Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har rensat barnsaker hela våren, och nu under sommaren har jag sålt babyskyddet och isofixbasen och även på g att sälja den stora barnvagnen! Skönt att bli av med saker. Borde ta tag i att sälja mer barnkläder, men det är ju lite jobb med det…
 
Har rensat barnsaker hela våren, och nu under sommaren har jag sålt babyskyddet och isofixbasen och även på g att sälja den stora barnvagnen! Skönt att bli av med saker. Borde ta tag i att sälja mer barnkläder, men det är ju lite jobb med det…
Det kanske är lättare att sälja kläderna som storlekspaket? Så kan du sälja i kassar istället för enstaka plagg
 
Det kanske är lättare att sälja kläderna som storlekspaket? Så kan du sälja i kassar istället för enstaka plagg
Funderar på det men har egentligen för mkt dyra kläder (typ märkeskläder) för att det ska bli bra pris på ett paket. Blir också lite girig, jag ger typ hellre bort det gratis än att få 250 för något som kostade flera tusen i nypris.. Hur resonerar ni andra med andrahandsvärde?
 
Funderar på det men har egentligen för mkt dyra kläder (typ märkeskläder) för att det ska bli bra pris på ett paket. Blir också lite girig, jag ger typ hellre bort det gratis än att få 250 för något som kostade flera tusen i nypris.. Hur resonerar ni andra med andrahandsvärde?
Kläder har ofta ett oerhört lågt andrahandsvärde tyvärr. 🤷
 
Håller på och sorterar bort lite. Gjorde en enomr rensning innan flytt men nu ser jag saker som inte kommer till sin rätt som jag vill sälja av.

Min väninna har startat en lite loppis så där dumpar jag grejer nu :D

1 flyttkartong med olika saker såsom hängare, gardinstänger, rullgardiner, prydnadssaker, dukar och lampor. Hon säljer det sjukt billigt men då blir vi iallafall av med det.

1 flyttkartong med bara krukor. Känns bra att det bara blir mindre och mindre
 
Rensat bland ridbyxorna.
Hade tur för en hel hög gick direkt till systerdottern, och två par sålda på tradera.

Lägger ut lite pö om pö med grejer på tradera, för mig blir det lagom med två sålda auktioner i veckan för att orka pyssla med ivägskickandet.
 
Min gamla cykel såldes idag
Den var i behov av omsorg men jag hade inte ork att fixa med det så jag sålde den riktigt, riktigt billigt. Farbrorn som köpte verkade bli väldigt nöjd.

Är så glad att jag blivit bättre på att göra mig av med prylar.
 
Skickat iväg ett par pjäxor, gett bort en kasse urvuxna barnkläder och sålt två par ridbyxor.

Rensa rensa rensa ..

Drömmer om ett minimalistiskt hem !

..nåja... Jag har barn, hästar, många praktiska husprylar och en man ..
Men drömma om det gör jag 😄
 
Skickat iväg ett par pjäxor, gett bort en kasse urvuxna barnkläder och sålt två par ridbyxor.

Rensa rensa rensa ..

Drömmer om ett minimalistiskt hem !

..nåja... Jag har barn, hästar, många praktiska husprylar och en man ..
Men drömma om det gör jag 😄
Jag drömmer också om det! Råkar dock älska växter och det är svårt att få en minimalistisk känsla med 30 växter bara i vardagsrummet 🤪
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 762
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 659
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 547
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp