Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förstår den känslan! För mig hjälpte det att tänka att om jag någon dag går ner i vikt så att jag behöver helt nya kläder, så kan jag i så fall se fram emot att köpa något nytt som jag gillar. Dessutom vet vi ju inte hur lång tid det tar innan vi kommer it, och det är ju fullt möjligt att vi då har en helt annan smak och stil!

Om du har något unikt plagg som du verkligen, verkligen gillar kan du ju spara det i en liten låda i förrådet :)
Jag har bara unika plagg, jag har sytt allt själv. Det gör det inte lättare direkt..
 
6 halvdöda blommor bortskänkta till någon annan med gröna fingrar
4 blomkrukor har fått nytt hem andra chansen
Bilen rejält utstädad
Alla pantburkar ivåg och fått ny plats så det inte blir så mycket/syns
Sadel såld
Förbygel såld
anonserat ut mer hästgrejer såsom en förbygel till.
Annonserat ut 2 större vardagsrum/kökslampor ej fått svar

I helgen har hästen vila så då jäklar kommer jag köra grejer till återvinningen!
 
6 halvdöda blommor bortskänkta till någon annan med gröna fingrar
4 blomkrukor har fått nytt hem andra chansen
Bilen rejält utstädad
Alla pantburkar ivåg och fått ny plats så det inte blir så mycket/syns
Sadel såld
Förbygel såld
anonserat ut mer hästgrejer såsom en förbygel till.
Annonserat ut 2 större vardagsrum/kökslampor ej fått svar

I helgen har hästen vila så då jäklar kommer jag köra grejer till återvinningen!
Bra jobbat! :up:
 
Nu när det inte blir ngt GBG HS i år ska jag åka mig på att rensa bland ridkläderna. Hade annars tänkt vänta med det till sommaren då jag tänkte att om jag vet att garderoben är full redan kanske jag inser att inget behöver köpas...😇
Går det inte in mer är det ju ingen idé att köpa nytt tänker jag.
 
Jag är mer eller mindre klar! Fick till och med bort böckerna, kom en finsk dam och hämtade dem igår :laugh: Har fortfarande en annons ute på min symaskin men den kommer jag vänta med om jag inte får sålt den för det priset jag vill ha. Förhoppningsvis får jag med den i nästa flyttlass annars får jag sälja den billigare då.
 
Jag är sjuk så jag har lite tråkigt. Vi ska på semester om två veckor så jag kom på idén att sälja grejer för 1000 kr till dess. 450 kr är klart och jag har ute ganska mycket grejer. Om jag skulle lyckas sälja videokameran för 1500 skulle jag dock bli extra glad!
 
En papperskasse med kläder borta :up: Kan egentligen rensa ut ännu mer, men en del plagg tar emot att göra sig av med trots att de inte passar. Får samla mig lite och ta ett ryck till nästa helg.

Jag syr ju nytt hela tiden dessutom :bag: Så jag kan med gott samvete göra mig av med gammalt som inte används.

Tror jag ska köra "galgtricket" på alla mina klänningar. Vända galgarna på fel håll, och när jag använt ett plagg hänger jag den rätt igen. Då syns det tydligt vad som används och inte.
 
Börjat röja ur frysen lite. Vi har mycket mat men en del måste lagas till NU om det inte småste slängas. Halva frysen gjord (tar låda för låda)
Helgen som skulle röjas för att hästen skulle vila blev ett jäkla åkande hitan och ditan för att hinna med allt så tar det denna helgen istället.

Fick sålt en förbygel till
Lagt ut 3 träns på försäljning
Samlat ihop en kasse med böcker som ska skänkas
Ska uppdatera annonserna jag redan har ute
 
Jag hade som mål att sälja grejer för 1000 kr i helgen. Jag landade på 1155 kr. :) sen finns det kvar en del grejer på marketplace, men jag upplever att det måste sälja ganska direkt, annars försvinner det i mängden. Har lite till grejer folk har skrivit att dom ska köpa, men sen har det varit tyst. Men om de vaknar till kan jag sälja för några hundra till. Jag skulle kunna se om jag har lite fina vinterskor jag inte använder som jag också kan lägga ut, det brukar dock sälja dåligt.
 
Jag känner att jag behöver rensa igen, framförallt kläder. Kanske mer bestämt ytterkläder som har högst prio (pga tar mest plats). Jag får nog inse att jag aldrig mer kommer ha storlek 36 :( tänkte jag skulle prova att sälja för att få in några kronor iaf, är det marketplace som gäller? Tradera?
 
Jag känner att jag behöver rensa igen, framförallt kläder. Kanske mer bestämt ytterkläder som har högst prio (pga tar mest plats). Jag får nog inse att jag aldrig mer kommer ha storlek 36 :( tänkte jag skulle prova att sälja för att få in några kronor iaf, är det marketplace som gäller? Tradera?

Jag tycker marketplace har varit lättare på kläder om det inte är finare plagg då har jag valt tradera.

Upplever att jag fått mest sålt i lokala facebook grupper :)
 
Jag la ut en massa prylar på marketplace förra helgen. Sålde en fönsterlampa jag tröttnat på bland annat. Problemet är nu att jag BEHÖVER en fönsterlampa i det fönstret. :banghead::laugh:
Ska iväg på lite semester, men när jag kommer hem ska jag lägga ut en mobil och en videokamera på blocket och hoppas att jag lyckas sälja dom!
 
Försöker bli sv med antika möbler. Billiga grejer, inget fancy. Ingen nappar på Blocket och jag har inte facebook - finns det någon annanstans att lägga upp dem?
 
Sålt en av skidjackorna. Men tänk så fel jag hade om hur lättsålda de var. Trodde i min enfald att skidjackor av populära märken skulle sälja snabbt och problemfritt nu innan sportlovet. Men det går trögt.
 
Försöker bli sv med antika möbler. Billiga grejer, inget fancy. Ingen nappar på Blocket och jag har inte facebook - finns det någon annanstans att lägga upp dem?
Jag upplever att facebook är bäst för detta.

Jag hade inte heller facebook och var ganska aktiv "motståndare" innan jag tillslut skaffade efter flytten för att kunna bli av med möbler, vitvaror osv.

Det går att nästan låsa sin profil helt, det var det jag var orolig för. Den enda informationen som syns publikt om mig på facebook är vad jag heter och i vilken ort jag bor (tror faktiskt att man inte behöver visa ort heller). Jag har också för mig att jag inte går att "söka" fram, ingen kan se vilka jag är vänner med eller något sådant. Så det går att vara extremt privat på facebook!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 742
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 099
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 651
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 540
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp