Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha. Kanske är någon post-covid-dipp för pussel? För mig går det väldigt bra med det mesta, även om priserna kanske sjunkit lite nu över hösten :)
Ja kan vara! Det var väldigt populärt med pussel under covid 😅
Vad brukar du sälja där? Kikar ibland på kläder och hundgrejer men tycker allt har 0 bud trots det snart går ut 😂
 
Ja kan vara! Det var väldigt populärt med pussel under covid 😅
Vad brukar du sälja där? Kikar ibland på kläder och hundgrejer men tycker allt har 0 bud trots det snart går ut 😂
Lite blandat, rensar ut allt här hemma! Det blir väldigt mycket böcker, en del köksgrejer, porslin, mindre hemelektronik, små antikviteter etc. Tror det är viktigt att ha bra bilder och beskrivning, och inte för högt utgångsbud. Jag lägger upp det mesta för 4 kronor och ser var det hamnar, ibland blir det flera hundra ibland inte :)
 
Att det inte kommer in bud alls eller så blir det få bud, på sånt som tidigare varit lättsålt :)
Jag säljer mest pussel nu för tiden, och förut har det alltid känts värt att lägga ut och sälja, för jag vet att jag nästan går igen pengarna (nypris 160 kr, säljer för 130 kr typ), men trots samma utgångspriser 50-60 kr för 1000 bitars och liknande motiv som förut så istället för att dom går för lite över 100 kr får jag kanske 65 kr som slutbud.

Edit: det märktes redan i början av året, att det är segt just nu är mer förståeligt iom inflationen osv.
Jag funderar på om det är den typen av varor som folk drar in på om de har sämre med pengar?
 
Idag är en ”JAG VILL KÖPA PRECIS ALLT JAG SER!!!”dag 😫 Försöker tänka att jag redan har allt jag behöver och mer därtill plus att jag MÅSTE snåla på pengarna men idag är det svårt
 
Börjar bli dags för rensning igen, fattar inte hur vi kan ha så mycket grejer, prylar och kläder överallt :banghead: jag är så less, det tar ju aldrig slut :arghh:

Så vid vab idag passade jag på att ge källaringången en omgång.
Fick ihop en påse med bara skräp, och en påse med diverseprylar som jag ska försöka åka iväg med till katthemsloppisen.
Samt fyra (4!!) par urvuxna skridskor som ska säljas.
 
Två urväxta fyrhjulingshjälmar, är det bara att slänga eller köps det begagnade hjälmar? Tänkte om det är dumt att skänka till loppisen, vill inte ge dem sånt som inte säljs
 
Har någon testat nya köp och sälj appen Vinted? Har fått upp mycket reklam för den i mina spel, men kollar man recensioner i Google play så är det otroligt blandat och en del som uppger problem att få ut sina pengar.
Den går sjukt bra i Frankrike, så den kan nog slå här oxå
 
Måste försöka bli av med mer möbler, vill bara att någon kommer och hämtar det mesta men det är svårt när en bor så avsides. De enda som hämtar är ÅVC och det känns så trist på fullt fungerande grejer.
 
Måste försöka bli av med mer möbler, vill bara att någon kommer och hämtar det mesta men det är svårt när en bor så avsides. De enda som hämtar är ÅVC och det känns så trist på fullt fungerande grejer.
Finns det ingen hjälporganisation typ. röda korset i närheten? Dom brukar ju hämta när det är stora eller många saker.
 
Fått sålt en dagbädd/sängram + kontorstol
Bytt bort en hel hög med "gamla" dvd filmer mot lite morötter till hästarna

2 rundor till återvinningen med släpkärra. Mestadels från gården ute. Lite gamla däck, eu-pallar, presenningar, metall, pp-röt och delar.

Fått bort grushögen som varit på parkeringen.

Haft ute elektriker så allt är iordning i skjulet nu ska det bara rensas ut
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 758
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 101
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 657
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 540
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp