Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vinted, är det någon som sålt där? Hörde av en bekant att det är hetare just nu än Tradera och Sellpy. Har rensat ut en hel del kläder och några är fina och oanvända så tänkte jag kanske kunde få några kronor för dem.
 
Vinted, är det någon som sålt där? Hörde av en bekant att det är hetare just nu än Tradera och Sellpy. Har rensat ut en hel del kläder och några är fina och oanvända så tänkte jag kanske kunde få några kronor för dem.
Ja, smidigt men det är billigt som gäller. Sålde 3-4 klänningar direkt, ingen som varit intresserad av jeans och kavaj dock.
 
Vinted, är det någon som sålt där? Hörde av en bekant att det är hetare just nu än Tradera och Sellpy. Har rensat ut en hel del kläder och några är fina och oanvända så tänkte jag kanske kunde få några kronor för dem.
Första gången jag hörde talas om det nu :)
Låter ju intresserant
 
Vinted, är det någon som sålt där? Hörde av en bekant att det är hetare just nu än Tradera och Sellpy. Har rensat ut en hel del kläder och några är fina och oanvända så tänkte jag kanske kunde få några kronor för dem.
Inte sålt något där än men också hört att det ska vara bra, de har haft reducerad frakt så det har varit förmånligt för köpare och gjort det lättsålt. Funderar på att köra ett riktigt race med barnkläder där, ligger påsar och lådor med utrensade kläder lite varstans här hemma…
 
Jag rensar lite smått ibland, när andan faller på. Jag har skickat iväg två paket till köpare (Tradera) nu i helgen.
Ett par skor, som jag köpte förra sommaren men tyvärr får skavsår av (en halv storlek för stora..) - det blev inte många kronor (vita skor i textil, tyvärr en del smutsfläckar och jag orkade inte försöka få bort det) men det var en rejäl kartong som försvann och förhoppningsvis kommer de till användning! Och alla pengar är mer än om jag slänger eller ger till second hand, tänker jag.
Och så ett paket med prover etc på hudvårdsprodukter, ihop med en necessär och lite sånt, som jag fått på köpet och inte kommer att använda själv. Lite samma där, några tior in och en låda bort.
 
Jag har samlat ihop några lådor till en sommarloppis som behåller 30% av förtjänsten. Det som inte sålts mot slutet av säsongen tillfaller loppisen om man inte hämtar. Skönt att bli av med lite grejer!
Vilken bra grej! Önskar jag kunde hitta ngt liknande, egentligen orkar jag inte hålla på att sälja det själv men samtidigt så kan det ju bli några kronor allt som allt så känns också onödigt att bara skänka bort det.
 
Igår rensade jag garderoberna i sovrummet!
Fick ihop detta som jag ska ta till röda korset :) hade säkert kunnat sälja en del, men jag orkar verkligen inte med det.
20230726_083507.jpg
 
Oooh, just ja. Igår sorterade jag pappershögen från två-tre år bak i tiden. Så mycket skräp och gamla fakturor, det är så skönt att ha digitala fakturor nu :)

Och hittade även manual för covidtest från covids början. Tänk att det redan känns så avlägset.
 
Jag har lagt ut tre par skor och har ett par till som ska ut. Tror inte att jag får dem sålda för priserna jag har satt, men hoppas kan man ju alltid. Förra gången jag sålde skor hade jag kunnat ta mycket mer, men då var det skor som var slutsålda och som inte gick att hitta någon annanstans
 
Passar på och rensar när jag är ledig.
Hade säkert kunna rensa ur mer kläder. Men börjar med att få iväg detta som ett första steg så kan jag börja en ny omgång framöver sen när andan faller på.

Lite "finare" kläder ska jag pröva och se om jag kan få någon krona för med hjälp av Sellpy. Och blir inget sålt har jag ändå fått det ur hemmet.😅
20230726_124057.JPG
 
Gjort mig av med ett tiotal dvd samt en halkig yogamatta. Rensar lite bland underkläder också och har slängt lite som inte riktigt passar i modell eller storlek. Dessutom står två par gympaskor och väntar på att kasseras ( ska bara använda ett par imorgon på utflykt först. Känns dumt att ta de nya då.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 762
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 659
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 547
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp