Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått sålt en klänning. Köpte den för 180kr men när jag fick den så såg den dels inte riktigt ut som på bilderna, vilket gjorde att jag inte ville ha den, och dels var den mycket mer sliten än vad som uppgavs så jag fick 30kr för den när jag sålde den 😑 men slipper den i garderoben åtminstone.
Fick också sålt ett par skor igår. Högen minskar sakta men säkert
 
Bestämde mig för att ge bort mina gravidkläder till en lokal välgörenhetsorganisation. Hon som tog emot det sa att det passade perfekt, dom hade en del gravida som behöver stöd från dom just nu. Om kläderna fortfarande passat mig hade jag gärna haft kvar mkt av det, så det känns bra att det förhoppningsvis kommer till någon annan som vill använda det ^^
 
Kom på att jag hade en nästan ny matta stående i ett hörn. Köpte den till vardagsrummet men sedan hittade jag en mycket snyggare så den andra bara hamnade i hörnet och blev bortglömd. La ut den igår för 300kr och såld idag för 250 vilket jag är nöjd med. Så där fick jag in lite till till alla veterinärkostnader.
Och nu är jag nere i bara en byrålåda kläder och accessoarer kvar :banana: Och en låda hundsaker och två par skor. Sedan är det tomt!
 
Idag gick jag in i garaget och fick ett mentalt frispel på mig själv. Så jag gjorde så man inte ska göra, jag samlade ihop allting jag ansåg var brännbart och hade en stor brasa ute på ena fältet. Poff! Borta!

Sååå skönt och gud vad mycket plats det blev.
 
Och så var en klänning såld också. Hej vad det går! Tyvärr var det en som hoppade av en hel hög kläder men men, bara att lägga ut igen och hålla tummarna.

Idag ska jag försöka sortera och tvätta hundsakerna
 
Har någon testat nya köp och sälj appen Vinted? Har fått upp mycket reklam för den i mina spel, men kollar man recensioner i Google play så är det otroligt blandat och en del som uppger problem att få ut sina pengar.
 
Har någon testat nya köp och sälj appen Vinted? Har fått upp mycket reklam för den i mina spel, men kollar man recensioner i Google play så är det otroligt blandat och en del som uppger problem att få ut sina pengar.
Tror den får svårt att konkurrera med tradera, som de flesta liknande appar som försökt. Tradera har för mycket skydd för både säljare och köpare för att konkurrenter ska gå bra. Men, om Vinted blir en grej ihållande (om en månad eller fem) kanske jag testar att sälja där.
 
Tror den får svårt att konkurrera med tradera, som de flesta liknande appar som försökt. Tradera har för mycket skydd för både säljare och köpare för att konkurrenter ska gå bra. Men, om Vinted blir en grej ihållande (om en månad eller fem) kanske jag testar att sälja där.
Ja, jag kan hålla med att tradera nog håller hårt i marknaden, men tycker att det börjar bli segt att sälja där. Men om jag ska våga testa en ny app lär det ju funka smidigt med betalningar osv, så man inte blir lurad! Det är åtminstone väldigt bra med tradera, det känns säkert och pålitligt att få sina pengar.
 
Ja, jag kan hålla med att tradera nog håller hårt i marknaden, men tycker att det börjar bli segt att sälja där. Men om jag ska våga testa en ny app lär det ju funka smidigt med betalningar osv, så man inte blir lurad! Det är åtminstone väldigt bra med tradera, det känns säkert och pålitligt att få sina pengar.
Vad menar du med segt på tradera?
 
Vad menar du med segt på tradera?
Att det inte kommer in bud alls eller så blir det få bud, på sånt som tidigare varit lättsålt :)
Jag säljer mest pussel nu för tiden, och förut har det alltid känts värt att lägga ut och sälja, för jag vet att jag nästan går igen pengarna (nypris 160 kr, säljer för 130 kr typ), men trots samma utgångspriser 50-60 kr för 1000 bitars och liknande motiv som förut så istället för att dom går för lite över 100 kr får jag kanske 65 kr som slutbud.

Edit: det märktes redan i början av året, att det är segt just nu är mer förståeligt iom inflationen osv.
 
Att det inte kommer in bud alls eller så blir det få bud, på sånt som tidigare varit lättsålt :)
Jag säljer mest pussel nu för tiden, och förut har det alltid känts värt att lägga ut och sälja, för jag vet att jag nästan går igen pengarna (nypris 160 kr, säljer för 130 kr typ), men trots samma utgångspriser 50-60 kr för 1000 bitars och liknande motiv som förut så istället för att dom går för lite över 100 kr får jag kanske 65 kr som slutbud.

Edit: det märktes redan i början av året, att det är segt just nu är mer förståeligt iom inflationen osv.
Aha. Kanske är någon post-covid-dipp för pussel? För mig går det väldigt bra med det mesta, även om priserna kanske sjunkit lite nu över hösten :)
 
Har någon testat nya köp och sälj appen Vinted? Har fått upp mycket reklam för den i mina spel, men kollar man recensioner i Google play så är det otroligt blandat och en del som uppger problem att få ut sina pengar.
Jag har laddat hem den men inte alls kollat ännu. Känner också att den är för ny för att man ska veta hur effektiv den är
 
Här står det ganska still igen. Fick sålt lite småplock till smyckestillverkning igår men annars är det mest ”vill köpa men får inte pengar förrän blablabla” 😑
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 757
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 101
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 657
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 540
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp