Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har rensat i min garderob och packat ihop en kasse kläder som inte passar/gillas. Jag tänkte lämna den på Kappahl/Lindex imorgon, de har insamling. Det är fräscha kläder, men jag har gett upp att sälja den typen av kläder - förhoppningsvis kan de ändå komma till användning för nån annan!
 
Jag har tillbringat de senaste dagarna med att försöka röja undan i extra/syrummet och nu har jag äntligen fått undan alla tyger i rätt lådor och slängt alla spillbitar som är för små för att användas till något. Fortfarande mycket kvar innan det blir ett prydligt rum men en god bit på vägen!
 
Jag har fortfarande inte orkat ta tag i att lägga ut det jag har kvar till försäljning igen men jag fortsätter organisera det som ska vara kvar. Har omorganiserat garderoberna för att det ska bli lättare att hitta allt och för att minska risken för stök och jag har även laddat hem en app för att lägga in alla kläder och skor så jag vet precis vad jag har för något utan att behöva gräva fram allting.

Extrarummet blev skitsnyggt när jag var klar med det men nu är det fullt av projekt igen 😑😂
 
Jag har dragit igång med den årliga utrensningen/storstädningen - ska vara klar innan sista januari är tanken. Det bör inte vara alltför mycket eftersom vi bara har bott här i ett år men jag ser inte fram emot att ta tag i källaren, där har jag bara blundat och slängt in grejer utan rim och reson :o

Idag fixade jag köket. Slängde ut ungefär en påse med utgångna varor och sen la jag undan några saker som vi nästan aldrig använt. Om vi inte har använt dom om ett år så tänkte jag sälja/ge bort dom. Städade också köket, torkade hyllor/skåp, avfrostade frysen, städade ugnen osv. men blev inte helt klar med den delen.

Sen har jag även tjuvstartat innan nyår med att sälja saker så jag har redan blivit av med ett par skor och ett knäskydd. Har även sålt ett kuddfodral men som köparen inte betalat så den får väl åka upp igen på annons.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 758
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 101
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 657
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 540
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp