Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sålde några helt vanliga massproducerade tekoppar för runt 80. Inget konstigt. Tills det visar sig att köparen är i Shang Hai och utan problem betalar närmare 600 i spårbar frakt‽ Jag upphör aldrig att förvånas över vad som kan ske på tradera
 
Jag rensar lite varje dag. Än så länge huvudsakligen skräp :D Orimliga mängder sparade papper och en massa tidskrifter och tidningar. Och papplådor som kan vara bra att ha. Och papplådor jag bara inte orkat åka med till återvinningen. Imorgon ska jag göra iordning en massa hästgrejer som ska avyttras. Förhoppningsvis kan jag bli av med rätt mycket redan den här veckan!
 
Blev just av med ett enormt skåp. Det gick nästan inte ner för trappan :laugh: det är tur att vi inte hunnit renovera den än, det blev lite skador. Men omöjligt att undvika när ett enormt och jättetungt skåp ska ner i en svängd trapp..
 
Blev just av med ett enormt skåp. Det gick nästan inte ner för trappan :laugh: det är tur att vi inte hunnit renovera den än, det blev lite skador. Men omöjligt att undvika när ett enormt och jättetungt skåp ska ner i en svängd trapp..
När min pappa skulle flytta fick vi ta ett sånt skåp ut från balkongen på övervåningen och hissa ner det med rep, dom hade burit upp det innan de byggt klart trappan när huset byggdes och det gick INTE att få ner för trappan som hade 2 stycken 90 graders hörn :laugh:
 
När min pappa skulle flytta fick vi ta ett sånt skåp ut från balkongen på övervåningen och hissa ner det med rep, dom hade burit upp det innan de byggt klart trappan när huset byggdes och det gick INTE att få ner för trappan som hade 2 stycken 90 graders hörn :laugh:
Haha herregud! Vi har inte någon stor balkong uppe så jag tror inte det skulle gå ut sen vägen heller. Hjälper en släkting sälja en gammal gård och det finns ett magiskt fint hörnskåp! Det är dock byggt inomhus och går inte att välta, så det får stå kvar för all evighet :laugh:
 
1 av 4? Hur många har du egentligen? :D
Jag började med 6:rofl: Ett som jag tog med mig när jag flyttade in och resten stod i det överfulla huset/garaget. Varför de som bott här innan tyckte att de behövde fem matbord vet jag inte riktigt.
Jag hade aldrig orkat hålla på såhär länge att försöka sälja de som du har gjort 🤣, jag hade bara gett bort de istället så de blir hämtade fort.
Det är i princip det jag gör nu, de säljs inte för så mycket (trots att vissa av dem är ganska fina antikviteter). Att det tar tid är bara för att jag måste lägga upp ett i taget då jag inte gärna kan ta bra foton när de är staplade i ett garage fullt med bråte :laugh:
 
Jag befinner mig just nu i släktstugan, där alla tidigare generationer haft som mission att bygga lager... brukar kunna blunda för det mesta men just nu känns det som att ha semester på ett museum och jag är oväntat less på det. Är inte rimligt att rensa allt så skulle behöva en plan för hur jag ska få det att kännas som ett avkopplande ställe i stället för en lagerblad från förr. Behöver lite energi!
 
Jag började med 6:rofl: Ett som jag tog med mig när jag flyttade in och resten stod i det överfulla huset/garaget. Varför de som bott här innan tyckte att de behövde fem matbord vet jag inte riktigt.
Men ska du verkligen sälja ut starten till din nya matbords-samling :angel:

Jag hade också en matbords-samling på skullen ett tag, men eftersom syrrans ena hund var en bordsbens-svarvare så gick dom åt ett efter ett... :D
 
Men ska du verkligen sälja ut starten till din nya matbords-samling :angel:

Jag hade också en matbords-samling på skullen ett tag, men eftersom syrrans ena hund var en bordsbens-svarvare så gick dom åt ett efter ett... :D
Mitt soffbord har också fått lite svarvning, men jag blir som lycklig varje gång jag ser det och tänker på min vovve som nu inte finns längre :heart Har till och med tänkt lägga förgyllning i märkena nån gång.

...men när/om det kommer ny valp kommer jag nog skydda matbordet jag tänkt ha kvar, det är en fantastisk antik chippendalemöbel :love::love:
 
Inhandlat lite nytt tillunderklädeslådan men också rensat ut allt gammalt och välanvänt.
Insåg att det måste bli en runda i den stora staden för ytterligare påfyllning av bh samt någon vit blus/skjorta.
Ev behövs även en finstickad svart kofta i bra passform.
Ibland rensas det lite för bra tydligen...
 
Har väl inte för mycket prylar, men dessa har bara stått på balkongen i över 1 år.
Skaffade i förhoppning om att kunna använda balkongen mer frekvent, men det går inte, det är konstant skitigt där 😅 la ut på instagram och får dom hämtade idag, med tillhörande dynor :)
20220811_105232.jpg
 
1 lass med skräp till återvinningen visserligen från min mor. Sen har jag varit och lastat 4 nya fina EU-pallar till att stapla halm på i stallet.

I helgen kommer jag komm a hem efter nästan 4v veckors frånvaro och då fortsätter rensningen :)
 
För mycket och för mycket, det är väl kanske att ta i :D . Men jag har rensat lite bland smink och hudvård (mest oanvänt) som köpts men inte kommit till användning. Det senaste året har tre piercingar tillkommit i ansiktet, det satte lite stopp för vissa saker medan de läkte.. Iaf så har det skickats en massa paket till köpare på Tradera på sistone, och nu finns det lite mer plats i vissa lådor! Och jag fick sålt några klädesplagg - inte många kronor (frakten blir ju förhållandevis svindyr..), men likväl.
 
Rensat lite mer. Nu är hela j*vla källaren iordningplockad så det är lättframkomligt och överskådligt.

Fixat 2 halvpall och lyft upp all ved så vi kan lasta mer när lasset kommer. Lättåtkomligt och står luftigt. Perfekt.

Rensat ut kartonger och lite annat så jag har ett lass som står reda att åka till tippen.

Slängt 8st inneblommor då de blivit så tråkiga och tydligen är jag för dålig för att rädda dem :rofl: (köpte visserligen 4st ny amen men)

Fått sålt 8 saker visserligen hästgrejer men ändå

Bytt bort en del hårvårdsprodukter nya som min näsa inte riktigt klarar av mot torrförråds/förbrukningsvaror

Så känner att jag fått en del gjort :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 757
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 101
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 655
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 540
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp