Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått sålt gungstolen :banana:
Ytterligare tre kassar till secondhand hand (orkar inte sälja)
Skänkt bort 2 krukor till en vän
Fått sambons släktingar att hämta stora saker i förrådet
Skänkt bort 2 utestolar till brorsan
Imorgon ska jag hämta kärran och börja lasta på saker ute som ska slängas efter att snickarna varit här.

Igår gick jag igenom mycket smycken. Lite har jag skickat till Guldbrev.se och mycket fick nytt liv hos brorsbarnen.

Många bäckar små
 
Har börjat gå igenom min mammas sysaker. De har ju bara legat osorterat i sisådär 10 år i en skåp....
Sorterat upp lite tyger och lagt tyg som jag vill ha kvar i samma kartong.
Samlat ihop resten av tygerna, alla virkgarner samt några klädesplagg för att lämna till secondhand/hjälporg.
Jag kommer inte att virka inom åskådlig framtid och inte med de garnerna i så fall.
Hittade virknålar lite här och var - och ett fodral för just ett antal virknålar så alla hamnade nu tillsammans.
Ska gå igenom resterande kartongen lite längre fram då jag har lediga dagar.
Nu ska jag skriva upp det i almanackan så att jag KOMMER IHÅG att göra detta just de dagarna.
 
Jag har åter igen skapat fullkomligt kaos 😫 Vill bara ta så gott som hela lägenheten och slänga all världens väg så det blir så tomt som det var efter att jag fick sanera för ringorm för då hade det bara funnits tillräckligt med grejer för att skapa kaos. Allt som ska bort är antingen redan borta, undanlagt eller nedstoppat i källaren i väntan på transport till tippen så jag kan inte bara hiva ut kaoset heller eftersom det är sådant jag vill ha och behöver 😫
 
Har lämnat alla mina hästböcker till en hästtjej att läsa. Blev massor åt henne, men hon blev nöjd!

Här väntar nu

3 kassar julsaker/diverse som min syster ska ha
6 säckar kläder till second hand
10 kassar diverse till second hand
1 micro till second hand
1 skrivbord till second hand
1 köksbord med 4 stolar till second hand
3 Billy bokhyllor till min syster
4 Billy/bokhyllor till second hand
2 byråar till second hand
1 TV till second hand

6 kassar sorterat skräp till återvinningen
1 brödrost till återvinningen
1 soffa till återvinningen
1 matta till återvinningen
1 TV till återvinningen

Mina förråd, garderober och gömmor är nu sorterade och röjda!
 
Har lämnat alla mina hästböcker till en hästtjej att läsa. Blev massor åt henne, men hon blev nöjd!

Här väntar nu

3 kassar julsaker/diverse som min syster ska ha
6 säckar kläder till second hand
10 kassar diverse till second hand
1 micro till second hand
1 skrivbord till second hand
1 köksbord med 4 stolar till second hand
3 Billy bokhyllor till min syster
4 Billy/bokhyllor till second hand
2 byråar till second hand
1 TV till second hand

6 kassar sorterat skräp till återvinningen
1 brödrost till återvinningen
1 soffa till återvinningen
1 matta till återvinningen
1 TV till återvinningen

Mina förråd, garderober och gömmor är nu sorterade och röjda!
Jösses! :eek:
Är det helt tomt hos hemma hos dig nu??
 
Nng som vet hur man sorterar gamla smycken, är det restavfall? Det är bijouterier av mixade material.
 
Jösses! :eek:
Är det helt tomt hos hemma hos dig nu??
Nä, inte det minsta :D Jag har bara många Billysar :D Och soffan blev kvar när jag bytte soffa, den ville sonen testa och ha på sitt rum, fick en TV av min mamma för några månader sedan, större än den jag hade men den tar typ 20 minuter för att starta, för en månad sedan fick jag erbjudande av min bror att köpa hans istället så det gjorde jag, alltså en tv till återvinningen och en till second hand :D
Skrivbord och köksbord har stått i förrådet hela tiden, den som spar hon har.... till second hand när hon inte vill spara mer ;)
 
Nä, inte det minsta :D Jag har bara många Billysar :D Och soffan blev kvar när jag bytte soffa, den ville sonen testa och ha på sitt rum, fick en TV av min mamma för några månader sedan, större än den jag hade men den tar typ 20 minuter för att starta, för en månad sedan fick jag erbjudande av min bror att köpa hans istället så det gjorde jag, alltså en tv till återvinningen och en till second hand :D
Skrivbord och köksbord har stått i förrådet hela tiden, den som spar hon har.... till second hand när hon inte vill spara mer ;)
Wow, jag är imponerad 👏 superröjning!
 
Wow, jag är imponerad 👏 superröjning!
Tack! :)
Det var så illa tvungen att tas tag i så känns ju skönt att det snart är klart!

Det började med tanken "Så oerhört mycket saker min syster hade när hon dog som vi fick ta tag i, så vill inte jag ha det, det ska vara enkelt för min familj", blev mer nödvändigt att ta tag i men när jag väl gjorde det insåg jag ju hur mycket som egentligen förvaras istället för att användas. Behöver man det då?
 
Även legeringar går i metall, om det är det du menar?

Nej det är tex clips i metall och metalldelar, medan smyckena kan vara tex acetat. Det är svårt att dela på materialen liksom. Ska hela smycket då gå i restavfall?

Tänk typ såhär

lcips.jpeg
 
1 kärra med spill från hantverkarna är nu borta/körda till återvinningen
Känns inte som om jag kommer nån vart alls
Jag sympatiserar! Har anmält mig som frivillig att återvinna förpackningarna som gradvis blir tomma när hantverkare installerar mitt nya IKEA-kök. Idag blev det tre promenader till återvinningsstationen. Kartonger, lite plast och överraskande mycket frigolit. Imorgon? Vem vet. Men jag slipper släp och att köra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 758
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 101
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 657
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 540
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp