Trott
Trådstartare
Sätter man ett fast pris eller är det budgivning som på tradera?Fått mitt första plagg sålt på Vinted
Barnoverall för hiskeliga 30 kr
Känns bra om den kommer till användning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sätter man ett fast pris eller är det budgivning som på tradera?Fått mitt första plagg sålt på Vinted
Barnoverall för hiskeliga 30 kr
Känns bra om den kommer till användning.
Fast prisSätter man ett fast pris eller är det budgivning som på tradera?
Fast prisSätter man ett fast pris eller är det budgivning som på tradera?
Japp. Man kan föreslå pris till säljaren som sedan antingen godkänner eller avslår. Om säljaren avslår priset kan säljaren sedan ge ett motbud. Man kan som säljare även direkt ge ett motbud/lägre pris som inte syns för någon annan än den man skickar till om någon favoritmarkerar varanFast pris
Om jag förstått det rätt kan man även föreslå ett pris.
Jag fick just sålt ett par byxor på Facebook, ett par skor på Vinted och väntar på svar/köp på ett gäng andra kläder.
Jag började med Vinted i början på augusti, fick sålt mitt första plagg 10/8 och har sedan dess sålt 34 plagg/accessoarer för 1552kr 215kr har jag dock inte fått ännu då jag inte har skickat ännu.
Sedan har jag råkat köpa 16 plagg men fyra av dem är ute på annons igen och minst tre till ska ut. Ett par köpte jag enbart för att sälja vidare för de var så löjligt billiga, ett par köpte jag trots att jag inte ville ha dem för att få rabatt och därför betalade mindre än om jag inte köpt dem och resten passade inte. Det mesta av det jag har köpt är sådant som jag letat efter eller för att byta upp plagg jag redan har och tycker om så de gamla kan pensioneras eller säljas. Jag är hopplös men så länge jag inte köper för mer än hälften av vad jag säljer så har jag bestämt att jag får leka nästan fritt med Vinted för att få utlopp för villhöverbehove
Jo precis, det är så jag tänker också. Och det är ju bättre att köpa billigt second hand än en massa nytt och förlora jättemycket pengar på det plus att det är sämre för miljön. Sedan har jag köpt lite nytt också för jag föll för rea men då var det jättemycket jag kunde lägga bort för jag redan köpt nästan likadant fast billigare på Vinted.Hejja!
Ha inte dåligt samvete för det du köpt
Du har ju i princip bytt ut kläder som du inte använder till kläder du kommer använda, det är ju toppen att kläderna kommer till användning.
Jag köper och säljer en del hästgrejer och tänker lika där, saker som inte används säljs så att jag får plats med saker jag verkligen vill ha och använda
Jag måste nog testa Vinted. Har en hel IKEA-påse med kläder som väntar på att jag ska lägga upp dem på Tradera, men ska kanske testa Vinted istället då.Fem plagg till sålda
Det tycker jag att du ska göra Jag annonserar på Facebook också och lägger in länk till Vinted i de grupperna det är tillåtet så en del kommer därifrån för att slippa fraktenJag måste nog testa Vinted. Har en hel IKEA-påse med kläder som väntar på att jag ska lägga upp dem på Tradera, men ska kanske testa Vinted istället då.
Jag vet att det fungerar på hm iaf.Känner mig klar med rensningen i kattvinden. En sopsäck skräp, och tönt 3 större sänglådor i plast. 1 låg det bara 3 gardiner och 2 dukar i, så det hamnade i "linneskåpet" aka en låda i kallaxen , dom andra två var fulla med tråkiga klädtyger, rensade ut lite och kastade, lite hamnade i den stora plastbacken för att sy hundtäcken av (hade lite ylletyger och liknande), och resten av tygerna har jag tagit med till sylanet och ska försöka sälja, typ 5 kr biten och det som inte säljs slänger jag, eller går det att lämna in kassar med tyg till kappahl/Lindex fortfarande och få rabatt check?
Absolut gjorde det senast för typ 14 dagar sedan.det som inte säljs slänger jag, eller går det att lämna in kassar med tyg till kappahl/Lindex fortfarande och få rabatt check?
Det har varit flera artiklar på aftonbladet om vad som händer med kläder som lämnas in till hm. En stor del dumpas på Afrikas kust tex. Nu vet jag inte hur andra företag hanterar det men hms hantering verkar vara något man inte ska stödja.Jag vet att det fungerar på hm iaf.