Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Där gick auktionerna ut och jag fick betalt på direkten :up: Älskar snabba affärer. Nu ska jag packa och skicka. Tjänade typ 60 kr, inget man blir rik på men jag fick lite mer plats i bokhyllan. Och framförallt, någon annan har glädje av mina gamla tidningar.
 
Jag ska sälja min lägenhet och har samlat på mig så mycket skit att jag inte ens vet var jag ska börja rensa. Det går inte att se golvet i min walk in closet :o och det är små "avlastningsplatser" typ överallt i lgh.
Har sett på the home edit på Netflix och tänkte att det bara måste finnas något liknande i Sverige. Och det gjorde det. Ska unna mig att två "organiseringskonsulter" kommer och hjälper mig att sortera och rensa hemma. Även om det är lite pinsamt att ta hjälp med sånt jag rimligtvis borde klara själv så känns det så jäkla skönt!!
Bara efter att de kommit hit och kollat på projektet har jag fått lite rensnings-energi. :banana: Har sålt fyra stolar som bara stått och skräpat i ett par år, slängt en gammal tv som stått lika länge och köpt flyttlådor som jag börjat fylla med grejer som ska slängas/säljas.
 
Jag ska sälja min lägenhet och har samlat på mig så mycket skit att jag inte ens vet var jag ska börja rensa. Det går inte att se golvet i min walk in closet :o och det är små "avlastningsplatser" typ överallt i lgh.
Har sett på the home edit på Netflix och tänkte att det bara måste finnas något liknande i Sverige. Och det gjorde det. Ska unna mig att två "organiseringskonsulter" kommer och hjälper mig att sortera och rensa hemma. Även om det är lite pinsamt att ta hjälp med sånt jag rimligtvis borde klara själv så känns det så jäkla skönt!!
Bara efter att de kommit hit och kollat på projektet har jag fått lite rensnings-energi. :banana: Har sålt fyra stolar som bara stått och skräpat i ett par år, slängt en gammal tv som stått lika länge och köpt flyttlådor som jag börjat fylla med grejer som ska slängas/säljas.
Åh älskar den serien! Kul att du har fått hjälp med liknade och att du känner dig inspirerad!
Jag organiserade upp skafferiet lite med hjälp av plastlådor efter jag kollade på serien😁
 
Sålt en båtmotor, ett kapbord och en slåtterbalk idag! 😎 Har lagt ut lite hästprylar också, upplever dock hästgrejer som extremt svårsålda, även fast det är jättefina märkesgrejer till halva priset.
Fast halva inköpspriset är ju typ vad grejerna kostar på rea efter ett tag. Det är inte så förmånligt faktiskt. Och jag tror att vi som gärna köper begagnat heller inte är så superintresserad av just specifika märken, men där utgår jag kanske mycket från mig själv?! Jag köper hellre "kopian" på Hööks för 500:- sprillans ny eller till och med för 200:- begagnad, än lägger 2000:- för en märkesvara.

Och sadlar är ju väldigt vanskligt att köpa begagnat. Dyra pengar att chansa med om man inte fått prova både på sig själv och hästen och det är ju lite utopi.
 
Försöker bli av med en del möbler men det går segt. Jättefina antika grejer som hade gått som smör om jag fortfarande bodde i stan men här ute på landet är det för långt bort för att folk ska palla antar jag. Men jag behöver verkligen inte fyra matbord. Nåväl. Lyckades få ner det från sex till fyra förra sommaren så håll tummarna.
 
Försöker bli av med en del möbler men det går segt. Jättefina antika grejer som hade gått som smör om jag fortfarande bodde i stan men här ute på landet är det för långt bort för att folk ska palla antar jag. Men jag behöver verkligen inte fyra matbord. Nåväl. Lyckades få ner det från sex till fyra förra sommaren så håll tummarna.
Nu under sommar och semestertider så borde det funka tänker jag? Du får sätta upp en stor skylt med Loppis, antika möbler vid närmaste stora väg så får du snart sålt både bord och annat 😄
 
Fast halva inköpspriset är ju typ vad grejerna kostar på rea efter ett tag. Det är inte så förmånligt faktiskt. Och jag tror att vi som gärna köper begagnat heller inte är så superintresserad av just specifika märken, men där utgår jag kanske mycket från mig själv?! Jag köper hellre "kopian" på Hööks för 500:- sprillans ny eller till och med för 200:- begagnad, än lägger 2000:- för en märkesvara.

Och sadlar är ju väldigt vanskligt att köpa begagnat. Dyra pengar att chansa med om man inte fått prova både på sig själv och hästen och det är ju lite utopi.
Jag har själv gärna köpt märkesprylar begagnat och halva priset är ofta riktigt bra pris, tycker inte det har gått att få tag på till det priset. Vissa grejer är nya i förpackning och går ändå inte att sälja för "halva priset". Det är inga problem alls med vanliga saker man har i hemmet, upplever bara fenomenet bland hästgrejer. Min sadel har jag redan fått såld, dock för betydligt mer än halva priset ;)
 
Försöker bli av med en del möbler men det går segt. Jättefina antika grejer som hade gått som smör om jag fortfarande bodde i stan men här ute på landet är det för långt bort för att folk ska palla antar jag. Men jag behöver verkligen inte fyra matbord. Nåväl. Lyckades få ner det från sex till fyra förra sommaren så håll tummarna.

Synd att jag inte är i närheten ;) Inte för att jag behöver mer prylar men... :angel:
 
@athena_arabians Tyvärr inga skåp till salu. Än...:D

Nu under sommar och semestertider så borde det funka tänker jag? Du får sätta upp en stor skylt med Loppis, antika möbler vid närmaste stora väg så får du snart sålt både bord och annat 😄
Närmaste stora väg är väldigt långt bort. Och vet inte om det är loppis när det är typ tre bord och stolar? men jo. Det kanske skulle vara värt att försöka någon dag. Kanske grannarna kommer och vill ha lite av bygdens gamla skit:angel:
 
@athena_arabians Tyvärr inga skåp till salu. Än...:D


Närmaste stora väg är väldigt långt bort. Och vet inte om det är loppis när det är typ tre bord och stolar? men jo. Det kanske skulle vara värt att försöka någon dag. Kanske grannarna kommer och vill ha lite av bygdens gamla skit:angel:

Jag har skåp så det räcker (och typ blir över :angel:) men jag är en total sucker för jugend och äldre (drömmen är att äga något från renässansen och barocken och då inte nyvarianterna :heart).

Jag är stenålders, jag vet. Men majoriteten av mina prylar gör mig glad så jag känner inget större behov av någon jätterensning eftersom jag har plats.

Edit: Jag kan leva med rokoko också :laugh:
 
Jag har skåp så det räcker (och typ blir över :angel:) men jag är en total sucker för jugend och äldre (drömmen är att äga något från renässansen och barocken och då inte nyvarianterna :heart).

Jag är stenålders, jag vet. Men majoriteten av mina prylar gör mig glad så jag känner inget större behov av någon jätterensning eftersom jag har plats.
Allt som jag har som är äldre än 1800 får stanna. Är inte mycket men det är mig kärt :heart
 
Höll på att ha ihjäl sambon flera ggr. Hade jag fått göra detta själv hade det tagit halva tiden (och varit mer som åkt ut men, men) Vi är inte riktigt klara än.

Före
före.jpg


Och här är det ändå rensat en del men glömde ta kort innan vi startade. Källaren som jag redan röjt på x antal ggr och sambon bara vad bra då får jag in andra grejer *morr*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 756
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 100
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 653
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 540
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp