Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
I veckan fick jag äntligen tummen ur och lämnade in vår gamla men fungerande bläckskrivare till Ta Till Vara :banana:

Hmm jag funderar på att ge bort min färglaserskrivare då den tar så mycket plats men jag har fortfarande glädje av att skriva ut ibland. Vill ändå ha laserskrivare som ju är större då jag skriver ut så sällan hmm.. eller har det kommit något nytt mindre alternativ som inte torkar ihop om det får stå länge som är mindre tro
 
Sju kilo Brio trätågsgrejer sålt via Tradera, 800 kr in och ännu en låda grejer ut ur mitt hus :banana:
Jag samlade också brioträtåg till mina ungar och efter tredje och sista som vuxit ur det så sålde jag det. Vägde kassarna och tillsammans blev det 10 kg trätågbana som ungarna byggt runt i hela lägenheten! Sålde för 300 kr, men undrar hur många tusenlappar som där var egentligen :D

Och Duplo..... hur mycket som helst blev det där. Det såldes också, 150 kr tror jag det blev för en drös kassar.

Samma med flexi trax bilbana eller vad det heter, orimligt många meter blev det till slut efter ungarna... skänkte det i höstas till Erikshjälpen. Säkert någon unge som blir överlycklig över en MEGA megabana :D Vet att med bilbanan låg ibland hundarna mitt i vägen för bygget, de ville ju vara nära sina människor, så barnen byggde bara över hundens kropp (böjbar bilbana) så kunde alla vara där och hunden vara liksom ett berg på vägen :D

Minnen :D
 
Jag samlade också brioträtåg till mina ungar och efter tredje och sista som vuxit ur det så sålde jag det. Vägde kassarna och tillsammans blev det 10 kg trätågbana som ungarna byggt runt i hela lägenheten! Sålde för 300 kr, men undrar hur många tusenlappar som där var egentligen :D

Och Duplo..... hur mycket som helst blev det där. Det såldes också, 150 kr tror jag det blev för en drös kassar.

Samma med flexi trax bilbana eller vad det heter, orimligt många meter blev det till slut efter ungarna... skänkte det i höstas till Erikshjälpen. Säkert någon unge som blir överlycklig över en MEGA megabana :D Vet att med bilbanan låg ibland hundarna mitt i vägen för bygget, de ville ju vara nära sina människor, så barnen byggde bara över hundens kropp (böjbar bilbana) så kunde alla vara där och hunden vara liksom ett berg på vägen :D

Minnen :D
Vissa leksaker står sig verkligen år ut och år in!
Jag valde att behålla duplot, det har sysselsatt många barn och det är så smidigt (läs: tyst) att kunna langa fram en låda Duplo ifall vi får besök med mindre barn 😄
 
Fått sålt min stora kallaxhylla.
Innan jag flyttar härifrån så hämtas den av en vän.
Skänkt bort en annan byrå till en annan kompis som hämtar den i samband med flytt.
Igår vart det ett lass till återvinningen med träskräp och delar av golvet som inte blev hämtat.
Gamla golvet blev hämtat samt de 2 extra paketen som låg här.
Fått bort mycket :banana:
 
Det här behövde jag! Läste här igår och idag var barnen och jag iväg med tre påsar pant och sen tre stora påsar kläder till myrorna! Fina barnkläder, mycket PoP använt av ett barn hos oss så tänkte jag skulle sälja det men de blir ju aldrig av så nu är problemet löst :D
 
Har gjort en rensning (igen!) bland bläckpennorna, ett större antal åker till pennhimlen.
Både sådana som inte fungerar och billiga/klumpiga pennor.
Märkligt vad pennor kan föröka sig i smyg......
Jag tar inte hem några men jag är ju inte ensam i hushållet.....
 
Har gjort en rensning (igen!) bland bläckpennorna, ett större antal åker till pennhimlen.
Både sådana som inte fungerar och billiga/klumpiga pennor.
Märkligt vad pennor kan föröka sig i smyg......
Jag tar inte hem några men jag är ju inte ensam i hushållet.....
Nu kom jag att tänka på mammas lilla samling smörknivar som förökade sig mer och mer tills hon insåg att hon nog behövde rensa lite 🤣
139C0E24-5DEB-490A-9AEC-0AB44FCC727B.jpeg
 
Har gjort en rensning (igen!) bland bläckpennorna, ett större antal åker till pennhimlen.
Både sådana som inte fungerar och billiga/klumpiga pennor.
Märkligt vad pennor kan föröka sig i smyg......
Jag tar inte hem några men jag är ju inte ensam i hushållet.....
Sålde förresten en ytterkruka igår. Jag fick den tillsammans med en blombukett. Nu har blommorna vissnat och krukan var inte alls i min smak.
Har lagt ut annons på en äldre liten lampa, hoppas att den säljs lika snabbt som krukan.
 
Har gjort en rensning (igen!) bland bläckpennorna, ett större antal åker till pennhimlen.
Både sådana som inte fungerar och billiga/klumpiga pennor.
Märkligt vad pennor kan föröka sig i smyg......
Jag tar inte hem några men jag är ju inte ensam i hushållet.....
Jag har motsatta problem, jag tycker det är märkligt vad pennor kan försvinna...
Jag är ensam i hushållet, och tycker jag ofta tar hem några och även fyller på vid skrivbordet på jobbet, men jag tycker ändå att det försvinner mycket fler än de som faktiskt använts upp och måste slängas för att bläcket är slut :p
 
Jag har motsatta problem, jag tycker det är märkligt vad pennor kan försvinna...
Jag är ensam i hushållet, och tycker jag ofta tar hem några och även fyller på vid skrivbordet på jobbet, men jag tycker ändå att det försvinner mycket fler än de som faktiskt använts upp och måste slängas för att bläcket är slut :p
Som med mina tumstockar. Tror jag har över 10st men jag hittar alltid någon när jag behöver. Pennorna och skruvmejslarna brukar hålla sig någorlunda på sin plats
 
Jag har inte gjort av med så mycket sista tiden utan mer organiserat det som ska vara kvar och försöker få undan projekt som legat i evigheter och väntat. Det går inte fort men det blir förhoppningsvis klart under min livstid iallafall 😅
Har några annonser ute men det går segt. Bara äckel och bedragare som hör av sig 😑
 
Faktum är att jag verkligen vill städa min garderob. Vissa kläder är redan oattraktiva och jag vill inte ha dem längre, eller så orkar jag inte slänga dem!
 
Faktum är att jag verkligen vill städa min garderob. Vissa kläder är redan oattraktiva och jag vill inte ha dem längre, eller så orkar jag inte slänga dem!
Det finns också min Toshiba air fryer och några små apparater. Den är gammal men inte trasig. Jag orkar inte slänga den. Kanske slänger jag den när jag får en ny någon gång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 101
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 657
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 545
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp