Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft mycket annat senaste veckorna men igår tog jag tag i garderoben. Det gick faktiskt fortare än väntat, fördelen med att inte ha så mycket kläder :p La mest bara undan sommarkläder så att det blir enklare att hålla ordning och slängde några trasiga saker i återvinningen. Gick även igenom förvaring i vardagsrummet och sovrummet. Slängde typ en påse med skräp och la undan några trasiga elektronikprylar som ska till återvinning.

Har även samlat ihop saker som tillhör sambons föräldrar och lagt dom på ett ställe. Fattar inte hur så mycket av deras grejer samlas här :confused:
 
5 tavlor
2 kokböcker
1 par skor
2 lampor lämnade till secondhand hand
Skänkt bort ett par ljusstakar
Sålt ett väggfäste till en TV
Fyllt halva släpkärran med skräp. När den är helt full ska den till återvinningen.
Lite rensat iallafall
 
Fick ett ryck och rensade ur bland sparade kartonger som kan vara bra att ha (jag har ju företag och skickar större saker ibland + att vissa lådor är bra att skicka pussel I som jag brukar sälja ibland), det blev väldigt många borta 😂 plockade lite I källaren för att kunna bära ner de som skulle sparas, och knölade ner ett äckligt täcke + kudde i en sopsäck (kvarlämnat av min käre bror som bodde här innan 🙃), så imorgon åker jag till åvc med alla kartonger, det äckliga täcket + några stekpannor och plåtar som behöver slängas.
 
Fick ett ryck och rensade lådan med underställ.
Bort med urväxta barnunderställ, bort med "bra å ha" -underställ som för länge sedan slutat vara sköna eller i rätt storlek, bort med omaka plagg som ändå aldrig används.


Nu är det ordning i lådan
:banana:
 
Åtminstone påbörjat sortering av tyger. Har nu alla tyger som är färdiga att sy av, dvs de tyger som brukar krympa är tvättade, i en och samma förvaringslåda. Uppmärkta med bredd och längd på bit, vilken tråd som hör till, typ av tyg och om inköpt för speciellt ändamål vilket mönster jag hade tänkt mig.

Ska snart ta tag i de tyger som jag inte märkte upp vid köp. Vilken dag som helst det här århundradet...
 
Uppmärkta med bredd och längd på bit, vilken tråd som hör till, typ av tyg och om inköpt för speciellt ändamål vilket mönster jag hade tänkt mig.
Herregud så ambitiöst 😅 heja dig! Själv kör jag på tvätta direkt, förhoppningsvis rulla och få plats nånstans i hyllorna 😂 samma sort i samma fack har jag fått överge pga mängden tyg 🙈 😂 planen för vad det ska bli kan ju ändras under årens gång 🤣
 
Åtminstone påbörjat sortering av tyger. Har nu alla tyger som är färdiga att sy av, dvs de tyger som brukar krympa är tvättade, i en och samma förvaringslåda. Uppmärkta med bredd och längd på bit, vilken tråd som hör till, typ av tyg och om inköpt för speciellt ändamål vilket mönster jag hade tänkt mig.

Ska snart ta tag i de tyger som jag inte märkte upp vid köp. Vilken dag som helst det här århundradet...
Imponerande! :bow:
 
Herregud så ambitiöst 😅 heja dig! Själv kör jag på tvätta direkt, förhoppningsvis rulla och få plats nånstans i hyllorna 😂 samma sort i samma fack har jag fått överge pga mängden tyg 🙈 😂 planen för vad det ska bli kan ju ändras under årens gång 🤣
Annars måste jag ju mäta om dem så fort jag funderar på att sy något för att se om bitarna räcker.
Syr mest i trikå så det måste ju tvättas innan, har ingen egen tvättmaskin utan tvättar I föreningens tvättstuga så det kräver förberedelse och planering om tyget inte redan är tvättat.
Visst kan planerna ändras ibland men då är det bra att veta vad biten räcker till.
Blir inget sytt alls om jag måste börja med att tvätta och sen vänta på att det har torkat!
 
Annars måste jag ju mäta om dem så fort jag funderar på att sy något för att se om bitarna räcker.
Syr mest i trikå så det måste ju tvättas innan, har ingen egen tvättmaskin utan tvättar I föreningens tvättstuga så det kräver förberedelse och planering om tyget inte redan är tvättat.
Visst kan planerna ändras ibland men då är det bra att veta vad biten räcker till.
Blir inget sytt alls om jag måste börja med att tvätta och sen vänta på att det har torkat!
Jag tvättar alltid tygerna direkt med (syr också mest I trikå) :)
Brukar du ofta beställa olika storlekar på bitarna? Jag beställer oftast 1 m, ibland mer, men 1 m räcker oftast till det mesta jag vill sy 😅
 
Beror på varför jag köper tyget, har jag tänkt sy nåt speciellt mönster anpassar jag storlek efter det och de mer spontana inköpen blir oftast på åtgång efter något av mina standardmönster 1,7 till 2,0 meter. Beror lite på om det ska mönsterpassas också.
 
Fick just sålt ett par stövlar jag nog haft ute i ett år! Tur jag tog screenshot på adress och andra uppgifter så jag kan skicka dem utan att behöva öppna upp chatten igen för så fort de var betalda så började han skicka bilder på andra kvinnokläder han köpt :meh:
 
Fått sålt en stor ställning. Ruggigt billigt men strunt samma den försvinner från huset.
Kommer skicka med lite andra rör delar mm som kan vara bra att ha då deyt är en vän till mig med grävmaskin så känner jag att det är bättre hen nyttjar sådant.

Med tanke på mitt jobb så kan jag få tag i sådant billigt ändå :)

2 betäckningar varav 1 körbar
20-tal rördetaljer
Rörisolering
Vanlig isolering
Kommer försvinna i helgen :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 101
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 657
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 545
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp