Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Byte av klädstorlek = rensning av garderoben. Jag har ordnat en låda för kläder som verkligen inte passar. En del kommer att läggas upp på Tradera, en del vill jag spara ett litet tag (om utifall att jag skulle gå upp igen till nästa sommar..). Och så har jag en kasse där jag lägger plagg som inte passar, som jag inte vill spara och som inte blir sålt - den ska jag lämna in nånstans sen.
Hittills ligger några plagg i kassen, och några har sålts. Två klänningar och en kjol såldes snabbt på Tradera - inte många kronor per plagg men ändå, jag trodde inte att just de plaggen skulle säljas alls (baserat på tidigare erfarenhet) :up: .
 
Byte av klädstorlek = rensning av garderoben. Jag har ordnat en låda för kläder som verkligen inte passar. En del kommer att läggas upp på Tradera, en del vill jag spara ett litet tag (om utifall att jag skulle gå upp igen till nästa sommar..). Och så har jag en kasse där jag lägger plagg som inte passar, som jag inte vill spara och som inte blir sålt - den ska jag lämna in nånstans sen.
Hittills ligger några plagg i kassen, och några har sålts. Två klänningar och en kjol såldes snabbt på Tradera - inte många kronor per plagg men ändå, jag trodde inte att just de plaggen skulle säljas alls (baserat på tidigare erfarenhet) :up: .
Visst är det konstigt med vilka kläder som säljs! Jag har några plagg som jag trodde skulle säljas direkt men de har legat på alla möjliga olika sidor i över ett år vid det här laget och då är de inte dyra heller. Sedan hade jag två par skor som jag la ut ganska dyrt till att börja med och som jag inte trodde skulle säljas för de priserna men jag hade nog kunnat sälja fyra par av det ena!
 
Visst är det konstigt med vilka kläder som säljs! Jag har några plagg som jag trodde skulle säljas direkt men de har legat på alla möjliga olika sidor i över ett år vid det här laget och då är de inte dyra heller. Sedan hade jag två par skor som jag la ut ganska dyrt till att börja med och som jag inte trodde skulle säljas för de priserna men jag hade nog kunnat sälja fyra par av det ena!

Ja, ibland känns det helt ologiskt. Jag hade egentligen gett upp att sälja "vanliga, lite billigare" kläder (t.ex Monki), eftersom jag tidigare fått lämna sånt till secondhand även när priset varit en femma och säsongen varit rätt (gissar att det är för att frakten ändå blir en del för ett klädesplagg). Men nu gick det fint! Glad att jag provade ändå, det känns mycket bättre att de kommer till användning!

I skrivande stund såldes en kjol som jag lade upp på Tradera för ett par timmar sen. Kul!
 
Igår lämnade jag in kassen till Lindex klädinsamling. Den var nästan full ändå, eftersom den innehöll en puffig vinterjacka. Så nu är den ute ur hemmet iaf :up:

Har lagt upp en del klänningar på Tradera idag. Om de inte blir sålda den här sommaren så behåller jag dem till nästa sommar åtminstone, tror jag. Älskade dem verkligen när jag köpte dem förra sommaren och har tagit väl hand om dem, så vill faktiskt inte sälja dem för några tior styck redan nu (det kan ju hända att jag behöver dem igen..håller jag vikten stadigt så kanske jag tar ett annat beslut nästa sommar. Det är egentligen inte alls likt mig att spara kläder som inte passar, men ger mig själv EN låda för sånt just nu.).
 
Funderar på att sälja mina balkonglådor elho, eftersom de sitter på båda sidor om balkongräcket och svämmar över varje gång det regnar eftersom det kommer vatten från balkongen över min.
 
Fick sålt sista stenbumlingarna som legat i trädgården så nu är all extra sten ett minne blott
16 olika färgburkar som sett bättre dagar lämnades in till återvinningen tillsammans med 8 kassar skräp

Vill rensa mer men känner att jag inte får förens jag är inne i nya huset.

Slänt ut en massa blommor och ställt en på jobbet så känns att det minskat :)
 
Senast ändrad:
Jag har påbörjat projekt "Allt som inte passar ska ut!"

Måste inse mina (och garderobens) begränsningar och inte spara alla kläder som inte passar längre. Jag måste inse att jag trots allt gått upp minst 30 kg och förmodligen inte kommer gå ner dem igen.

Så nu rensar jag garderob. Hittills har jag bara plockat sån som jag ändå inte använder och har fyllt en pappkasse. Nu börjar det bli dags att prova kläder och se om de sitter som de ska.
 
Jag har påbörjat projekt "Allt som inte passar ska ut!"

Måste inse mina (och garderobens) begränsningar och inte spara alla kläder som inte passar längre. Jag måste inse att jag trots allt gått upp minst 30 kg och förmodligen inte kommer gå ner dem igen.

Så nu rensar jag garderob. Hittills har jag bara plockat sån som jag ändå inte använder och har fyllt en pappkasse. Nu börjar det bli dags att prova kläder och se om de sitter som de ska.
Så inspirerande! Jag har också massor av kläder jag inte använder men inte orkat sortera bort.

Hur gör du med de överblivna kläderna?
 
Borde också hänga här.. igår åkte jag och mamma en sväng till återbruket med byggskräp och idag åkte mannen med utrensade saker.
Vi ska renovera två av sovrummen på övervåningen så är dags att ta tag i allt som bara ställdes upp när vi flyttade in för 3,5 år sedan..
Nackdelen med att ha haft 2,5 obebodda rum :crazy:

Farmor och farfar jobbar tyvärr lite emot oss - barnet har både ett trumset (och de tar plats!) och en keyboard (stor!) som han aldrig använder..
 
Så inspirerande! Jag har också massor av kläder jag inte använder men inte orkat sortera bort.

Hur gör du med de överblivna kläderna?
Det jag sparar, eller det jag inte ska ha kvar?

Det jag sparar får hänga kvar, med "galgen på fel håll"-metoden (vänder galgen utåt så att säga, och när man använt plagget hänger man den rätt igen) eller snyggt vikt i sin låda.

Det jag inte ska spara skänker jag till lokala secondhandbutiken. Orkar inte sälja själv. Det mesta har har gjort själv så jag skulle bara bli ledsen om jag säljer det billigt.
 
Så inspirerande! Jag har också massor av kläder jag inte använder men inte orkat sortera bort.
Jag håller med @sthu väldigt inspirerande!
Jag ska jobba nästa vecka och blir hemma själv på kvällarna = nu fick jag något att göra :up:
Jag har också insett att de 20 kg jag har lagt till på kroppen pga mediciner och trasig kropp, inte kommer att försvinna. Jag har accepterat tanken nu, så att rensa ur är ett bra steg. Tack för tipset :)
 
Inspirerad av @sthu tog jag i helgen itu med garderoben med jobbkläder, en stor papperskasse med kläder flyttade ut. Jag safe'ade och sparade några favoritplagg som inte längre passar i en egen låda.

Dottern gjorde ett ryck i sin garderob och rensade ur flera kassar hon med. Jag valde att inte kolla allt hon plockat ur... annars hade jag säkert försökt få henne att behålla något O_o

Plockade ihop barnens urvuxna ytterkläder också och några lådor med diversegrejer och tog sedan med allt till kattloppisen.
Jag hoppas de får in en slant.

Är så trött på grejer, tycker jag rensar och rensar men har så mycket kvar.
 
Köpte tidigare ett gäng minikartonger i A4 format på ikea, så idag har jag äntligen tagit itu med en riktig surdeg och sorterat papper.

Det blev en hel hög med gammalt skrufs att slänga, så skönt det är nu när mer och mer blir digitalt :)
Och det blev ordning och fint i skåpet också :banana:
 
Jag har varit duktig och har en kasse bredvid garderoberna i sovrummet där jag kontinuerligt rensar ut när jag hittar något som ska bort.

I fredags kom min kompis på besök med 2 st kassar som hon rensat ut. Massor med fina grejer som passade mig jättebra. Jag är såå nöjd. Men ändå - ridå!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 101
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 657
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 545
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp