använda, det är ju toppen att kläderna kommer till användning.

Jag köper och säljer en del hästgrejer och tänker lika där, saker som inte används säljs så att jag får plats med saker jag verkligen vill ha och använda :)
Jo precis, det är så jag tänker också. Och det är ju bättre att köpa billigt second hand än en massa nytt och förlora jättemycket pengar på det plus att det är sämre för miljön. Sedan har jag köpt lite nytt också för jag föll för rea 😑 men då var det jättemycket jag kunde lägga bort för jag redan köpt nästan likadant fast billigare på Vinted.
Kläder är ju det jag har tyckt har varit roligast tidigare och jag hoppas att det ska bli så roligt igen om jag får lite mer energi!
 
"Tröstshoppade" kläder för någon vecka sen. Går så emot mitt klädrensande. :meh: Inga större pengar egentligen eller ja beror ju på hur man ser det. Pengar kostade det. Även fast det bara var ca 500kr för en sådär 15 plagg... Hoppas verkligen Sellpy sorterar min påse snart så behöver jag inte gå in där sen på ett tag och bli mer frestad.

"Tur var" passade inte allt helt 100 så kommer inte behålla allt. Kommer inte krångla med att skicka tillbaka utan får bli secondhand/klädbytardag. Ev om jag ska krångla med och skicka en ny sellpy påse. Men vill se först om det är värt det med den jag har på vänt...

Rensade iallafall ur mig från flera reklamutskick på mailen. Alltid något.

Såg att det ska bli klädbytardag i november. Kanske ska passa på och lämna iväg lite då.
Nackdelen är att det är på min fd. Arbetsplats så drar mig liiite för att gå dit. Av flera anledningar. Men var ju roligt när vi hade det förut och jag jobbade där, så får se hur jag gör.
 
Jag måste nog testa Vinted. Har en hel IKEA-påse med kläder som väntar på att jag ska lägga upp dem på Tradera, men ska kanske testa Vinted istället då.
Det tycker jag att du ska göra ☺️ Jag annonserar på Facebook också och lägger in länk till Vinted i de grupperna det är tillåtet så en del kommer därifrån för att slippa frakten
 
Känner mig klar med rensningen i kattvinden. En sopsäck skräp, och tönt 3 större sänglådor i plast. 1 låg det bara 3 gardiner och 2 dukar i, så det hamnade i "linneskåpet" aka en låda i kallaxen 😅, dom andra två var fulla med tråkiga klädtyger, rensade ut lite och kastade, lite hamnade i den stora plastbacken för att sy hundtäcken av (hade lite ylletyger och liknande), och resten av tygerna har jag tagit med till sylanet och ska försöka sälja, typ 5 kr biten och det som inte säljs slänger jag, eller går det att lämna in kassar med tyg till kappahl/Lindex fortfarande och få rabatt check?
 
Känner mig klar med rensningen i kattvinden. En sopsäck skräp, och tönt 3 större sänglådor i plast. 1 låg det bara 3 gardiner och 2 dukar i, så det hamnade i "linneskåpet" aka en låda i kallaxen 😅, dom andra två var fulla med tråkiga klädtyger, rensade ut lite och kastade, lite hamnade i den stora plastbacken för att sy hundtäcken av (hade lite ylletyger och liknande), och resten av tygerna har jag tagit med till sylanet och ska försöka sälja, typ 5 kr biten och det som inte säljs slänger jag, eller går det att lämna in kassar med tyg till kappahl/Lindex fortfarande och få rabatt check?
Jag vet att det fungerar på hm iaf. 😊
 
Köpte en så jäkla snygg kavaj i slutet av förra året. Tyvärr kom den inte till användning på nyår som det var tänkt, och nu sitter den verkligen inte fint på mig längre (några storlekar för stor, och den är sydd för en figurnära passform). Oh well. Nu är den såld! För en bråkdel av nypriset, så klart, men den slipper iaf ligga undanstoppad i en låda! :up:
 
Jag har en massa (nåväl, 32st) tetror kattmat som jag skulle behöva sälja. Facebook och bekantskapskretsen har inte gett resultat, och jag har ju sålt sånt på Tradera en gång tidigare.. Men det var portionspåsar, som låg i kartonger som jag packade tajt i en kartong och skickade iväg. Funkar det att packa tetrorna rakt ner i en kartong, så att de står/ligger tajt, eller är risken att de kommer fram trasiga då? Jag har själv beställt på nätet innan utan problem, men vet också de som fått hem paket med kattmatskladd i hela paketet.. jag vill ju inte behöva betala tillbaka pengarna för att jag packat för dåligt, men har ingen jättelåda hemma atm så det får liksom inte plats en rulle bubbelplast.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 762
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 660
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 547
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp