Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har börjat sälja av lite hästgrejer i alla fall. Idag skickade jag till och med ett schabrak fastän jag har tänkt är det är alldeles för jobbigt för mig 😂 Om jag får smak på det kanske jag börjar sälja mer!

Har även slängt en del saker som uppenbarligen är skräp. Varit på pop up-retur med en del. Och så hade jag container gör ett par dagar när jag renoverade huset lite så då passade jag också på att kasta lite. Skönt!
 
Här går det långsamt framåt. Börjar bli av med mycket av det som tagit mest plats, men behöver gå över till att sälja böcker för att se om det blir några över att elda med i vinter. Nåväl, böcker är i alla fall lätt att packa och skicka!
 
4 hästtäcken sålda
1 par stigbyglar
1 grimma
Bytt bort lite kläder mot mat
Lagt ut hundtäcken till försäljning
Slängt några filtar som såg uschliga ut
Gjort om annonsen på bilen
Var på återvinningen med en massa kartonger samt gamla fotoalbum som slängdes. Totalt 4 fulla flyttlådor
Känner att det faktiskt syns att man rensat :)
 
Sålt en klänning som jag aldrig kommer använda. Känns bra.

Har en hel hög med klänningar som inte passar längre. Borde kanske försöka sälja dem. Var är bäst, sälja en och en eller alla i ett paket?
 
Tjo, sålde möjligen en potatisupptagare nyss! Tillverkningsår 1964, stått oanvänd på logen de senaste 40 åren (om det räcker). :D Ibland behöver man någon som känner någon som undrar om den är till salu... hade nog aldrig gjort mig omaket att börja fixa med försäljningen själv utan då kunde den ha blivit stående 40 år till i värsta fall.

Men om den kommer till nytta och glädje i stället för att samla damm, jag får mer plats på logen och en liten extra inkomst så känns det ju som en väldigt bra lösning. Har inga planer på att utvidga mitt eget potatisodlande till mer än vad som kan grävas upp för hand. Den ska hämtas i veckan så hoppas nu att inte en närmare live-besiktning avskräcker från affären.
 
Är det någon som sålt något via Sellpy som kan dela med sig av sina erfarenheter? 🤞☺️
Ja.
Jag har i dagsläget sålt drygt 200 saker och tjänat ca 8500 kr.
Fördelen är att det är enkelt och de gör jobbet.
Nackdel är att du kan tjäna mer om du säljer allt själv dock är ju det mer jobb.

Tips!
De sätter ofta ett rätt lågt pris. Men man kan ändra själv så jag höjer alltid upp priser och de säljer ändå.

När de sorterar saker så sorterar de bort saker som de tror har ett lågt värde. Jag brukar dock be om ombedömning och då kommer de upp ändå.

Tänk på att det tar drygt två månader innan saker kommer upp. Så skicka det som är i säsong om två månader.
 
Ja. Helt värdelöst om du inte vill ge bort grejerna. Du får en jätteliten slant för fina grejer - om du har tur. Jag har provat 2-3 gånger och blir lika besviken varje gång, då har jag ändå skickat fina grejer!
+1 på den.

Mycket bättre att lägga upp i grupper på Facebook, typ;
Lilla klädcirkeln 2.0 (barnkläder)
Circle of clothes (kläder för vuxna)
Labels we love (märkeskläder, endast specifika märken)
 
Ja.
Jag har i dagsläget sålt drygt 200 saker och tjänat ca 8500 kr.
Fördelen är att det är enkelt och de gör jobbet.
Nackdel är att du kan tjäna mer om du säljer allt själv dock är ju det mer jobb.

Tips!
De sätter ofta ett rätt lågt pris. Men man kan ändra själv så jag höjer alltid upp priser och de säljer ändå.

När de sorterar saker så sorterar de bort saker som de tror har ett lågt värde. Jag brukar dock be om ombedömning och då kommer de upp ändå.

Tänk på att det tar drygt två månader innan saker kommer upp. Så skicka det som är i säsong om två månader.
Tack för bra tips, får kanske skicka in något och försöka ändra priset sen hoppas på det bästa ^^ är det mkt du brukar höja med?
 
Jag trodde mitt traderakonto var borta, är 10 år sen jag använde det, men det fanns kvar! O_o Hade inte lösenordet kvar så fick återställa det.
Nu klurar jag på att sälja saker som inte används. Har en del, både kläder, böcker och lite annat.
Är bara så krångligt att hålla reda på alla auktioner så tvekar … men kan ju lägga ut 2-3 saker åt gången så blir det mindre rörigt.
 
Har gått ut rätt hårt och rensat i förrådet. Är inte klar ännu, men såg i dag att det inte är mycket kvar egentligen, så det borde jag klara i veckan. Sedan har jag i någon garderob här jag ska gå igenom, men det är inte lika mycket som i förrådet. Känns skönt att få rensat lite. Jag hade inte mycket egentligen, men man samlar ju ändå på sig med tre barn...
 
Hur går det för er där ute? Här tas det stora kliv framåt, har lagt upp gammal kurslitteratur (typ 60-80 böcker:bag:) och börjar bli av med möbler som innan varit till förvaring. Ser en glimt av den luftighet och öppenhet jag så längtar efter:love:
 
Hur går det för er där ute? Här tas det stora kliv framåt, har lagt upp gammal kurslitteratur (typ 60-80 böcker:bag:) och börjar bli av med möbler som innan varit till förvaring. Ser en glimt av den luftighet och öppenhet jag så längtar efter:love:
Här står det helt stilla i rensandet... men har bokat en träff med en pysselintresserad kompis för att gå igenom tyger och annat. Det hon inte vill ha tänker jag skicka till secondhand. Ska bara behålla det jag faktiskt tror att jag kommer använda, och även det är för mycket egentligen 🙈😄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 757
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 101
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 654
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 540
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp