Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har städat i juniorens garderob och fick ihop en kasse som ska skänkas bort, en kasse att spara :angel: och en kasse som jag ska gå till en affär som har nischat in sig på second hand i nyskick. Dom säljer åt mig och behåller 50% av det som blir sålt, mina 50% läggs på ett konto där jag kan antingen ta ut i pengar eller handla hos dom för. Låter lite som win-win för mig som inte klarar av att sälja ;) Jag har även plockat ihop en kasse skor som ska dit.
Det är väldigt länge sedan jag rensade nu... men det kanske blir bättre fart på mig om den här affären visar sig vara bra :up:
 
Jag måste väcka den här tråden igen!
Rensar ni något? Kom att tänka på den iom ett inlägg i en annan tråd.

Jag har faktiskt fyllt en hel släpvagn idag med jox som ska till återvinningen imorgon. Nu kan man gå igenom den gamla stallgången utan att behöva kryssa fram mellan skrot :angel:
 
Jag måste väcka den här tråden igen!
Rensar ni något? Kom att tänka på den iom ett inlägg i en annan tråd.

Jag har faktiskt fyllt en hel släpvagn idag med jox som ska till återvinningen imorgon. Nu kan man gå igenom den gamla stallgången utan att behöva kryssa fram mellan skrot :angel:
Ja! 12 år efter jag flyttade in i lägenheten under kaosartade förhållanden så har jag börjat rensa rejält! Eller - har rensat tidigare med såklart, men för två år sen flyttade äldsta barnet ut och plötsligt hade jag ett eget sovrum! Jag vågade inte helt avveckla barnets kvarlämnade saker så en enkelsäng stod kvar i vardagsrummet och för ngt vecka fick jag nog och hivade ut sängen i en bortskänkesgrupp på facebook och sen har jag rensat och kastat en himla massa. Idag blev det kläder som inte gått att skänka bort som hamnade i klädinsamlingen.
 
Flyttade för typ 7 månader sedan, rensade ju en del då men har i helgen tagit tag i kattvinden där typ "allt" hivats in som jag inte haft någon ordentlig plats för. Lite ska till mammas loppis, en del tomma kartonger kastade (sparade för att "vara bra att skicka pussel I om jag säljer på tradera"), och rent allmänt bara plocka i ordning och ställa vissa saker i källaren istället. Kändes riktigt skönt! Innebar också att jag kunde flytta 2 kallax hyllor in dit där jag har sängkläder och handdukar, så slapp de stå i hallen och ta plats. Och alla 15 ramar med pussel som stått bredvid ytterdörren sen jag flyttade in fick också plats i kattvinden 🙄😬
 
Går i tankar på att göra om garderober och förvaring i sovrummet till hösten så tänkte rensa en del. Logiskt nog har jag börjat med badrum och hall samt köket. Passar på med storstädning samtidigt. Nästan så jag hoppas på ett par regniga dagar under semestern...
 
Jag måste väcka den här tråden igen!
Rensar ni något? Kom att tänka på den iom ett inlägg i en annan tråd.

Jag har faktiskt fyllt en hel släpvagn idag med jox som ska till återvinningen imorgon. Nu kan man gå igenom den gamla stallgången utan att behöva kryssa fram mellan skrot :angel:
Bra väckning!
Jag har tappat fart totalt sen vi återgick till att vara på plats på jobbet igen. Dels försvinner mycket energi av förflyttningen och dels så ser jag inte det som behöver rensas lika mycket när jag inte sitter i det värsta rummet och jobbar längre. Stänger dörren dit i stället 🙃

Men nu under sommaren finns det möjlighet att jobba hemifrån så rummet behövs igen, och lusten att ta tag i att rensa börja återkomma! Att tråden vaknar just då måste tas som en extra spark i baken att sätta fart 👍🙏
 
Jag måste väcka den här tråden igen!
Rensar ni något? Kom att tänka på den iom ett inlägg i en annan tråd.

Jag har faktiskt fyllt en hel släpvagn idag med jox som ska till återvinningen imorgon. Nu kan man gå igenom den gamla stallgången utan att behöva kryssa fram mellan skrot :angel:
Lite, jag har semester i veckan och har lagt ut en del prylar till salu i alla fall. Dock hämtar vi en del grejer på en släktings gård som ska säljas, så det blir inte jättemycket mindre grejer :laugh: jag har också bestämt att jag ska beställa en elcykel och försöker sälja en del lite dyrare grejer (båtmotorer, maskiner, en hö-grind osv) för att finansiera cykeln.
 
Vi har börjat röja i sommarstugan, massa gammalt kvar efter förra ägaren. Har bla kört två släp till återvinninge, skänkt bort en del och ska kanske bli med på loppis med lite annat smått i slutet av sommaren. Väldigt skönt att få gjort, borde börja med garaget i höst med, får se hur det blir med det när den tiden kommer ☺️
 
Sadelkammaren är numer heeeelt utrensad :)

Har en sadel kvar som är ute på annons annars försvann
4 sopsäckar med täcken
4 sadelgjordar/magplattor
4 träns
2 Förbyglar
Grimmor, 20st shabrak
Borstar
+ lite annat som legat länge. Mycket såldes en del skänktes

Hemma har jag fått bort 2 lampor som bara låg i källaren, Gamla krukor, ramar och nu ligger en diabildsprojektor ute på annons.

Ska ha semester i nästa vecka men veckan efter det kommer källaren få sig en rejäl genomgång. Ska fixa hyllsystem och få ordning :banana:
 
Rensat i mitt bra att ha skåp i köket, stort överskåp med 4 hyllor där diverse ryms i form av en apotekshylla, en batteri och ljus-hylla samt två hyllor med flera korgar och lådor för tex hudvård, smink, håraccessoarer, tandhygien, reseförpackningar, nagellack etc.

Rensade ut gammalt och sånt som inte används längre. Ska lämna lite hårspännen mm på loppis men det mesta slängdes.
Tänkte ge mig på sista garderoben i hallen härnäst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 753
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 099
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 653
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 540
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp