Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sålt symönster. Ett paket med 14 mönster, två stycken var för sig. Ska nog gå igenom ännu mer. Jag har en rätt gedigen samling :angel:

Sen jag satte upp projektorn behöver jag inte de utskrivna mönstren längre. Gick till återvinningen med en hel papperskasse med papper från syrummet. Det syns knappt att jag rensat 😅

Funderar på om jag ska spara mina gamla tidningar. Är handarbetesmagasin från 1984 och framåt. Tror jag har nio tidskriftssamlare med tidningar. Är ju så svårt att få en överblick över mönstren! Måste bläddra i varje tidning.. kanske skulle göra ett ryck där med. Frågan är om det är värt att sälja, med tanke på frakten blir det ju dyrt. Får se hur många det går på ett kilo och sälja billigt i buntar.
 
Har under våren/försommaren rensat lite ytterligare bland ärvda vaser och annat (bla maskeradklädsel...) och kört till second hand eller en hjälporganisation på orten.
Ser att det finns många saker kvar som jag gärna skulle sälja men inte vet hur jag ska prissätta och det har inte blivit att dyka ned i någon speciell sak, vad sådana annonseras ut för på nätet.
Ej inkopplade kristallkronan till exempel, som bara hänger i en krok som råkade finnas i taket.
Lagt ut 2 jättesköna stoora skinnfåtöljer på annons men dåligt med svar. De är som sagt stora... man ska ha plats för dem....en annan skinnfåtölj sålde jag förra veckan. Lite bättre med utrymme i rum nu.

Ibland får jag upp ett ryck och vill rensa ytterligare men det är svårare nu att hitta sådant, för det mesta vill jag ha kvar. Än i alla fall.
 
Rensat och städat i linne-garderoben. Eller nästan iaf, har en hylla kvar. Har inte egentligen rensat bort något men hittade några prylar som inte hör hemma där som ska flyttas till andra ställen. Har en Ikea påse för diverse, "vet inte vad jag ska göra med detta" prylar.
 
Fick ett nytt skåp dom tillhört min farfar. Det innebär att ett annat skåp ska säljas. Så allt i det gick vi igenom. En låda skräp, en stor kasse med papper ska till återvinningen, en låda till "loppis". Sen la jag ut lite prylar på marketplace och har nog redan sålt en. Går bra nu! :D jag är dock rätt duktig på att skaffa nya prylar, så ingen behöver vara speciellt imponerad, men jag är nöjd om jag gör +/- noll i alla fall!
 
Jag fortsätter så sakterliga att prova mig igenom garderoben, nu åker ALLT som inte sitter bra eller är skönt!
Det kommer att sluta med att min garderob består av mjukiskläder :angel::D
Jag har tre påsar i garderoben just nu.
1. Till tygåtervinning (utnötta, trasiga grejer)
2. Kan säljas (om jag orkar, annars skänks till second hand)
3. Passar inte just nu, men får ligga kvar ett år, om de skulle råka passa nästa år :laugh:
 
Jamen jag är ju i åldern när jag borde vara en sofistikerad dam (vilket jag aldrig kommer att bli ändå, men...) :o
Vad är en sofistikerad dam och vid vilken ålder ska man vara det? Eller är det något som magiskt inträder av sig själv? Jag kanske har missat den biten av utvecklingen också :D


Jag har läst lite i denna tråden och återkommer också till att jag skulle vilja rensa lite. Har inte tagit mig för det ännu. Har ena sonens prylar i förrådet så jag måste alltså först plocka ut hans lådor, visserligen bara typ 5, men...ansträngande. Jag får ta mig i kragen helt enkelt och börja röja känner jag! Har inte mycket, har röjt rätt bra, men känner att om jag flyttade till en etta så skulle jag vilja vara nöjd med att i stort sett få plats med mina prylar där, och bara behöva göra av med lite möbler innan :)
 
Har rensat ut en del gamla papper, vilket gjorde att jag fick två stabila tidskriftssamlare "över". Ställde en på byrån i hallen och har för typ månadens post, sånt jag inte vill slänga på en gång men dom inte heller ska sorteras in nånstans. Helt plötsligt har köksbordet varit tomt fyra dagar i sträck! Var länge sen så jag är glad 👍😊
Tanken är att tidskriftssamlaren ska rensas en gång /månad, det hamnade på listan över saker jag gör en gång/månad med start den 1.a varje månad 😄
 
Jag tänker att den dagen jag kommer i påse 3 vill jag ändå ha nya grejer. Väck med skiten!
Jag tror du har en poäng här.

Mitt största problem med att göra mig av med kläder är är jag är så förtjust i tyget många gånger. Plagget i sig kan kvitta ofta. Men samtidigt kan jag ju inte spara bara för att det är ett fint tyg. Och jag kan inte göra kuddar av allt heller, då skulle jag leva i ett kuddslott till slut.

Nej, nu ska jag nog ge mig på garderoben igen! Den har en tendens att alltid vara i kaos..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 753
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 099
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 653
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 540
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp