Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rensat i strump-lådan och av bara farten även bland mina pyjamasar. Har nu en halvfull påse att slänga.
Tycker att jag har dåligt med strumpor och underkläder nu när jag börjar snegla på att plocka fram vårkläder men anar att det förmodligen är så att det ligger helt användbara och tom nya kvar i förpackningen någonstans.

Tänkte att jag i år skulle göra rensning först och sen OM det finns behov komplettera från affär. Mest troligt behövs inget shoppande alls.
Så planen är att rensa och fixa med klädeförvaringen under påskhelgen.
 
Jag har ju röjt vad jag ska för ett tag framöver kanske då jag också flyttat, men jag skänkte ör några veckor sedan bort ett besticksett, en konservöppnare, en osthyvel och en glasskopa till en behövande i min närhet som ska flytta och inte har något alls. Hade velat ge mer men bor för långt bort tyvärr, det var vad jag kunde ta med i väskan när jag skulle dit :D

Min mamma har fått lägenhet och flyttat in från husvagnen (det var inget bra beslut att bo i en sån) och håller på att skrapa ihop möbler nu till sin lägenhet. Så bra att folk vårrensar :D
 
Fått undan lite de sista 2 dagarna.
över 850st gatsten + lite stora trappsteg som låg i en hög ute. Tänkte först behålla en del men kände att Näbort med skiten 3 400,- fick jag för det.

Rensat ut mer i lilla förrådet. Nu är det bara en jäkla massa färg kvar. Några tar jag med mig då det är lite linolja mm som kan vara bra att ha resten kommer jag skänka bort eller ta ut och måla lite hindermaterial. Där gör det inget att det inte är rätt färg. Lite färg kommer jag dessutom lämna kvar till nästa husägare så de ser vad det är för färg de behöver om de vill fylla i eller ändra.

rensat.jpg
 
Liten del av stenen. Totalt 7 pall med sten blev det. Ser mycket mer iordning ut hemma nu samt att jag skänkte bort cykelstället till en kompis så ytterligare en grej som försvinner
sten.jpg


Ska göra ytterligare rensning i veckan bland sängkläder och handdukar. Har mängder men ska bara spara de jag verkligen använder + några extra ifall det kommer folk som vill övernatta.
 
Liten del av stenen. Totalt 7 pall med sten blev det. Ser mycket mer iordning ut hemma nu samt att jag skänkte bort cykelstället till en kompis så ytterligare en grej som försvinner
Visa bifogad fil 116540

Ska göra ytterligare rensning i veckan bland sängkläder och handdukar. Har mängder men ska bara spara de jag verkligen använder + några extra ifall det kommer folk som vill övernatta.
Bra jobbat !
 
Eftersom jag endast inleder projekt och aldrig avslutar dem råder ett ständigt kaos. Men jag inledde i alla fall, delvis av misstag, en garderobsrensning för ett par dagar sedan. Planen är att gå igenom alla garderober och slänga det som är bortom räddning, spara det som ska sparas och lägga det som är användbart men inte något jag vill ha kvar i en egen hög och lämna in någonstans. En bit om dagen så kanske det kan bli klart någon gång!
 
Eftersom vedpannan tyvärr behagade haverera igår så behöver pannrummet tömmas. Detta för för att plocka ur pannan och sätta in en ny (ser pengarna fladdra iväg :banghead:)
Jag har plockat bort en hylla och satt den i garaget tills vidare. Gick igenom alla kartonger mm som stod på den och sambon ska få säga vad av hans saker som ska slängas och vad som kan läggas undan till andra ställen, Jag samlade ihop hans hörselkåpor (9!) och av dessa ska förhoppningsvis åtminstone en kastas. Hans ca 20 skräpkepsar ska gås igenom och en del (förhoppningsvis måånga) slängas. Han avskyr att slänga saker......

Har börjad skura i pannrummet.....fy.

Om ni undrar, vi kopplade bara över till elström.
Vi kör ved på vintern och el på sommaren (har solceller för varmvattnet) så det är inte kris med uppvärmning, även om vi är tacksamma för att detta inte hände mitt i vintern eller när pannan var fulladdad och tänd.
Vi skulle ha kopplat över 1 maj.
 
Sålt köksbord, lagt ut stolar på försäljning men det går segt.

Sorterat ut 4 vaser, 8 dukar som ska till second hand

Rensat ut i ena förrådet så man ser in där nu. Ska gå igenom färgerna jaghar där vad som ska sparas och vad som får gå vidare.
 
Jag har, efter väldigt mycket om och men, äntligen fått sålt ett par hörlurar. Till underpris men jag ville bara bli av med dem. Dessutom betalt med paypal så jag förlorade på deras avgift men jag orkade inte tjafsa om det. Eftersom köparen varit så strulig så har jag filmat och fotat allt för att han inte ska kunna klaga när han får dem.
Jag har också fått sålt ett sängbord och har ett kvar som ska säljas.
Idag ska jag se om jag kan lämna in och sälja telefonen på ett ställe i grannstaden. Om inte det går så skickar jag den som inbyte för den nya telefonen istället
 
Telefonen flyttade igår. Fick inte mycket för den, vilket var väntat, men tillräckligt för att det skulle vara värt det. Även sista sängbordet flyttade. De åkte 1,5 timme enkel resa och var jätteglada att de hittat ett sådant för de säljs inte längre
 
Telefonen flyttade igår. Fick inte mycket för den, vilket var väntat, men tillräckligt för att det skulle vara värt det. Även sista sängbordet flyttade. De åkte 1,5 timme enkel resa och var jätteglada att de hittat ett sådant för de säljs inte längre
Visst känns det bra att sälja sådant som köparen blir jätteglad över att hitta.
Jag har tidigare år sålt både en äldre tygbit som köparen letat länge efter och ett 15tal av min mammas 50-60talskläder till en kvinna som de passade helt perfekt till .(Hur stor är chansen till det när storleken är 34/34, 34/36).
 
Visst känns det bra att sälja sådant som köparen blir jätteglad över att hitta.
Jag har tidigare år sålt både en äldre tygbit som köparen letat länge efter och ett 15tal av min mammas 50-60talskläder till en kvinna som de passade helt perfekt till .(Hur stor är chansen till det när storleken är 34/34, 34/36).
Verkligen 😃
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 101
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 657
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 545
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp