Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh älskar den serien! Kul att du har fått hjälp med liknade och att du känner dig inspirerad!Jag ska sälja min lägenhet och har samlat på mig så mycket skit att jag inte ens vet var jag ska börja rensa. Det går inte att se golvet i min walk in closet och det är små "avlastningsplatser" typ överallt i lgh.
Har sett på the home edit på Netflix och tänkte att det bara måste finnas något liknande i Sverige. Och det gjorde det. Ska unna mig att två "organiseringskonsulter" kommer och hjälper mig att sortera och rensa hemma. Även om det är lite pinsamt att ta hjälp med sånt jag rimligtvis borde klara själv så känns det så jäkla skönt!!
Bara efter att de kommit hit och kollat på projektet har jag fått lite rensnings-energi. Har sålt fyra stolar som bara stått och skräpat i ett par år, slängt en gammal tv som stått lika länge och köpt flyttlådor som jag börjat fylla med grejer som ska slängas/säljas.
Jag älskar den serien också! Hoppas att jag får lika bra resultatÅh älskar den serien! Kul att du har fått hjälp med liknade och att du känner dig inspirerad!
Jag organiserade upp skafferiet lite med hjälp av plastlådor efter jag kollade på serien
Fast halva inköpspriset är ju typ vad grejerna kostar på rea efter ett tag. Det är inte så förmånligt faktiskt. Och jag tror att vi som gärna köper begagnat heller inte är så superintresserad av just specifika märken, men där utgår jag kanske mycket från mig själv?! Jag köper hellre "kopian" på Hööks för 500:- sprillans ny eller till och med för 200:- begagnad, än lägger 2000:- för en märkesvara.Sålt en båtmotor, ett kapbord och en slåtterbalk idag! Har lagt ut lite hästprylar också, upplever dock hästgrejer som extremt svårsålda, även fast det är jättefina märkesgrejer till halva priset.
Nu under sommar och semestertider så borde det funka tänker jag? Du får sätta upp en stor skylt med Loppis, antika möbler vid närmaste stora väg så får du snart sålt både bord och annatFörsöker bli av med en del möbler men det går segt. Jättefina antika grejer som hade gått som smör om jag fortfarande bodde i stan men här ute på landet är det för långt bort för att folk ska palla antar jag. Men jag behöver verkligen inte fyra matbord. Nåväl. Lyckades få ner det från sex till fyra förra sommaren så håll tummarna.
Jag har själv gärna köpt märkesprylar begagnat och halva priset är ofta riktigt bra pris, tycker inte det har gått att få tag på till det priset. Vissa grejer är nya i förpackning och går ändå inte att sälja för "halva priset". Det är inga problem alls med vanliga saker man har i hemmet, upplever bara fenomenet bland hästgrejer. Min sadel har jag redan fått såld, dock för betydligt mer än halva prisetFast halva inköpspriset är ju typ vad grejerna kostar på rea efter ett tag. Det är inte så förmånligt faktiskt. Och jag tror att vi som gärna köper begagnat heller inte är så superintresserad av just specifika märken, men där utgår jag kanske mycket från mig själv?! Jag köper hellre "kopian" på Hööks för 500:- sprillans ny eller till och med för 200:- begagnad, än lägger 2000:- för en märkesvara.
Och sadlar är ju väldigt vanskligt att köpa begagnat. Dyra pengar att chansa med om man inte fått prova både på sig själv och hästen och det är ju lite utopi.
Försöker bli av med en del möbler men det går segt. Jättefina antika grejer som hade gått som smör om jag fortfarande bodde i stan men här ute på landet är det för långt bort för att folk ska palla antar jag. Men jag behöver verkligen inte fyra matbord. Nåväl. Lyckades få ner det från sex till fyra förra sommaren så håll tummarna.
Vet att du kan åka långt för ett skåp så varför inte en road-trip?Synd att jag inte är i närheten Inte för att jag behöver mer prylar men...
Vet att du kan åka långt för ett skåp så varför inte en road-trip?
Närmaste stora väg är väldigt långt bort. Och vet inte om det är loppis när det är typ tre bord och stolar? men jo. Det kanske skulle vara värt att försöka någon dag. Kanske grannarna kommer och vill ha lite av bygdens gamla skitNu under sommar och semestertider så borde det funka tänker jag? Du får sätta upp en stor skylt med Loppis, antika möbler vid närmaste stora väg så får du snart sålt både bord och annat
@athena_arabians Tyvärr inga skåp till salu. Än...
Närmaste stora väg är väldigt långt bort. Och vet inte om det är loppis när det är typ tre bord och stolar? men jo. Det kanske skulle vara värt att försöka någon dag. Kanske grannarna kommer och vill ha lite av bygdens gamla skit
Allt som jag har som är äldre än 1800 får stanna. Är inte mycket men det är mig kärtJag har skåp så det räcker (och typ blir över ) men jag är en total sucker för jugend och äldre (drömmen är att äga något från renässansen och barocken och då inte nyvarianterna ).
Jag är stenålders, jag vet. Men majoriteten av mina prylar gör mig glad så jag känner inget större behov av någon jätterensning eftersom jag har plats.
Allt som jag har som är äldre än 1800 får stanna. Är inte mycket men det är mig kärt