Nästan färdiga
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Duktigt!Sett från andra sidan. Sladden som ligger över golvet ska sättas upp iveckan det är nämligen fibern som går in. Vi tog ner en del andra sladdar och uttag som inte är aktuella längre
Visa bifogad fil 96124
Ska köpa ben för bänkskivan som vi sparat.
Att hitta motivationen att börja är det svåraste, sen är det typ självbelönande Bra jobbat!För några år sedan downsizade jag mödosamt från ett jättestort gammalt hus på närmare 500 m2 och 14(!) rum till en mer normal - gränsande till liten - suterrängvilla. Förvaringsutrymmena är få och små, där finns inga klädkammare eller vindsförråd (motsv), så sovrum #2 har agerat de facto förråd/klädkammare. Men det rummet behöver nu bli barnkammare, så utrensningen och gallringen är aggressiv nu... Och den involverar i praktiken resten av huset också eftersom t ex frigjort utrymme i garaget kan utnyttjas för att frigöra utrymme i arbetsrummet, vilket kan utnyttjas för att frigöra utrymme i barnkammaren etc...
Jag sorterar i fyra fraktioner. Sälja (Blocket eller Marketplace), skänka (kompisar eller Röda Korset loppis), slänga och behålla. Försäljningen går okej, prissättningen är ju en avvägning mellan hur snabbt man vill ha iväg grejorna och hur mycket pengar man vill ha. Hittills har det rullat iväg en portabel AC, litet möbler, en säng, en cykel mm. Röda Korset har fått typ fyra flyttlådor med grejor, klädinsamlingen har fått två säckar med vinterjackor mm. Igår fick en kompis tre kassar böcker och i helgen fick en annan kompis en flyttlåda med vintage datorer(!). Så det tuffar på, hälften av det som stod i rummet är borta...
Å andra sidan kan märken som var riktigt coola för några år sedan helt tappa i värde och inget bli värda om 30 år. Det där vet man ju aldrig. Man ska passa på att ta pengarna medan de erbjuds är mitt motto.Har en del märkeskläder och accessoarer jag inte längre använder, och som jag nog aldrig kommer ha något större behov av igen. Borde således göra mig av med dem. Samtidigt tänker jag att det är sådana grejer som nog går upp i värde ju äldre de blir, men å andra sidan, vill jag ha dem liggande bara för att kanske få en tusenlapp eller två extra i framtiden? De skulle ju kunna glädja andra menar jag, istället för att ligga i ett skåp.
Ja men lite så. Lika bra att jag säljer!Å andra sidan kan märken som var riktigt coola för några år sedan helt tappa i värde och inget bli värda om 30 år. Det där vet man ju aldrig. Man ska passa på att ta pengarna medan de erbjuds är mitt motto.